بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دولت وادات خودرو را ازاد کند تا خودرو ساز داخلی بفهمد خودرو واقعی چیست و قیمت خودرو بر چه اساسی تعیین میشود نمی شود کل هزینه ها شامل اقساط وام و هزینه زندگی کارکنان و مدیران و خرید خودروی خارجی مدیران خرید وهزینه منزل اقایان ووووووووو........ بعنوان قیمت خودرو را مردم پرداخت کنند انوقت ببینیم خودرو ساز داخلی باز هم همین اعتقاد را دارد : خودروسازان معتقد بودند که قیمت گذاری دستوری موجب شده است تا آن‌ها با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه شوند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دلار وارد کانال ۱۷۰۰۰ تومان شد
سکه ۷۲۰۰۰۰۰ تومان
علی برکت الله !!!
downchi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نهایتا قیمت پراید ۱۱۱، ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اقا ما مشکلمون امریکا هست واقعا داره فشار میاره من خودم درجریان هستم فشار از ههه طرف هست نمیذارن ماشین هم وارد بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
یا پراید را هشت ملیون کنید یا حقوق کارگر را نه ملیون که حداقل مثل چند سال قبل داشتن یک ارابه مرگ رویا نباشه
آبدارچی جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
آقا وقتی که براتون نمی‌صرفه مردم هم نه از کیفیت راضی هستند نه از قیمت تولید نکنید هم شما راحت میشید هم مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تاوقتی فروش شرطی و به نوعی تهدید خریداران بازار پیش روست یعنی کاسه ای زیر نیم کاسه است و فعلا باید گرانتر شود ( شرایطی که اعلام شده برای کسانی است که اصلا توان و حتی فکر خرید خودرو نیستند و نهایت امر امتیازشان نسیب کاسبان حقیقی خواهدشد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ماشینهای بی کیفیت باز گران شد مبارک ملت باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
معمولاً هر زمانی کالایی به اندازه نیاز مردم تولید نمی شود یا تولید می شود و بخشی از آن را صادر می کنند، اگر مردم به مشکل گرانی و کمبود عرضه مواجه بشوند دستور می دهند یا آن کالا وارد شود یا از صادرات آن جلو گیری شود تا نیاز مردم بر طرف و مشکل حل شود. اما نمی دانم چرا برای خودرو که این همه باعث گرانی و گرانی دیگر احتیاجات مردم شده است، چرا چنین تصمیم عاقلانه ای گرفته نمی شود؟ ولو اینکه خودروی دست دوم باشد. چرا بطور شفاف نمی گویند چرا چنین تصمیمی نمی گیرند؟ اگر فکر می کنید ثروتمندان فقط خودرو می خرند، این فکر اشتباه است. چرا که ثروتمندان اصلاً خودروی ایرانی سوار نمی شوند و برایشان خرید خودروی چند میلیادی سخت نیست. پس برای کاهش قیمت خودرو که باعث کاهش همه چیزهای دیگر از جمله مسکن می شود، ورود خودروی دست دوم را بدون اخذ عوارض گمرکی برای مدتی آزاد کنید. این مردم همان مردمی هستند که گاهی پیاز ۲۰۰۰ هز تومانی را ۱۸۰۰۰ تومان را می خرند و بلافاصله دولت تصمیم می گیرد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
قیمت کارخونه که به اسطلاح مشخصه نظارت هم روی فروش بر اساس قیمت مصوب وجود داره حالا می مونه اختلاف قیمت خروجی کارخون تا مصرف که این وسط دلال های مشخصی قیمت رو تعیین می کنند تا زمانیکه راهکار یا ساختاری بابت فروش ماشین بین اشخاص حقیقی مشخص نشه و دلال بدون دقدقه سودهای کلانی بدون پرداخت ریالی بعنوان عوارض و مالیات پرداخت به جیب بزنه مشکل حل نخواهد شد . قیمت گذاری تو شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار هم باعث کم شدن قیمت خودرو نمی شه و فقط باعث تحویل قطره چکانی خودروساز به مصرف کننده ( که اکثرا دلال هستند ) و افزایش روزافزون قیمت خودرو خواهد شد الان هم قرار هست خودرو سازها بنا به مصوبه جلسه 22 اردیبهشت هر 3 ماه یکبار در ابتدای فصول مجاز به درخواست افزایش قیمت بنا به دلایل مختلف باشند .
بهترین راهکار ممکن اجازه رقابت خودرسازهای غیر وطنی با خودروسازهای وطنی هست البته نه اینکه تصور خرید خودرو رده پایین کمتر از 5 هزار دلار دور از ذهن خواهد بود .
راهکار دوم هم ایجاد زیرساختی جهت معاملات شفاف خودروهای مستعمل هست که می تونه خیلی رو قیمت ها تاثیر بگذاره اون وقت هست که شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار می تونن تاثیرگذار باشند در غیر اینصورت فقط جلساتی با چند شعار در صورتجلسه خواهیم داشت
نظرات بیشتر