موقعیت جغرافیایی تهران مناسب دوچرخه سواری نیست .آیا بهتر نیست بجای دوچرخه ، موتور گازی که سیستم برقی میباشد را اشاعه دهید ؟ که در مسیر شمال به جنوب شهر مانند دوچرخه عمل میکند ،وبرعکس مسیر جنوب به شمال شهر را با نیروی محرکهٔ برق حرکت نماید ،؟،،،
بنده ساکن اروپا هستم و هر روز غیر از مسیر بین منزل و محل کار، ۱۵ کیلومتر هم اضافه دوچرخه سواری میکنم. در حوزه ی ترافیک شهری همچند سالی کار کرده ام. بخشی از دوران مدرسه ام در ایران را هم با دوچرخه میرفتم.
خیلی دلم میخواهد بدانم چه کسی پیشنهاد دوچرخه سواری در تهران را داده و چه فکری کرده؟
فکر کردید همه ی کشورهای پیشرفترفته از دوچرخه استفاده میکنند؟ خیر! مثلا سوئیس که کوهستانی است مردم نمیتوانند از دوچرخه استفاده کنند در حالیکه در آلمان دوچرخه وسیله ای بسیار مناسب است.
تهران شهر کوهپایه ای است! پستی بلندیهای تهران دریچه های قلب یک آدم عادی را گشاد میکند. (البته قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد، احتمالا عواقب تنفس عمیق و تند حین دوچرخه سواری در آن هوای آلوده شما را خواهد کشت).
فکر این رو نکردید که بعضی ها متوجه نشوند شما بدون تخصص لازم پیشنهاد میدید و ممکن است حرف شما را گوش کنند؟
فقط به خاطر اینکه خانمها سوار دوچرخه خواهند شد .مردها به گناه می افتند .جلوی دوچرخه سواری را که بهترین ورزش است به پاکی هوا کمک میکند .از سوختن این همه بنزین . هدر رفت ان جلوگیری میکنند .میگیرند .....البته پای خودرو سازان در کار است اگر مردم همه سوار دوچرخه بشوند این لگن هها را به چه کسی بخرد .بنزین را چطور به فروش برسانند .مردم همه می دانند .ولی نمی دانم چرا کار نمی کنند .............
هر روز اتوبوس های خط 4 بی آر تی از پایانه افشار به سمت پایانه جنوب، یکی درمیان خالی از ایستگاه باقرخان میگذرند و مردم مدت طولانی معطل اتوبوس می شوند و وقتی هم که اتویوس بعدی میاید مردم مجبورند با فشار سوار اتوبوس شوند چند بار هم به سامانه 1888 زنگ زدم و از عبور اتوبوس های خالی از جلوی ایستگاه شکایت کردم ولیکن هیچ تاثیری نداشت . اگر اتوبوس نباشد مردم ناراحت نمی شوند ولیکن وقتی اتوبوس ها خالی از جلوی ایستگاه رد میشوند باعث ناراحتی مردم می شود بنابراین هیچ کس به فکر حل مشکلات اتوبوسرانی نیست اگر شهردار هم برای نمایش یکبار با مترو و اتوبوس به محل کار برود مشکلی را حل نمی کند