بازدید 9536

۶۰ درصد دانشجویان نگران کرونا نیستند!

کد خبر: ۱۰۲۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 20 January 2021

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: براساس آمارها ۶۰ درصد دانشجویان نگران مبتلا شدن به کرونا نیستند بنابراین پیشگیری هم نمی کنند که این موضوع نگران کننده است.

به گزارش مهر، مجید صفاری نیا امروز در کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد گفت: پس از ابتلای افراد به کرونا تا ۹۰ روز بعد از آن ۲۳ درصد علائم روانشناختی در آنها دیده می‌شود. در این مدت ۹ درصد خانواده دانشجویان هم به کرونا مبتلا شده اند.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: با حجم بزرگی از اختلالات روانشناختی مواجه هستیم که تبلور خود را در حوزه دانشجویی هم نشان می‌دهد. در این زمینه، یکی از نهادهای موفق در پیشگیری و کنترل کرونا وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان بود.

صفاری نیا تصریح کرد: با بررسی یک جامعه آماری ۲۳۰ هزار نفری از دانشجویان مشخص شد پنج درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شدند؛ اغلب این دانشجویان در منازل بستری و تحت درمان بودند و حدود ۱۴۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

وی ادامه داد: نوع مداخله مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تا تیرماه ۹۹ آرامش سازی و صبر بود و به دانشجو باید حباب یا فاصله اجتماعی را تاکید می‌کردیم. در این مدت، حضور در خانواده با بزرگسالان و عادی سازی روابط را تقویت کردیم اما در تقویت رابطه دانشجو با استاد ضعیف هستیم که باید تقویت شود.

صفاری نیا ادامه داد: برنامه‌های ترم تحصیلی آینده مداخله دوم یعنی سازگاری دانشجو و دانشگاه‌ها فعال می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: براساس نظرسنجی میان ۲۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو، ۶۰ درصد دانشجویان نگران این نیستند که مبتلا به کرونا شوند که این موضوع نگران کننده است چون نگران آلوده کردن دیگران و پیشگیری نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس