ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نوبخت
گران کردن روش کاهش مصرف نیست خب به جاش خودروی کم مصرف تولید کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
کاش حرف بی پایه زدن نیز در این کشور گران می شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98). نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود. حذف فروش نفت خام ازبودجه کشور جلوگیری از رانت، دلالی و ثروت های باد آورده افراد خاص ،قانونی که راه حل کلیدی و اساسی است و اکثر کشور ها پیشرفته و غیر متکی به نفت اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات بر سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو است و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی بالای افراداست .
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دوست عزيز ولع نوشتن داريد بدون ذكر حتي يك مدرك ،در كشوري كه تورم بيش از 40در صده از سپرده بانكي حداثر 20در صدي ماليات هم بگيرند!!!
هی روزگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
این هایی گه میگی درست ولی در اخر فشار میاد به قشر ضعیف جامعه کلا پول دارا پولدارتر شدن و فقرا فقیرتر و بدبخت تر
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دوست عزیز نگران بهتر است به مردم حقوق دلاری وبیمه بیکاری دلاری بدهند وقیمت بنزین را هم دلاری کنند
دولت اول دلار را 5 برابر میکندبعد مگوید بنزین ارزان است قاچاق میشود و....ولی آنچه فراموش شده مردم بد بخت گرفتار است
راستی از بودجه های عمرانی سوریه عراق لبنان یمن .دیگر کشورهای دوست وبرادر چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ماجرای نحوه برخورد با رفتار ودرخواست های غیرمنطقی استراماچونی وشرایط تحقیر امیزش نمونه بسیارخوبی برای بی نتیجه بودن داستان مذاکره با امریکا و خواهش وتمنا ازکشورهای دیگر برای پادرمیانی است !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ما اگر قراره مذكره اي هم انجام بديم اونم مذاكره با خودمونه كه بالاخره چكار ميخواهيم بكنيم!! اگر به نتيجه رسيدم بعد با كشورهاي ديگه سر ميز مذاكره بشينيم...
م.ع.ی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
با سلام
برادر عزیزی که در بالا تحت عنوان ناشناس ، اطلاعات خوبی را ارائه کردند ، اما اشاره ای به دلیل آن ننمودند. مبنی بر اینکه یکی از دلایل مصرف بالای بنزین در کشور تولید و یا مونتاژ عمدتاً ماشنهای نسل قدیم و انحصار آن از سوی دو شرکت خودروساز دولتی که تحت عنوان حمایت از تولید ملی ! و کارگران مشغول در این کارخانجات و همچنین حمایت از قطعه سازان داخلی است. در همین زمینه با حمایت انحصاری از سوی دولت همواره مردم مجبور به خرید این اتومبیلهای قدیمی از رده خارج شده موطن اصلی آنها هستند و در همین زمینه نیز شرکتهای قطعه ساز اقدام به واردات قطعات خودرو از چین با آرم ساخت ایران و شرکت ایرانی - اخیراً اخبار دستگیری عاملین و محاکمه آنها در قوه قضائیه منتشر شده است - می نمایند که به نوعی حمایت از کارگران چینی و حمایت از منافع این کارخانجات فوق الذکر ایرانی است.

از طرفی در گزارش این هموطن اشاره به قیمت سوخت در کشورهای همجوار و اروپایی شد اما اشاره ای به سطح درآمد سرانه مردم ، تورم سالانه ، امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی در آن کشورها نشده است. لذا بدون نگاه همکه جانبه به موضوع و تصمیم گیری یکطرفه ، همواره مردم ایران متضرر مالی در خرید ماشینهای گرانقیمت بی کیفیت و یا کم کیفیت داخلی و همچنین متضرر جانی در عدم رعایت استانداردهای لازم در ایمنی خودروها و میزان آلایندگی آن است. لااقل مسئولین محترم با الگوگیری از همین کشورها اقدامی در جهت بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی بنمایند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
یک معامله خوب با حکومت:بالا بردن ارزش ریال مثلا دلار هزار تومن بنزین لیتری ده هزار تومن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
به گفته آقای نوبخت مصرف بنزین قبلاً 98 میلیون لیتر بوده که حالا 20 میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرده. خوب با احتساب بنزین 1000 تومنی، دولت قبل از گرانی بنزین روزانه 98 میلیارد تومن درآمد داشته. حالا که بنزین 1500 تومن شده(درصد خیلی کمی بیشتر از 60 لیتر استفاده می کنند) و با احتساب مصرف 20 میلیون لیتر کمتر یعنی 78 میلیون لیتر، دولت روزانه 117 میلیارد تومن درآمد داره. بنابراین با تقسیم 117 به 98 درآمد دولت 19 درصد افزایش پیدا کرده.

خوب حالا با عوامفریبی میگن قراره سهمیه بندی حذف بشه و بنزین ارزون بشه و تک نرخی 2000 تومنی باشه!! خوب حالا خساب کنیم ببینیم درآمد دولت چطوری میشه. با احتساب 78 میلیون لیتر مصرف روزانه و قیمت 2000 تومن، درآمد دولت میشه روزانه 156 میلیارد تومن و با تقسیم 156 به 98، درآمد دولت حدود 60 درصد افزایش پیدا میکنه!!! حالا پیدا کنید سن پرتقال فروش را.

اینا به اسم کاهش قیمت بنزین از 3000 تومن به 2000 تومن و برداشتن سقف مصرف دارن سر مردم کلاه میذارن. با محاسبات بالا متوجه شدید که چون دیدن فرمول 1500 تومن سهمیه و 3000 تومن آزاد فقط 19 درصد به درآمد دولت اضافه میکنه، حالا قیمت 2000 تومنی تک نرخی میتونن 60 درصد به درآمد روزانه دولت اضافه کنن و کسر بودجه رو جبران کنن.

ما که به 6369 چند بار پیامک دادیم برای حمایت معیشتی، اما دریغ از یک جواب که شما مشمول این یارانه هستید یا نه ...