داداش / مدیر / رییس هر کی هستی خودتم میدونی که به راحتی میشه این بحران رو کنترل کرد یا نمیخوایی یا نمیزارن مثلا به خودروهای فروخته شده تا 18 ماه اجازه فک پلاک ندین ضمن اینکه هر شخص فقط حق داشتن 1 پلاک رو داره مثال دوم انجام سرویس های دوره ایی و گارانتی فقط توسط شخص مالک همان خریدار اصلی باید صورت بگیره و لا غیر بازم بگم مثال سوم شرط استفاده از بیمه شخص ثالث و بدنه هم خوانی نام بیمه گذار با مالک خودرو و شخص راننده باشه در ضمن اگه میخوایی بگی که ماشینت از چشمت افتاده میخوایی بفروشی به کسی هم ربط نداره باشه فقط باید تفاوت قیمت کارخونه بابازار آزاد رو بریزی به حساب خودرو ساز یا دارایی یا هر جایی که دولت تعیین کنه و .... خواستی بازم بگم که دیگه خیلی نامردی حقوق رو تو بگیری اونوقت من ...
این مافیای مخوف نمی گذارند ماشین بدست مردم بشکل معقول برسد.بیخود وقت خودتونو تلف نکنید.اینا تا نوه نتیجه هاشون سیر و فربه نشوند راحت نخواهند شد.پولی که از مردم میگیرند هزینه خیلی جاها و خیلی کسان میشود! پس پیش بسوی گرانتر شدن...!
اگر دولت نیمی از خودرو های تولیدی را با واسطه سازمان حمایت عرضه مستقیم در بازار آزاد کند بازار روز بشدت میشکند و مابه التفاوت را هم به حمل و نقل عمومی بدهند کاری شبیه آقای همتی در مورد ارز اینطور کنترل قیمت گذاری خودرو دست دولت می افتد نه دست دلالان و نمایشگاهها و یا نمایندگی ها
اگر ردیف بودجه های خودرو سازها منتشر بشه که معلوم بشه چقدر و کجا هزینه می کنند، خیلی از مشکلات حل میشه. اینکه یک قطعه چند تموم میشه چند فروخته میشه هزینه حقوق و پاداش و بالاسری خودرو ساز چقدر است.
ان طور که بر اورد می شود در شرایط فعلی حدود یک میلیون خودرو تولید می شود که به طورمیانگین قیمت کارخانه با بازار حدود بیست میلیون تفاوت دارد با ضرب20000000در1000000رقم بیست هزار میلیاردتومان بدست می اید .خودرو ساز ما این مبلغ را به واسطه ودلال می دهد ان وقت ور شکست می شود واز جیب دولت که همان جیب ملت است کمک می خواهد؟باز بگویید با این مدیران چرا ما کره نشدیم؟؟؟
تابناک عزیز لطفا منتشر کن.
برادر من این روشها علمی نیست. رییس بانک مرکزی قیمت دلار را به صورت مصنوعی پایین نگه داشته که دو آسیب ذیل را به دنبال داشته و خواهد داشت:
1- پایین نگه داشتن دستوری و مصنوعی دلار موقتی است و از اونجاییکه قیمت اجناس در حال حاضر به قیمت واقعی دلار می باشد و همچنین نظر به اینکه ثبات دستوری قیمت دلار تاب نخواهد آورد لذا قیمت ها مجددا به بهانه افزایش قیمت دلار بالا خواهد رفت.
2- با توجه به نرخ دستوری دلار نقدینگی به سمت اجناس مورد نیاز مردم(از جمله خودرو و ...) هجوم پیدا کرده و ضربه بزرگتری را به فشر ضعیف و متوسط جامعه وارد کرده است. در صورتیکه هدف و نیاز اصلی مردم دلار نیست.
در نهایت اینکه راهکار بازار خودرو فقط و فقط بازار رقابتی است که مطمینا در بازار رقابتی این خودروها هیچ تقاضایی ندارند. می بایست یک عزم ملی با رویکرد منافع ملی(موکدا منافع مردم) ایجاد که واقعا بررسی بشه آیا ادامه روند تولید خودرو به این شکل توجیه اقتصادی داره یا نه؟ قطعا جواب خیر هست.
قرعه کشی واقعی روش خوبی هست به شرطی که سند خودرو را بعد از 5 سال بدهند تا خرید و فروش نشه
ماشین هاییکه برخی شرکت ها اقساطی می فروشند( در سایت دویار موجود است) مشخص هست با تبانی خودروهای تولیدی را می گیرند و دو برابر می فروشند بنده 6 ماهه میخواخم ثبت نام کنم ولی نمی توانم و همه این مسائل به نظر من بازی دادن مردم هست و
آمریکا با رسانه و بزرگ نمایی ویروس کرونا چین را به زانو در میاورد فرض کنیم بابت ۱۹ هزار کشته سالانه تصادفات مردم ایران هر روز اطلاع رسانی میشد اصلا کسی سوار ماشین نمیشد و قیمت خودرو ۱۰ درصد میشد
... در کجای دنیا خودرو پیش فروش می شود . در کجای دنیا خودرو چند نرخی است . همش فریب مردم است تا خود خودرو سازان درست نشوندوضع همین است .تا دلال بازی خود خودروسازان و زیر مجموعه هاشان هست وضع همینه ...