بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
عزیزان هر کسی لیاقت خواندن دعاهایی که باعث شستن گناهان میشه رو پیدا نمی کنه و این یک مساله قطعی و یقینی است.
دوم این که قطعا برای گناهان کبیره ای که شامل حق الناس میشه ابتدا باید حقوق مردم جبران بشه و سپس ذکرهای استغفار که البته همین دعاهای استغار هم باید از صمیم قلب و به نیت ترک دایمی گناه باشه وگرنه در حدیث داریم که کسی که فقط با زبانش ذکر استغفار میگه در حقیقت خودش رو مسخره کرده
فرشید صیادیان سی سخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
سلام .دوستی دارم که مدام میگه بی هدفی اسلام وشیعه رو نابود کرد.توضیحات این دعا رو که خوندم پیش خودم گفتم مگه همچین چیزی میشه وشروع کردم به تایپ هرچه نیش وکنایه ازبابت آنچه فقط درقبالش نمیدانم منصفانه ترین جواب بود.یه باردیگه متن رو که خوندم جملات ‍‍‌‍‌‍حضورقلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌وقرب الهی همچون تلنگری بود برای این بنده سرتاپا گناه.آنجا که حضور ❤️ باشد و هدف قرب الهی مبارک زمانی ومکانیست که انسان اصل خویش باز یافته ونه تنها گناه کبیره که جزئی ترین مسائل جدایی از ملکوتش راهی به روح وجسم برترین مخلوقش ندارد وچه شکرسخنی از لبان آن حافظ كتاب آسمانی و زبان عالم غیب
من ملک بودم وفردوس برین جایم بود
آدم آورد دراین دیر خراب آبادم .
بار دیگه که دوستم رو دیدم ازش می‌خوام لطف کنه به جای کلمه بی هدفی کلمات سطحی نگری وقضاوت عجولانه رو جایگزین کنه وهر روز مخاطبم قرار بده که سطحی نگری وقضاوت عجولانه اسلام وشیعه را نابود کرد. .
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
باسلام

دقیقا اشاره شده با اخلاص باشه.کسی که از روی عمد گناه میکنه یعنی اخلاص نداره واینکه خودش پشیمون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خیلی هم عالی
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
با سلام
این حدیث از چه کتابی است؟
اذکار واوراد زمانی تاثیر دارند که قلب ما ، نیت گناه نداشته باشد. اگر کسی توبه خالص کند دیگر نوبت به این اذکار نمی رسد. توابین حقیقی، همه گناهانشان به اعمال صالحه (حق الله) تبدیل می شود ولی در صورت حق الناس داشتن باید با کسانی که حقوق آنها در گردن ماست تسویه کرد. اگر قرار باشد کسی با خروارها گناه این ذکر را بخواند و دوباره روز گناهکاری را از نو شروع کند که با سایر احادیث جور در نمی آید. این حدیث اگر صحیح و معتبر باشد، برای کسانی است که 1.در حال مراقبه اند وسعی می کنند گناه نکنند ولی ممکن است ناخواسته گناهانی حتی کبیره انجام دهند 2.از گناهان توبه کرده اند و پشیمانند.و حق مردم در گردنشان نیست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بزرگترین ذکر برای بخشیده شدن گناهان از نظر ایت الله بهجت ترک گناه و معصیت بود.گفتن ذکر بدون تقوا اثری ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دوستان کسی که دعا میخونه و میدونه که چنین دعایی وجود داره و با شروع به خوندنش دیگه گناهی انجام نمیده و همون مفهوم توبه رو میرسونه. مثل کسی که نماز می خونه که ادم رو از فحشا و منکر باز میداره و اونم نماز کامل و با یقین و توجه و عمل به اون چیزیه که میگیم. یعنی کسی که گناه کبیره رو انجام میداده و شروع کنه توبه نمیتونیم بگیم حتما چون خدا خودش قاضیه و حکم می کنه، ولی گناهاش کم کم شروع میشه به کمرنگ شدن و شکل بهتری می گیره انسان و خدا هم به واسطه همین تغییر مثبت تا اونجایی که راه داشته باشه میبخشه وگرنه اینا همه برا ما هستند
جهانبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
سند حدیث در پایین صفحه ذکر شده.(خدا وند غفور ورحیم است ودنبال بهانه است تا بندگانش را ببخشد.اونوقت یک عده کو تاه نظر بخشش خداوند رو با خودشان مقایسه میکنند...
یونس
|
United States of America
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
سلام. خدا بندگانش دوست دارد و همیشه فرصت استغفار وبرگشت به آنها می دهد ، اما این نیست که گناهان را ببخشد و ما تکرار کنم . این بخشش بشرط عدم تکرار گناه . خداوند انشاء الله گناهان همه
بندگانش را ببخشد . آمین .
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اگر این دعا را با مفهومش بفهمیم وتعقل کنیم دیگه خجالت می کشیم گناه کنیم این کار جلوی گناه را می گیره با تکرار وحدانیت خداوند به خلوص وترک محرمات می رسیم
نظرات بیشتر