ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
کسانی که نه آیت الله تبریزیان را میشناسند و نه کتاب هاریسون را، چرا نظر میدن؟
این کار اتفاقا باید تلنگری باشه برای ما تا ببینیم چه کسانی سالهاست دارند به سلامتی ما و بچه های ما آتش می اندازند و تحمل رغیب ندارند!
از سوختن نمادین یک کتاب مافیایی و تبلیغاتی ناراحتید؟؟؟؟
چطور از افزایش روز از افزون این همه بیماری جدید و لاعلاج با وجود پیشرفت علم پزشکی ناراحت نیستید؟؟؟؟
کمی تفکر
چه کسی از گیاه درمانی ما ضرر میکند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Slovenia |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اول برو موبایل و تلویزیون و لپ تاپ مافیایی تکنولوژی غرب رو بسوزون بعد با دود نظراتت رو علامت بده خونتم بسوزون برو توی غار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اگر قرار است به بهانه عدم قبولی یک علم به سوزاندن کتاب آن روی بیاوریم غربی ها هم به سوزاندن علوم اسلامی و کتابهای آن خواهند پرداخت (کاری که خیلی خوب بلدند )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
سلام به نظر من کار بدی نکرده یعنی منافقانه عمل نکرده اگر حکیم ما کتابی که منشا یهود داره رو سوزانده ولی درایران عملا کتاب ابن سینا سوزانده شده وبه جای تلفیق طب جدید با طب اسلامی که باعث تضمین سلامتی ماست ولی تمام مسولین پزشکی غرب زده ی ما به فکر منفعت مادی خودشان هستن وبه فکر پلمپ کردن مطب های حکمای ما هستن وسلامت مردم مهم نیست
ر ث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
به نام هستی ده توانا
من با اصل کتاب‌سوزی به شدت مخالفم اما اگر واقعا کسی (متحصص و مجرب) به این نتیجه برسد که چیزی که در این کتاب و مشابه آن نوشته شده از نظر علمی مشکل دارد آن وقت به عنوان کاری نمادین که ذهنها را به این عمل معطوف کند، شاید قابل تامل باشد گرچه در فضای کنونی بعید بلکه محال است.
مشکل اینجاست که منظور از علم چیست؟
و اگر علم را نفی کنیم ادعای این شخص هم به عنوان دانندة علم سنتی قابل خدشه است.
اما از همه اینها گذشته توجه شما عزیزان را به چند نکته جلب می کنم:
بسیاری از همین مجامع علمی پزشکی مدعی اند که علم پزشکی امروز شده است منفعت محور و تجاری
خیلی راه دوری نروید یک سرچ ساده در اینترنت بکنید به نکات وحشتناکی می رسید
بسیاری از کمپانی های دارویی داروی خود را عمدا در با یک دوز خاصی و ترکیبات خاصی می سازند تا بیمار همیشه به داروی انها وابسته باشد.
در اینکه پزشکان امروزی درد را تسکین می دهند قلب و مغز و ... را عمل میکنند و به انسان زندگی می بخشند شکی نیست و چیزی نیست که قابل انکار باشد چون روزمره روبروی چشم ماست.
اما لطفا انها که چشم و گوش بسته (و از جمله همین جناب اقای جعفریان) این شخص را مجکوم می کنند به پرسشهای زیر پاسخ دهند:
1- چرا ظرفیت های پزشکی خصوصا تخصصی و فوق تخصصی را اجازه افزایش نمی دهند؟
2- این جمله را خصوصا در سالهای اخیر چقدر شنیده اید که هرکس اتاق عمل رفت بیرون امدنش با خداست و چقدر این لقب که جراحان را به قصاب تشبیه می کنند امروزه در جامعه زیاد شده است؟
3- به اطراف خود نگاه کنید و ببینید از هر ده نفری که اتناق عمل رفته چند نفرشان زنده بیرون امده است؟
4- مرجع شکایت از پزشکان قصاب کیست؟ همین همکاران خودشان در پزشکی قانونی!!! چند فقیر و بیچاره را می شناسید که بدون پول و پارتی و وکیل عزیزش به اتاق عمل رفته و جنازه اش بیرون امده و انوقت توانسته حق خودش را بگیرد؟
5- مگر یادتان رفته امار سزارین در کشور سر به کجاها کشیده بود و الان هم هست؟ این با کجای اخلاق پزشکی همخوانی دارد که هر مادری که بخواهد درد زایمان را کمتر تحمل کند پزشک فورا او را بخواباند و سزارین کند با وجود اینکه هم طب سنتی و هم طب جدید و دانشگاهی مضرات ان را تایید می کنند؟
6- یک جستچوی کوچک در نت بکنید ببینید امار مرگ و میر ناشی از رفتار اشتباه پزشکان در ایران و دنیا چقدر است؟
7- من متخصص علم پزشکی در هر دو بخش آن نیستم ولی مطالعات من می گوید که یک زنجیره به هم پیوسته ای درست شده است بین بیمار شدن افراد و سپس سلامتی آنها یعنی هم بیماری را پزشک به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مثلا با تجویز نادرست و تداخل دارویی و ... به بیمار می دهد و هم خودش راه خلاصی از ان را خوب بلد است و وقتی هم کسی از یک بیماری خلص می شود همان تجویز خلاصی از بیماری موجب بیماری دیگر می شود.
8- می گفتند هرانکس که درد دهد درمان هم دهد و منظورشان خدا بود
اما امروزه این حرف جدی است که بسیاری از همین تجویزهای پزشکی بیماری را به شخص هدیه می دهند و خودشان هم آن را درمان می کنند.
9- فارغ از همه ایم مطالب رفتار این شخص با این اتش زدن کتاب به قدری غیرقابل دفاع است که زحمت ها و درمان ها و تجویزهایی که زبانزد خاص و عام است و از قم تا مشهد و اصفهان طبابت او در منظر و مرئای مردم است اما متاسفانه با این کارش حتی اجازه دفاع از خودش را هم با دست خود از خود گرفت
مشکل اینجاست که در جامعه ما هم کسی که در این زمینه حرف اخر را می زند وزارت بهداشت و مجامع پزشکی دانشگاهی اند و مرجعی هم که تجویز عرضه دانش جناب تبریزیان را باید بدهد باز همینها هستند یعنی مجامعی که به شدت با چنین طبی مخالف اند و امروزه میدان دار حمله به طب سنتی یا طب اسلامی شده اند گرچه می دانم این دو(سنتی و اسلامی) دو مقوله متفاوتند اما با این کارش هر دو را تحت الشعاع قرار داد.

ای کاش انقدر انحصار در کشور نبود و پیش از اینکه این شخص به چنین کاری دست بزند جلسات مشترکی بین این دو قشر (اسلامی و اکادمیک) برگزار شده بود و همانگونه که امروزه در تلوزیون پزشکی می اید و به راحتی نسخه می پیچد و بیماران نیز تماس می گیرند و از میزان موفقیت این تجویز خبر می دهند چنین امکانی هم پیش از این برای این شخص پیش می امد تا او همه مدارک و مستندات و افرادی که با طبابت او خوب شده اند یا حتی بدتر شده اند به جامعه عرضه می شد.

به استاد جعفریان توصیه میکنم پیش از اینکه با این قضیه سیاسی برخورد کند خود و دانشجویان او بروند یک تحقیق میدانی انجام دهند و میزان خطا و صواب پزشکان و از سوی دیگر میزان خطا و صواب طبابت و تجویزهای اقای تبریزیان را هم در یک جامعه اماری بیمار بررسی کنند و انگاه قضاوت کنند. با این نکته که البته اگر از هر 100 تجویز او 30 خطا هم مشاهده شود اما در نمونه اماری پزشکان 10 مورد مشاهده شود فکر میکنم قابل اغماض باشد.

و پرسش دیگری که از جناب استاد جعفریان دارم این است که ایا کسانی مثل بوعلی سینا در کدام دانشگاه و در کدام حوزه علمیه و کدام مکتب زانو زده و علم پزشکی را یاد گرفته اند جز با تحقیق و تتبع شبانه روزی خودشان.
من امروزه بسیاری از افراد را می شناسم که برای بسیاری از مشکلات مثلا سنگ کلیه و کبد و ... داروهایی اعجاب اور ساخته اند وقتی از ایشان سوال میکنم چرا نمی روید و دارو را ثبت نمیکنید میگویند چون ثبت در دست همین پزشکان است و می ترسند که فرمول انها را به سرقت ببرند و هیچ مجمعی هم نیست که بتوان شکایت به انجا برد چون نهایتا کسانی که باید حرف تخصصی نهایی را هم بزنند باز همین مجامع اکادمیک هستند.

در پایان توصیه میکنم به جای جوگیر شدن در فضای رسانه ای اقدام ناپسند این مدافع طب اسلامی یک بار در کشور اسلامی ایران بر روی این مقوله به صورت علمی با همکاری حوزه و دانشگاه فایلی نو و ویژه باز شود و پس از آن نظر دهند که ایا واقعا علم پزشکی اسلامی داریم یا نه؟
بالاخره این شخص سالهاست که دارد در این مقوله کار می کند و واقعا افرادی به دست ایشان شفا یافته اند و ایشان هم ادعایی نکرده که شفای مریضهای او با دعا و سحر وجادو یا نفس قدسی الهی بوده ... به صراحت می گوید با این گیاه و این روش طبابت کردم... واقعا عجیب است که هیچ مرجعی سوال نمی کند اینها که خوب شده اند ایا دروغ می گویند؟ و اگر درصد کمی هم درمان شده باشند انوقت هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه دست کم بر روی چیزی به نام طب اسلامی حسابی ویژه باز کنیم و دست کم فکر کنیم چنین علمی شاید وجود داشته باشد و شاید کسی بتواند با تحقیق شخصی به شاخه هایی از ان دست یافته باشد.
اینکه بگوییم در حوزه علمیه قم چنین شاخه و رشته ای وجود ندارد این ضعف حوزه است نه شیادی کسانی که در این دامنه تحقیق و تتبع می کنند.
و قطعا حوزه علمیه قم نیز چون هیچ سابقه علمی و تحقیقاتی در این زمینه ندارد نمی تواند در رد یا اثبات طبابت ایشان و امثال ایشان نظر دهند.
اینکه محکوم شده یا نه هم ملاکی برای زیر سوال بردن همه اقدامات او نیست چرا که او یک نفر است که در این حوزه با هزاران نفر سر و کار دارد و اگر از این هزاران نفر حتی برای 100 نفرشان هم به خطا رفته باشد فکر می کنم از نظر همین مجامع علمی پزشکی و وزارت بهداشت امری نرمال باشد و می توان هزاران نفر دیگر را که چندین پزشک متخصص با پای خود بیمار وارد اتاق عمل کرده اند و جنازه شان را تحویل بستگان داده اند با این افراد مقایسه و سپس اظهار نظر کرد.

کاش رسانه ملی به جای جوگیر شدن این شخص را با چند پزشک متخصص بیاورد و حرف هر دو را از نزدیک بشنود و بشنواند و بیماران شفا یافته از این شخص که واقعا کم هم نیستند در فضایی ازاد و به دور از سیاسی کاری حرف خود را بزنند.

تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایول رقصی چنین میانه میدانم آرزوست. خیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
جدایی از محتوا و موضوع کتاب خود عمل کتاب سوزاندن هیچ کار انسانی نیست. حتی اگر کتاب جوک باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
بعید می دانم یک روحانی یا طلبه فهیمی پیدا شود که با ایشان هم عقیده باشد. ایشان بارها دادگاهی شده است. تردید نیست که پزشکی جدید مضراتی برای بشر داشته است اما منافعی هم دارا بوده است، وجود مضرات دلیل نمی شود که کتاب مرجع پزشکی که حاصل دسترنج سالها تلاش و تجربه است نادیده گرفته شود. با تاسف در ایران ما امروزه طب جدید و قدیم روی نوعی رقابت یا لجاجت افتاده اند و وزارت بهداشت هم نقش پدرانه ایفا نمی کند یکی را کاملا قبول کرده و دیگری را طرد می کند.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
هرچند که کار آتش زدن کتاب کار خوبی نبود و باعث افزایش افراطی گری میشه ولی خود غربیها هم قرآن و هم کتاب ابوعلی سینا رو آتش زدن.
ضمنا کی گفته طب اسلامی نداریم. کلی احادیث در این مورد هست نمیشه که همه اونها جعلی باشه.
اون علمایی که هم میگن طب اسلامی نداریم همونهایی هستند که وقتی وزیر بی لیاقت بهداشت (قاضی زاده) - با بدهی 1200میلیاردی که طرح سلامت روی دست مردم و دولت گذاشت- قهر کرد گفت در دولت دوم روحانی نمی یام، رفت التماسش کرد با اون صحبتهای زیادی که در مورد فساد مالی این عالم ربانی هست!!!
حالا اگر طب اسلامی مزخرف و بی فایده است اجازه بدن مثل طب غربی تبلیغ بشه اگر مضر بود مردم خودشون ازش عبور میکنند دیگه از این وضع افتضاح الان که پزشکها درست کردند بدتر که نیست یا حداقل یک مناظره بزارند.

هر چند به نظر من هر دو طب لازمند و مکمل یکدیگه اند. من از طب اسلامی هم علاوه بر طب غربی، درچند مورد برای درمان خودم استفاده کردم که خیلی بهتر، سریعتر و ارزانتر درمان شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
سوابق تحصیلی ایشان چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
جای بسیار تأسف است که یک نادان در لباس مروج دین مبادرت به آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی میکند . زحمات پزشکان را نادیده گرفته و به ترویج موهومات ذهن خود می پردازد. درصورتی که علمای دینی موقع بیماری مانند هزاران انسان دیگر به مراکز درمانی علوم پزشکی نوین مراجعه میکنند نه به افراد معلوم الحالی مثل این مدعی .
نظرات بیشتر