بازدید 6789

تاکید وزیرخارجه قطر بر راه‌حل سیاسی بحران سوریه

وزیر خارجه قطر در نشست اتحادیه عرب بر لزوم ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴ 04 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه قطر امروز (چهارشنبه) بر ضرورت ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «محمد بن عبدالرحمن» در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه جلسه عادی شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب خواستار ایجاد راه حلی سیاسی برای بحران سوریه شد.

او همچنین بر موضع ثابت کشورش بر اهمیت حفظ وحدت یمن و ایجاد امنیت و ثبات و پایان جنگ در این کشور و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین بیانیه العلا را که در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به امضا رسید تا به بحران سه ساله میان کشور‌های این شورا پایان دهد نیز ارج نهاد.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر در حاشیه این نشست نیز گفت: ما می‌خواهیم گرمای روابط با مصر بازگردد و این روابط، خوب و محکم باشد.

وزیر خارجه قطر با «سامح شکری» همتای مصری خود در حاشیه نشست اتحادیه عرب دیدار کرد.

در این دیدار، دوطرف روابط دوجانبه میان دو کشور و روند همکاری‌های مشترک عربی و راه‌های تقویت آن در مرحله پیش رو را مورد بررسی قرار دادند.

توافق العُلا، در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی امضاء شد؛ توافقی که مفاد آن تنش زدایی میان ۴ کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر بود.

به گزارش رسانه‌ها، قاهره و ابوظبی همچنان احساس می‌کنند که دوحه خواسته‌هایشان را دست کم گرفته و درباره بازگردانی روابط به حالت عادی به ویژه در روابط خود با مصر جدی نیست.

گفته می‌شود روابط قاهره و دوحه اخیرا به حدی از تشنج رسیده که چیزی نمانده بوده بار دیگر جنگ رسانه‌ای میان دو طرف از سر گرفته شود و دوحه و قاهره حریم هوایی خود را به روی یکدیگر ببندند آن هم پس از آنکه هیچ مقامی نه از امارات نه از مصر نه از قطر نپذیرفت که گام اول را برای حل اختلافات بردارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار