سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خدایی هرچی فکر میکنم تو اون شرایط بشدت حساس تصمیم گیری وحشتناک سخت هست
اگر شلیک نمیکرد و موشک کروز بود ممکن بود فاجعه عظیمی رخ بده الان که شلیک کرده فاجعه بزرگی رخ داده
هدف هم دفاع از کشور بوده
بیچاره ها ۴۰ ساله نذاشتن نگاه چپ به مملکت بشه الان که اشتباه رخ داده در عین هولناکی و غم بزرگ برای خانواده ها نباید مجموعه پدافندی کشور تضعیف بشه
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
کاش در خصوص اهمال کاریهای آقای آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی هم اینگونه جبهه گیری میکردید.

این افراد همونهایی نبودن که دروغ پردازیهای دولت تدبیر و امید رو لاپوشونی میکردند؟

ای خدااااا ، نزدیک انتخابات برای یه دونه رای چه کارها که نمیکنن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
این آقایان که دم از استعفا می زنند کمی هم به کارهای خودشان بنگرند ای کاش خودشان هم شهامت استعفا رو داشتند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
باموشکتون هواپیما رو زدید وصدها نفر رو داغدار کردید.با دروغهاتون اعتماد ملی رو نشانه گرفتید..ودیگه درست بشو نیست.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
پرواز شماره ۱۷ هواپیمایی مالزی (اختصاری MH17) پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی مالزی بود که از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود. این پرواز در میان راه در مرز روسیه و اوکراین سرنگون شد.[۲][۳] گزارش‌های اولیه از پرتاب موشک به سمت هواپیما به عنوان دلیل سقوط آن اشاره می‌کنند. همچنین این گزارش‌ها مرگ تمامی سرنشینان این هواپیما را تأیید کردند.[۱] دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه یکدیگر را به سرنگونی این هواپیما متهم کردند[۴] ملیت مسافران هواپیما عبارتند از: ۱۹۲ شهروند هلند، ۲۷ استرالیایی، ۴۴ مالزیایی، ۱۲ اندونزیایی، ۱۰ بریتانیایی به همراه ۴ آلمانی، ۴ بلژیکی، ۳ فیلیپینی و یک کانادایی در پرواز ام. اچ ۱۷ حضور داشته‌اند که همگی کشته شده‌اند.[۵] پس از این حادثه کشورهای مختلف جهان از دولت اوکراین و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه خواسته‌اند ضمن برقراری آتش‌بس، با تحقیقات بین‌المللی در مورد سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی همکاری کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
سلام
ما دوره دیده پدافند هوایی هستیم
یک سال در جزیره خارک بودیم حفاظت هوایی از شاهرگ حیاتی تاسیسات نفت کشور
ورود هر هواپیمایی بدون هماهنگی با پدافند مطلقا ممنوع بود

دقیقا به ما گفته چنانچه بیسیم هشداری نداد
خودتان بصورت چشمی با تشخیص شخصی مجاز هستید تمام 200 گلوله ضد هوایی را در شکم هواپیما خالی کنید

اگر درست زده بودیم تشکر بود
اگر خطای انسانی بود
باز ما وظیفه را به درستی انجام داده بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
چرا اینقدر اپراتور موشک را متهم میکنید.او کار خود را انجام داده است.اگر نتوانسته به هر دلیلی با سیستم تماس بگیرد چه خبط و خطا یا عجله ای کرده؟ وظیفه اش همین بوده که به شئ پرنده ناشناس که خودی بودن آن به هر دلیل معلوم نیست آنهم در آن شرایط که چندین بار به او گفته اند موشک کروز در حال آمدن هستند شلیک کند.وظیفه اش را انجام داده.این تشویق دارد یا تنبیه؟ چرا همش او را که بهترین تصمیم را در آن شرایط گرفته ، متهم میکنید؟ آیا جرات ندارید مقصرین واقعی را که دارای سمت های بالاتر هستند را تنبیه کنید و به این فرد که اتفاقا بهترین تصمیم را گرفته اتهام میبندید؟ اگر یک درصد این موشک کروز بود و به ستاد مسلح اصابت میکرد چه می گفتید؟چرا آسمان کشور را نبستند؟ چرا اپراتور موشک نتوانسته با سیستم بالاتر تماس برقرار کند و بعد بگوییم به هر دلیلی ، آنوقت اپراتور مقصر است یا سیستم شما اشکال فنی دارد که زیر بار جواب نمیدهد؟تنبیه این اپراتور بدترین تصمیم ممکنه است.حتی برعکس باید او را تشویق کرد تا دفعه بعدی اگر موشکی به سوی کشور آمد دستش نلرزد.این روش خطاست.مقصر را در هر سمتی هست پیدا و تنبیه کنید.دادن لفظ عزیزان به مقصران گردن کلفت چه معنی دارد.؟این اپراتور موشک و مسافران هواپیما عزیز بودند و هستند