ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
نظرات مردم از همه مهم تر است .... به خوبی وضعیت رو منعکس می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چهل ساله که در این مملکت قصه خودرو و قیمت ان مورد بحث و مناقشه است اما هیچ وقت در این 40سال در یک سمینار یا میزگرد یا برنامه رسانه ای پاسخ مسئولین صنعت خودرو و کارشناسان منتقد حتی برای یک بار به صورت جدی وارد تحلیل و انتقاد و بحث نشده اند تا افکار عمومی را اگاه سازند و حداقل مردم به صورت شفاف دریابند تقصیر کجاست البته در یک جواب خلاصه میتوان اشاره کرد وانهم در کل کشور و در تمام زمینه ها شفافیت و پاسخگویی وجود ندارد و نهادینه شده در نتیجه نه مشکلات حلاجی میشه و نه مردم به صورت شفاف درنمیابند ریشه مشکلات چیست و این چرخه در تمام مسائل کشور جریان و اینهمه مشکل پشت سرش و خود از این حرف حدیث مفصل بخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به نظرم یک کار خیلی اساسی برای بازار خودرو نیاز است. و در این شرایط شاید آزاد شدن واردات فقط کارساز باشد. طلا و دلار اینطور وحشتناک بالا رفت بازهم مصرفی نیست اما خودرو کالای مصرفی مردم است.
اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
متاسفانه وزیر محترم صمت بجای اینکه نگران معیشت مردم باشند نگران خودروسازان هستندوقتی وزیر می گوید خودرو سازان با توجه به نرخ توم هر سه ماه می توانند افزایش قیمت بدهند یعنی چه؟
مگر ما کارگران و شاغل در کشور هر سه ماه حقوق ها بالا می رود در طی این دو سال قیمت خودرو در کارخانه 4 برابر شده ولی حقوق ها 30 تا 40 درصد افزایش یافته است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مشکل شرکت های خودروساز متاثر در 4 عامل مهم است 1- انضباط مالی 2- نوسانات اقتصادی 3- قیمت گذاری نامناسب 4- دانش و بهره وری در زمینه ساخت خودرو
در شرکت های خودروسازی بخاطر بزرگی و پیچیدگی خاصی که دارد باید یک نظام مالی دقیق و هوشمند حاکم باشد بگونه ای که بدهی ها و قیمت خودرو با توجه به نوسانات اقتصادی بصورت آنی محاسبه و ارائه شود و یقیناً اگر چنین انضباط مالی در شرکت های خودروساز حاکم شود مسئولین دولتی هم به این سیستم اطمینان پیدا می کنند و نسبت به قیمت خودرو واقع بینانه تر تصمیم می گیرند و نمی گزارند دلالان از خودرو سود و خودروسازان زیان ببینند ضمن اینکه انضباط و شفافیت مالی باعث بهره وری در قسمت فنی و باعث کاهش هزینه ها و بدهی ها می شود و سرمایه های راکد داخلی و خارجی را به سرمایه های مفید و نقدی تبدیل میکند. مسلماً صنعت خودرو صنعتی است نه تنها باعث اشتغال بالا بلکه اگر درست پیش برود باعث جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری بالا و کمک به اقتصاد کشور می شود و بی جهت نیست که کشورهای توسعه یافته به چنین صنعتی اهمیت و برای آن بدنبال بازار جهانی هستند. پیشنهاد می کنم خودروسازان با استفاده از کارشناسان مالی خبره و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار روی چنین سیستمی برنامه ریزی کرده و خود را از لحاظ مالی اصلاح و همگام از طریق دانش خودرو و نیروی انسانی ماهر دنبال بهره وری در قسمتهای فنی و تولید باشند و در زمینه سرمایه گذاری خارجی تا هنگامی که رضایت مشتریان داخلی تامین نشده و مشتریان خارجی خودشان پیشنهاد نداده اند اقدام نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بعضی وقتها باید مشکلات را بحال خود رها کرد تا خودش درست بشود مشکل خودرو هم از همین مشکلات است از یک طرف شرکت های خودروساز دچار زیان هستند و در هزینه های جاری خودشان مانده اند و از طرف دیگر دولت روی قیمت دستوری پافشاری می کند اما نه تنها سود آن به جیب مردم نمی رود بلکه به جیب دلالان می رود و مردم صاحب خودرو بی کیفیت و ناقص می شوند پس بهتر است که کلا دولت خودرو را رها کند تا قیمت خودرو در بازار عرضه و تقاضا به تعادل برسد و حداقل سود افزایش آن به جیب تولید کننده و خودوساز برود که در این شرایط بد اقتصادی و بدهی های سنگین بانکی کمر خم کرده است (البته بجز یک عده افراد که به نام تولید رانت خواری می کنند) و دولت بهتر است دنبال متعادل کردن قیمت سکه و دلار باشد که با نوسانات آن پدر اقتصاد کشور را درآورده و باعث تورم شده است و نسبت به مسائل مالی داخلی شرکت ها از طریق ساز و کار بورس نظارت بهتر و دقیق تر داشته باشد و یک شبه بنزین را 3 برابر نکند و فکر نکند با افزایش آن قیمت ها افزایش نمی یابد. یقین بدانید که اگر دولت آن جایی که نباید دخالت کند دخالت نکند و آن جایی که باید نظارت کند نظارت کند و بعبارتی نظارت خود را بر اساس هوشمندی و تعقل و کارشناسی انجام دهد اوضاع بهتر خواهد شد. اوضاع دولت شبیه شرکتی شده است که مدیرعاملش کار کارشناسی انجام می دهد و از کارشناسش توقع کار مدیریتی دارد.
علی
|
Austria
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سلام
چرا نهضت قطعه سازی داخلی راه نمی اندازند؟ با زدن نمایشگاههای زنجیره ای، دعوت از متخصصین و مصاحبه با آنها و گرفتن راه حل. تبلیغ در تلویزیون و بزرگ کردن نهضت داخلی سازی. چرا صدا و سیما هیچ حرکتی انجام نمی دهد؟ تبلیغ ما می توانیم و ما خودمان می سازیم را در صدا و سیما راه اندازی کنیم. این صدا و سیما دست کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینکارو بکنند که تولید بالا بره و قیمت پایین بیاد