من فقط یک سوال دارم: صنعت نفت و گاز ایران کلا چقدر میتونه افزایش فعالیت داشته باشه که 280 میلیارد دلار نیاز داشته باشه که بازدهی اش بیشتر بشه؟!!
اون 120 میلیاردم که نمی فهمم کجا تو خطوط ریلی میخواد سرمایه گذاری بشه؟ قطار تندرو تهران قم اصفهان که داره انجام میشه .... سرخس تجن راه ابریشم هم که خیلی وقته افتتاح شده!
با مترو 30 کیلومتر در ساعتی هم که قطعا کسی به فکر قطار سریع السیر 300-400 کیلومتری در ساعتی نیست... پس این مقدار سرمایه کجا و دقیقا برای چه پروژه ای میخواد صرف بشه.... قطعا این عدد 400 میلیارد دلار از یه جزئی به این کل رسیده.... جزئش رو میشه منتشر کنید یا توی پاسخ همین کامنت بیارین به صورت مشخص؟ مثلا 500 کیلومتر ریل گذاری فلان میلیارد دلار و ....
ایران کاملا دست پایین رو داشته
انتظاری جز نابود شدن بقیه ی سرمایه و ثروت این خاک ندارم
اونم از ملتی مثه چین که سوغاتشون برای مردم شد کرونا
کسایی که علاقه دارن برن داستان زیمبابوه و چین رو بخونن
یه زمانی هم موگابه میخواست با قرادادای طولانی مدت با چین اقتصاد زیمبابوه رو تو افریقا بیاره بالا
هرچقدر که زیمبابوه رفت بالا مام میریم.
آنچه لازم بود را در باره این نسخه چینی قرارداد 1919 دانستیم. رفراندوم برگزار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
برای شفاف سازی گردش مالی مسئولین طرفدار برجام رفراندوم برگزار کنید ببینیم چقدر زمین و ویلا در لواسان دارند چند تا شرکت دارند و چقدر در حساب ارزی شون پول هست و کل اینها رو چطور بدست اوردن
اگر اجرایی بشه و چین جا نزنه که فوق الاده است به نظرم این طرح بیشتر به خاطر ترساندن آمریکا و امتیاز گیری از آمریکایی ها از سوی چین مطرح شده و الی که بسیار به نفع ایران است اگر اجرا شود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
کارخانه ای که چینی ها در ایران بسازند تا نگهبان دم در از چین می آورند. حتی فروشنده همین کالای چینی که در ایران تولید می شود هم چینی خواهد بود لابد دلت خوش است: "دستکم که صادر می کنیم". سوال: به کجا؟ همین الان هم که بازرا سراسر دنیا دست چین است
ناشناس
||
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
عقل کل فکر میکنی چین 480 میلیارد دلار می ده و پس نمیگیره؟ می خوان کجا خرجش کنن که هم اصل پول در بیاد هم سودش؟ اگر چین راست میگه همین نفت ما رو بخره ، لازم نیست پول به ما قرض بده. کی مخالفه چین ا ما نفت بخره؟ تازه قول می دیم همه پول نفت فروخته شده مون را از چینی ها هر چی لازم داریم بخریم. اما وقتی پول به ما قرض می ده نتیجه اش هیچ چیزی بجز هدر رفتن پول و مقروض شدن آیندگان نداره.
اینکه در دوره قاجار٬ فرانسویان و فرانکو فیل ها موقع اعطای امتیاز به روسیه یا انگلیس٬ جیغ و داد راه می انداختند و بر عکس ٬ به هیچ رو به معنی صحت توافق ا متیاز دهی های کذایی شمرده نمی شده است
اگر توافق با روسیه هم مطرح می شد باز آمریکا و ایندفعه احیانا چینی ها سر و صدا می کردند
و اگر با فرانسه یا آلمان توافقی صورت می گرفت باز هم جریا ن مقابل صرفا از سر منافع خود مخالفت میکرد.
اما مهم آن است که مصالح ایران در پرهیز از بازگشت به رویکرد قاجاری است که به شدت مورد علاقه ترکیب چین+اروپا+روسیه+آمریکاست
بیاد آورید مواردی عجیبی چون واگذاری خاک و استقرار پلیس امنیتی را اولین بار یک رسانه بریتانیایی راه انداخت. طبق رویه اینها این یک پاس بود تا بعدا عده ای روی آن آبشار بزنند! مثل همین آبشاری که این مقاله و سایر بیانیه هایی از این دست که صرفا روی ترجیع بند " شایعه کذب واگذاری جزیره و ایتقرار نیرو های امنیتی چین" در زمین افکار عمومی ایران می زنند و یکسره از محور قرار دادن اصل بلند مدت بودن قرار داد( توافق نامه) طفره می روند
اون 120 میلیاردم که نمی فهمم کجا تو خطوط ریلی میخواد سرمایه گذاری بشه؟ قطار تندرو تهران قم اصفهان که داره انجام میشه .... سرخس تجن راه ابریشم هم که خیلی وقته افتتاح شده!
با مترو 30 کیلومتر در ساعتی هم که قطعا کسی به فکر قطار سریع السیر 300-400 کیلومتری در ساعتی نیست... پس این مقدار سرمایه کجا و دقیقا برای چه پروژه ای میخواد صرف بشه.... قطعا این عدد 400 میلیارد دلار از یه جزئی به این کل رسیده.... جزئش رو میشه منتشر کنید یا توی پاسخ همین کامنت بیارین به صورت مشخص؟ مثلا 500 کیلومتر ریل گذاری فلان میلیارد دلار و ....