یکی از مشکلات قانونگذاری و بخشنامه نویسی و اینگونه کارها در کشور ما این است که تصمیم گیران چیزی را در ذهنشان اراده می کنند ولی وقتی می خواهند آنرا بحث کرده و بر روی کاغذ بیاورند با خیالبافی ایده آل گرایانه آنرا به سمتی می برند که حتی درک آن برای مخاطبش مشکل می شود. در کشور افرادی داریم که بسیار ثروتمندند و فرزندانشان مدارس خاص دارند و سفرهای خارجی می روند و اتومبیل های گرانقیمت سوار می شوند و زندگی لاکچرری دارند اما ظاهرا مقامات علیرغم آنکه با ثروت های این افراد هیچ مشکلی ندارند ولی با اینکه ثروتشان در جامعه دیده شود مشکل دارند. ظاهرا این افراد حاضر نیستند مثل ثروتمندان وابسته پولشان را از مردم مخفی کنند و تلاش می کند با قانونگذاری مانع از این جلوه گری بشود. به هر حال هدف این قانون ممانعت از این جلوه گریهاست و قصد آن ایجاد عدالت آموزشی نیست.
من معلمی بعد از بیست ودو سال سابقه تدریس از تضادهای حاکم بر آموزش وپرورش و قوانین بی خاصیت و ساختار ی نادرست به ستوه آمد ه ام وخیلی وقتها از خودم بدم میاید
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
فقط تو آموزش و پرورش این حس ایجاد نمیشه . من به عنوان هیات علمی دانشگاه آزاد هم سال هاست این حس مزخرف رو دارم
ناشناس
||
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
دوست داشتم معلم بشم اما با حرفای شما بیخیالش شدم
ممنون
تو را خدا اینترنت وصل کنید، شوهرم راننده آژانس بود، عملا بیکار شد و دیگه نمیتونیم درآمد داشته باشیم با گرونی بنزین، حدااقل نت باشه، ی کار خونگی راه بندازیم از طریق شبکه های اجتماعی، مشتری پیدا کنیم
ب خدا ب خدا ب خدا داریم خفه میشیم
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
جناب هوشنگ ابتهاج در شعری می فرماید:
چه چشم پاسخ است از این دریچه های بسته ات
برو که هیچ کس ندا به گوش کر نمی زند
حالا شما و امثال من و شما هزار بار هم که بگوییم کارمان ندا زدن به گوش های کر مسئولان است. این گوشها نمی شوند
ناشناس
||
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
خواهر من صلوات بفرست، امنیت هزینه دارد و بالاخره باید بهای این امنیت را بپردازیم البته از جیب مردم
ما آموزش وپرورش نداریم.مدارس دولتی 50 نفر را دریک کلاس چپونده اند وبچه داری می کنند.مدارس غیر انتفاعی آموزش صفر ونمره 20.مدارس استعداد های در خشان به جای مثلا 11 کتاب بچه ها را وادار می کنند 30 کتاب حفظ کنند.و در کل محصول آموزش وپرورش یک دیپلمه با مغزی پر از محفوظات و بی مهارت است.
پاسخ ها
نامی
||
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
متاسفانه بسیار درست گفتید.
ناشناس
||
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
تا بودجه آموزش پرورش بیشترین بودجه در کشور نشه وضعیت مملکت بدتر از این خواهد شد مسولیت پذیری جوانا در حد صفر
ناشناس
||
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
یک سری به مغزهای تصمیم گیرنده در سازمان آموزش و پرورش بزنید متوجه خواهید شد چه خبره
مغزهایی با تفکر فرسوده
ازمون نمونه دولتی رو برداشتند ولی مدارس پابرجاست وهمه با سهمبه وارد شدند حالا همین برنامه رو سر تیزهوشان میخوان در بیارن حداقل این مدارس برای دانش اموزان بااستعداد و از نطر نالی پایین خیلی خوب بود حداقل در یک مدرسه مناسب استعدادش درس میخوند
درس علوم مقطع متوسطه اول فقط سه ساعت درهفته زمان اختصاص یافته، درحالیکه برای این درس حداقل به 6ساعت زمان نیازاست، خصوصا علوم هشتم که پراست ازفعالیت وآزمایش، معلم مدرسه دولتی به3ساعت درهفته که اکثراتعطیلات مختلفی هم شامل میشه، وعملاکمترازسه ساعت درهفته است، چجوری درس رابه بچه هاشیرفهم کند..... مدرسه محله شمیران نوباکلاسهای بیش از40 نفر، وبدون آزمایشگاه علوم مناسب برای یک معلم شرافتمند شکنجه گاهی بیش نیست
بنده مدیر دبیرستان هیات امنایی هستم اگر اولیا به مدرسه پول ندهند و کمک نکنند هیچ بودجه دولتی نداریم هزینههای سرسام آور مدرسه را اعم از کاغذ و ماژیک و حاملهای انرژی و غیره را از کجا باید پرداخت کنیم روسای آموزش و پرورش در جلسات فقط به مدیران میگویند که خودتان باید مدیریت کنید بدن بودجه این حرفها یعنی چی از سوی دیگر با توجه به اینکه مجلس مدارس را از پرداخت هزینه حاملهای انرژی معاف کرده است اما مسئولین این ادارات با دلایل خاصی مصوبه مجلس رو نمی پذیرند و هر ماه قبض قطع فوری به مدارس میفرستند و مدیران را با چالش مواجه می کنند به طوری که از آموزش غافل شویم و فقط به فکر مسائل مالی مدرسه باشیم