نه جاده ها اینقدر بد است که این همه تصادف رخ دهد نه اتوبوسها . مشکل فقط راننده است و نبود نظارت بر کار ان. در بسیاری موارد راننده کمکی فقط در حد دفترچه حضور دارد و عملا یک نفر هشت تا ده ساعت رانندگی می کند. نظارت پلیس برکار رانندگان در حد صفر است . مردم هم در اتوبوس اصلا کمربند ایمنی نمی بندند . در بسیاری حوادث مشاهده می شود که بدنه اتوبوس سالم است اما کلی تلفات داشته که این نتیجه نبستن کمربند ایمنی و پرت شدن افراد است. رانندگان بیشتر اوقات سرشا ن در گشی موبایل است و یا با کنار دستی حرف می زنند اگر زن و دختر با ارایش انچنانی هم در اتوبوس باشد که خواس به کلی پرت است. مردم هم نظارتی ندارند و هرگز به رانندگی بد راننده اعتراض نمی کنند. یک راه حل برای جلوگیری از تردد اتوبوسهای دارای نقص فنی این است که درصدی از دیه کشته شدگان حوادث بر عهده راننده و شرکت مربوطه گذاشته شود. البته کرایه اتوبوسها هم کم است و انها ناچار به کامیون باربری تبدیل شده اند و این سنگینی سبب می شود که سیستمهای هدایت و نگهدارنده در موقع حساس خوب کار نکند.