آقای قرائتی از کجا خبر دار شده اند که ژاپنی ها یک انجیر را با شش زیتون می خورند؟ آقای قرائتی بررسی کنند که چرا درس هایی از قرآن ایشان نتیجه ای نداشته است؟
آقای قرائتی عزیز
سلام یک حقیقت تلخ وجود دارد آن هم عدم آموزش قرائت و روان خوانی قرآن از دوره دبستان تا دیپلم است. آموزش و پرورش فشار خود را روی تدریس درس عربی گذاشته که نه بچه ها علاقه ای دارند و نه تاکنون ثمری داشته است. اگر در دوره دبستان سوره های کوچک در پایه های مختلف روان خوانی شود و در دوره دبیرستان سوره های بلند ( همچون بقره و آل عمران ) تقسیم بندی و روان خوانی شود بسیار کار خوبی خو.اهد بود. در حال حاضر کشورهای عربی برای ارتباط گیری با دنیا با زبان انگلیسی صحبت می کنند. حالا ما می خواهیم بچه هایمان به زبان عربی بیاموزند.
در حال حاضر چند درصد از بچه ها در پایان دوره متوسطه می توانند قران را روان خوانی کنند و چند درصد عربی را فرا گرفته اند. چرا به در بسته مشت می زنیم و اسرار بی خود و بی فایده می کنیم.
بگذاریم قران روان خوانی شود و درس عربی از مدارس حذف شود. البته در رشته های الهیات، قضا و حوزه های علیمه و ...... درس عربی باید تدریس شود ولی در مقطع دبیرستان و برای عام به نظر من قران خواند خیلی بهتر از عربی خواندن است.
آقای قرائتی لطفا مدارک و مستندات یافته های ژاپنی ها در باره زیتون و انجیر رو در اختیار رسانه ها قرار بدید تا مردم خدای نکرده فکر نکنن شما همینجوری یه چیزی میگین.
آخه خیلی وقته مد شده هر کی میخواد بگه حرفش پشتوانه علمی داره میگه گروهی از دانشمندان فلان کشور یا فلان دانشگاه در این زمینه تحقیق و بررسی کردن. یا حتی اسم افرادی رو میارن که همچین حرفی زده در صورتی که اون فرد یا وجود خارجی نداره یا در اون مورد صاحب نظر نیست یا اینکه اصلا همچین حرفی نزده