ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
خرافات مذهبي جاي اصل مذهب را گرفته و وسيله اي شده براي نان در اوردن .
دانیال
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
این حرکت همانقدر بی معنی است که احداث قبرستان نمادین سربازان آمریکایی در سفارت سابق آمریکا در تهران بی معنی است.با هیچکدام از آنها مملکت راه بجایی نخواهد برو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
از محكومیت ما نسبت به این اقدام نابخردانه داری سوء استفاده می كنی؟ كور خوندی. اون به جای خود ممدوحه و این به جای خود مضموم
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
کاملا در اشتباهی هردو کاملا بجاست آمریکا دوستی نابجاست
آشنا
|
United States of America
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
بنام دین به کام جیب خودش داره کار میکنه اینا همونایی هستن که تیشه به ریشه دین میزنن اینا همونایی هستن که مردم رو نسبت به دین بدبین میکنن دین رو در مقابل علم قرار دادن کار بسیار خطرنایه همون کاری که کشیشان در غرب انجام دادن و نتیجه ش رو امروز داریم میبینیم که در غرب بیشتر مردم خود را بی دین معرفی میکنن این بی دینی نتیجه همان مقابل علم و مقابل خواست مردم ایستادن و منافع فرد و گروه خود را بنام دین بر مردم تحمیل کردن است کشیشان حتی در غرب اجازه نمی دادند مردم به حمام بروند چرا حمام را بنا بر دلایل دینی خود حرام میدانستند آنان حتی بهشت را به مردم میفروختند و گالیله را به خاطر یک مسئله علمی اعدام میکردند و نتیجه چنین کارهایی امروز بی دینی و گرایش مردم در غرب به ادیانی غیر از مسیحیت است این کارها بسیار خطرناکه باید فورا جلوش گرفته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
حیف عنوان آیت الله!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
آمده بودم چیزی بنویسم منصرف شدم .
پاسخ ها
فری
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
منم همین مشکل برام پیش اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بنویس عزیز، اینجا در سایت تابناک آزادی بیان حکمفرماست
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
سلام
کتاب علمی؟!
علم یقین آور است و این کتاب پر از شاید است!!! یعنی پر از ظن!!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
کی گفته علم یقین آوره. علم واقعی به ازای هر یقیین ده ظن در ذهن فرد ایجاد می کند. چرا اینقدر دنبال یقیینید. یقیین زیادی وجود ندارد و بنیان جهان بر شک است.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
یکی از مولفه هایی که باعث میشه یک گزاره را علمی بدانیم »ابطال پذیری» آن هست. اگر چیزی با یقین گفته بشه دلیل بر علمی بودن آن نیست دوست بزرگوار
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اگر مطالعه در علوم تجربی داشته باشید، متوجه خواهید شد که علم تجربی هیچگاه مانند علوم نظری و ریاضی، قطعی نیست
مثلا در ریاضی دو دو تا چهار تاست
اگر به کره مریخ بری، یا یک ملیون سال دیگه هم همینطوره
اما علم تجربی، با تجربه دچار تغییر خواهد شد
حضرت محمد(ص) ، اگر به علم پزشکی امروز دست داشتند، آیا از آن استفاده نمیکردند؟
رهبر عزیز مان، برای درمان به همین پزشکان و بیمارستانهای جدید مراجعه میکنند
اگر روش بهتری جایگزین شد، مسلما از آن استفاده خواهد شد
همیشه باید از بهترین روش استفاده کرد،
یادمان باشد که علم برتر، فقط از آن خداست،
ناظر
| United Arab Emirates |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تعریف علم یعنی قایل تغییر و شک در آن پذیرفته است و حتی تئوری نسبیت نیز یقینا پذیرفته نشده است .احتمالا هنوز نمیدانید یقین در علم جایی ندارد و کابردش در جای دیگری است . یقینا درک کافی ندارید !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مگه شما این کتاب را خواندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایراد ماشین رو بخوای پیدا کنی، باید از کلمه شاید استفاده کنی.
شاید ایراد از فیوز باشد!
با در دست داشتن این فرضیه، به دنبال رد یا تائیدش میرویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
که گفته علم یقین آور است؟ شما در تحقیقات علمی می توانید به همه چیز با دیده شک بنگرید. همیشه جا برای بررسی مجدد و تغییر وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اگه نمیدونی معنی علم تجربیه چیه برو مطالعه کن بفهمی...ریاضی نیست که همیشه دو دو تا بشه ۴ تا...اگه همچین طبی با این قاطعیت میشناسی معرفی کن.
ناشناس
| Slovenia |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مشکل جامعه ما این است که جاهلان پر از اطمینانند درحالیکه عالمان پر از تردید
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اتفاقا همین شاید ها ست که جلوی دگم اندیشی رو میگیره و راه رو برای حقیقت باز نگه میداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
درست است علم واقعی یقین اور است. ترجمه ما از علم اشتباه است. این ها که می گویید علم نیست بلکه دانش یا همان scince است.
ناشناس
| Australia |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اگر این کتاب علمی است پس کرونا چیه
ناشناس
| Australia |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
مضحک ترین حرفی که به عنوان علم شنیدم این است که گفته شود یک چیز فقط در صورتی قابل اثبات است که ابطال پذیر باشد یعنی یک چیز برای وجود داشتن باید بتواند که نباشد یعنی تناقض لازمه اثبات است خب این اباطیل قطعا باید سوزانده شود
ناشناس
| Australia |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی یقین چیزی که یقینی نیست قطعا علم نیست مخصوصا تجربه که کامل از دایره علم خارج است تجربه نوعی عمل است که گاهی با قرار گرفتن در کنار یک گزاره یقینی مفید علم و قطع باشد ولی در بیشتر مواقع مفید ظن و گمان است لذا اطلاق علم به علوم تجربی از باب مجاز و توسعه در مفهوم علم است وگرنه علم و تجربه دو معناست
ناشناس
| Australia |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی دانستن شاید یعنی ندانستن مثال اگر از شما بپرسند نظر فلان شخص نسبت به فلان واقعه موافق است یا نه اگر شما نسبت به نظر او علم داشته باشید میگویید موافق یا مخالف است ولی اگر علم نداشته باشید میگویید شاید موافق باشد یا مخالف
ناشناس
| Australia |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی دانستن شاید یعنی ندانستن از آنجا که علوم تجربی همواره در زیر سایه سنگین شک و تردید قرار داشته و از این جهت که یقینی نیست همیشه زیر سوال بوده برای رهایی از این موقعیت سخت دست به دامن قضیه ای به نام ابطال پذیری شده که هدف آن توجیه اعتنای بیش از اندازه به تجربه است اما پا را فراتر گذارده و بر اساس این تناقض آشکار مدعی شده که اساسا علم چیزی است که یقینی نباشد که البته منظور این است که سایر علوم غیر تجربی علم نیستند و یادشان رفته که اصلا استفاده از واژه علم در مورد تجربه از باب مجاز و توسعه بوده وگرنه علم چیزی است تجربه چیزی دیگر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تاسف بارتر ازاین شخص ,اونهایی هستند که دور وبر این اقا نشسته اند وبه ایشون پروبال میدن, راست گفتند که تا نادان باشد مفلس در نمی ماند.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این هم یاد اور زمان حمله اغراب به ایران واتش زدن کتابهای ایرانیان بود نکند ایشان هم از همان قماش هست د
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
نکات ارزشمندی بود ممنون از تابتاک و استاد جعفریان
H.RAHIMI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اقای روحانی محترم.....در کدام دین به توهین و بی حرمتی به علم توصیه شده است.
اگر همین فردا مشکل جسمی پیدا بکنی،پیش دکتر نمیری؟
عمل نمیکنی؟
اخه مرد مومن تا کی با جهالت میخواید امورات و پیش برید؟
کم بای مردم هزینه سازی کنید.
برید به کار و حرفه خودتون مشغول باشید.
بخدا قسم تاریخ قضاوت خوبی در این مورد نخواهد داشت..................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
البته طب سنتی درهمه دنیامورداحترام است ونه الزاما مورداجراوبایددانست که طب سنتی مختص ایران نیست ودرهمه دنیاوجوددارداگرشمادرسایت مثلا آمازون سرچ کنیدخیلی ازداروهای گیاهی وامثالهم رابصورتهای مثل کپسول قطره وغیره میتوانیدتهیه کنیدکه البته موردتائیدسازمان دارووغذای آمریکانیست والبته موردتکذیب آنهاهم نیست ولی چسباندن طب سنتی به کلمه طب اسلامی خطااست چون چیزی به اسم طب اسلامی درکتاب آسمانی مسلمین وجودنداردواین نوعی توهین به دیانتمانست که درکشورما ازاینگونه رفتارهابرای تخریب اعتقاداتمان به وفوردیده میشود
نظرات بیشتر