بنظر بهتر است به شرایط اعلامی جدید جهت ثبت نام -درمرحله ی اول فقط کدملی سرپرستان خانواده ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند. همیشه راه فرار برای دلالان باز است. مثلا از دوستان بنده درسال گذشته خود و همسرش خودرو ثبت نام نموده و پس از تحویل به قیمت خوبی !!! هم فروخته اند . و با شرایط جدید به بستگان که وضعیت مالی خوبی ندارند مراجعه تا بتوانند مجددا سود خوبی شناسایی کنند!!!!! ضمنآ حذف یارانه و معیشتی درصورت عدم صحت اطلاعات اعلامی و عدم استفاده شخصی فرد ثبت نام کننده از خودرو چرا که ملت بسیار بر روی این مسئله تعصب دارند ؟!!!!!
خب ظاهرا بنظر بی نقص می آید شاید تنها نقص آن، تعیین زمان جلسه تصمیم گیری بعدی برای بررسی کارایی سیستم است.
هر سیستم که طراحی می شود حتما ایراداتی دارد که این ایرادات در مرحله اجرا خودشان را نشان خواهند داد مهم کنترل مداوم سیستم و رفع ایرادات آن و در صورت لزوم بازطراحی آن است.
اما تجربه نشان داده است که مشکل اصلی در ایران قانون و بخشنامه و راه کارهای مدون نیست مشکل آن بخشی ست که در زیر و دور از چشم جریان دارد جایی که فساد مانند موریانه ذره ذره می خورد و نابود می کند. در این سیستم، راهکارهای کنترلی بر فساد های احتمالی بخش توزیع پیش بینی نشده است.
گذشته از آن فروشنده می تواند فروش را قولنامه کنند و ثبت سند و تعویض پلاک را یکسال بتاخیر بیاندازد (آیا در صورت وجود قولنامه فروش، جرایم احتمالی خودرو متوجه صاحب پلاک است؟).
قطعا خير.
حربه هاي برخورد و استفاده از واژه هاي نخ نماي احتكار و گرانفروش و... ديگه مصرف داخلي هم نداره. اقتصاد علمي است كه قيمت در آن بر مبناي عرضه و تقاضا تعريف مي شود وقتي خودروساز ما توليدش از سالي يك ميليون در 96 به ششصد دستگاه در 98 رسيده شده ايا تتغيير موازنه عرضه و تقاضا به نفع تقاضا نيست ؟
وقتي هميشه در تحريم هستيم و فكري هم براي رفع آن نمي كنيم بايد وضعيت اقتصادي اينچنيني را شاهد باشيم.
وقتي گردو و گوشت نداشته باشي انتظار فسنجان بيهوده است و شما هي به آشپز فشار بيار كه بايد فسنجان درست كني.
خودرو با موشك خيلي تفاوت دارد در موشك قيمت تمام شده وجود ندارد، استانداردي اخذ نمي شود؛، تاييديه نميگيرند، تست پلن و تست ريپورت ندارند، كسي نمي داند كه فرضا برد اين موشك بر اساس هزينه اي كه شده بايد 5000 كيلومتر باشد چرا 1000 كيلومتر است؟ چرا قدرت تخريبي آن كه بايد 300 متر مربع باشد فقط 50 متر مربع است؟ چرا رادار گريز نيست ؟ و...
ولي خودرو بايد بر اساس منفعت هزينه و .. رقابت كند، قيمت تمام شده دارد، محدوده حض
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خیلی منطقی بود نظرت
و کلا اینجا هیچی ارزون نمیشه
چرا بشه
وقتی برای 70 تومنیش مشتری هست
یارو مریضه 45 بفروشه؟
رضا
||
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
برادر متاسفانه 90 درصد مردم ما مثل 90 درصد بقیه مردم دنیا عوامند و فکر میکنند میشه پس یک عده روی فکر این جماعت موج سواری پوپولیستی برای کسب محبوبیت می کنند.باورت میشه 90 درصد مردم ما فکر می کنند مشگل گرانی در مملکت ما کمبود بگیر و ببند است؟اقتصاد علمی است که برای دانستنش باید فسفر بسوزونی که انهم کار این جماعت 90 درصدی نیست
دلالی شغل نیست یه نوع سرکیسه کردن مردم گرفتاره وبه یقین دلال جماعت باید از خشم خدا بترسه . من دریک گزارش تلویزیونی مستند دیدم که قیمت محصول کشاورز هرکیلو زیر هزار تومان برای کشاورز نان داشت درحالی که به دست مصرف کندده با بیست و پنج برابر قیمت می رسید شما بفرمائید اگر هزینه حمل و سود منطقی فروشنده های کل و جزء هم بهش اضافه بشه باید بیست و پنج برابر بشه واقعا ؟ آیا این پول سود حلال و پاک محسوب می شود ؟ بترسند دلالان از خدا بی خبر