بازدید 40164
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

واکسیناسیون کووید ۱۹ در ایران زودتر از موعد به پایان خواهد رسید/ برنامه ریزی برای تولید بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن در ایران در یک سال/ تامین ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا، تا این لحظه

تا این لحظه ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر خرید مستقیم و سبد کوواکس خریداری شده که به تدریج طبق برنامه زمان بندی شده و توان تولید تولیدکنندگان وارد کشور خواهد شد. همچنین تولید مشترک ۴۰ میلیون دوز واکسن طبق برنامه و امکانات موجود، تامین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را بر عهده خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 06 March 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات، تولید مشترک و تولید داخلی بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در یک ساله نخست واکسیناسیون همگانی علیه کووید ۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ کیانوش جهانپور در این باره گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در ایران با پیش بینی شرایط احتمالی، چهار مسیر موازی برای تامین واکسن موردنیاز کشور را از ابتدا مدنظر قرار داده بود که با پیگیری و پیش‌رانی هر چهار مسیر، بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن در عرض یک سال در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که فراتر از برآورد نیاز کشور است.

وی ادامه داد: چهار راهبرد خرید مستقیم، واردات از مسیر ساز و کار کوواکس، تولید مشترک و تولید داخلی واکسن، با موفقیت در سطح پیش بینی شده جریان دارد؛ بنابراین، برنامه یک ساله واکسیناسیون علیه کرونا در ایران، حتی زودتر از موعد پیش بینی و برنامه ریزی شده به پایان خواهد رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه افزود: تا این لحظه ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر خرید مستقیم و سبد کوواکس خریداری شده که به تدریج طبق برنامه زمان بندی شده و توان تولید تولیدکنندگان وارد کشور خواهد شد. همچنین تولید مشترک ۴۰ میلیون دوز واکسن طبق برنامه و امکانات موجود، تامین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را بر عهده خواهد داشت.
 
واکسیناسیون کووید ۱۹ در ایران زودتر از موعد به پایان خواهد رسید/ برنامه ریزی برای تولید بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن در ایران در یکسال/ تامین ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا، تا این لحظه
 
وی افزود: البته حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن در سال ۱۴۰۰ در داخل کشور در موسسات و شرکت‌های مختلف، در قالب انتقال دانش فنی و یا تولید کاملا داخلی خواهد شد و جمعا، بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال ۱۴۰۰ تامین خواهد شد که فراتر از نیاز کشور در این برهه خواهد بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: طبق برنامه و برآورد قبلی، حدود ۱۲۰ میلیون دوز واکسن برای رسیدن به نقطه هدف در سال نخست واکسیناسیون مورد نیاز است و با توجه به این موضوع، عملا در بازه زمانی کمتر از یک سال و تا پایان سال میلادی جاری، این تعداد واکسن فراهم شده و ایران می‌تواند علاوه بر تامین و تکمیل نیاز خود در بسیج ملی واکسیناسیون، در کنار سایر ملل و جوامعی که نیازمند واکسن کرونا باشند، قرار گیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر تامین نیاز کوتاه مدت به واکسن کرونا، استراتژی انتخاب شده، جایگاه و رتبه واکسن سازی و علوم و صنایع وابسته در کشور در این بازه زمانی کوتاه، حداقل یک یا دو رتبه ارتقا پیدا کرده است و این ریل گذاری، ایران را در ماه‌ها و سال‌های آتی به عنوان هاب منطقه‌ای تولید واکسن قرار خواهد داد و ظرفیت فراهم آمده برای سالیان سال در اختیار نظام سلامت و در خدمت به سلامت ایرانیان خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: پاندمی کرونا علاوه بر خسارات و زیان‌های خود، درس‌های فراوانی برای ملل و جوامع مختلف داشت و البته یکی از درس آموخته‌های ما از آن باید این باشد که بر توان تولید کالا‌های راهبردی و استراتژیک در داخل مرز‌ها متمرکز شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
حرف بدون عمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
مگر ما چه چیزی از اندونزی کمتر داریم .
حتی به مسافرین واکسن می زنند.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
دیر تر از همه شروع کردیم و امپول خوب هم کم داریم ،ولی زودتر از همه مردم را واکسنه می کنیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
21 میلیون دوز یعنی تا حالا 10.5 میلیون نفر واکسن زدن؟ کی زده ما که توی تمام افرادی که می شناسیم یه نفر نزده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
کلا دادن آمار به مردم از نظر مسولان گناه دارد !!!؟
کلا کمتر از صد هزار نفر هم در کشور ر واکسن نزدند
چرا ادعاهای بیشتر از توانتان می کنید ؟
جهت اطلاع، شرکت کوبایی "فینلای" که قرار بود فاز 3 آزمایشات بالینی واکسن Soberana اش را در ایران انجام دهد و در برابر اجازه انتقال تکنولوژی و تولید تحت امتیاز این واکسن را به انستیتو پاستور ایران بدهد، ظاهراً تصمیمش را عوض کرده و در تاریخ 13 اسفندماه آزمایشات فاز 3 را در خود کوبا با فراخوان 44010 داوطلب آغاز کرده است. بنابراین، فاز 3 آزمایشات در ایران نخواهد بود و معلوم نیست آیا باقیمانده تفاهمنامه چقدر بر قرار باشد. ایران در طول تاریخ هرگز سه فاز آزمایشات بالینی هیچ واکسن یا دارویی را انجام نداده و تجربه ای در این زمینه ندارد و احتمالاً همین مسئله باعث شده که کوبایی ها که برنامه فروش جهانی واکسنشان را دارند برای جلوگیری از مخدوش شدن اعتماد به واکسنشان تصمیم گرفتند که فاز 3 در کشور خودشان و زیر نظارت دانشمندان خودشان انجام گردد.
انتخاب مارک واکسن حق افراد است
چرا واکسن روسی و کوبایی را بر مردم تحمیل می کنید ؟
فعلاً که دیرتر از موعد شده و مدیریت شما فرآیند واکسیناسیون عمومی در ایران را هنوز آغاز نکرده. حالا دیرتر از موعد آغاز کنید، پایان زودتر از موعد پیشکشتان. تا کنون بیش از 291 میلیون نفر در 108 کشور جهان واکسن دریافت کرده اند، و ما عملاً هیچ. فراتر از 4.2 میلیون واکسن سفارشی کواکس (برای 1.6 میلیون نفر) حتی سفارشی هم ثبت نکرده اید و به جای تهیه واکسن تأیید شده، ما را معطل پروژه های واکسن سازی توسط کسانی که تا کنون واکسن نساخته اند (مانند شرکت شفا) کرده اید.
آقا شما خوبید شما توانمندید شما اولین هستین تو دنیا
په چرا نمی زنید این واکسن رو
با حلوا حلوا کردن که دهن شیرین نمبشه.با دارم و داریم و قرار داشته باشیم که کاری صورت نمیگیره .بزنید این واکسن رو
وزارت بهداشت باید تنها متولی ورود واکسن باشد زیرا تولید واکسن تقلبی از هم اکنون در چین آغاز شده است.
شما هنوز 1 میلیون نفر رو هم واکسن نزدید بعد زودتر از موعد تموم میکند
تا یکسال دیگه 180 میلیون تا؟؟
180 میلیون تا که میشه فقط 2 دوز کشور خودمون! اما قسمت بد قضیه اینجاست که حداقل 6 ماه دیگه هم خبری از دوز اول واکسن نیست! مرگ بر اسرائیل که همه دوز واکسن هاشونو زدن!
پاسخ ها
mohamad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
چه ربطی به اسراییل داره
بابا اول تولید کن اون واکسن ایرانی رو بعد اینقدر کری بخون ، عجبا
چقدر پروپاگاندا آخه ، ججوری خودتون خسته نمیشید ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
مهندسی معکوس کنید
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
تنها هنری است که دارند ،!
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
یاد گرفتن فقط وعده بدن هیچ عملی هم توش نیست
فقط حرف و وعده دریغ از عمل
الحمد لله رب العالمین
امیدواریم این نهضت واکسن سازی ودرکل داروسازی که از2سال پیش توسط مهندس نمکی بنیان نهاده شده مارا به همان جایی نبرد که درصنعت خودروسازی رسیدیم.
وعده درمانی یا حقارت کشور در دنیا؟!
لطف کنید و مثل کشورهای دیگر، که لابد به اندازه ما هم در واکسیناسیون موفق نبوده اند، آمار روزانه واکسیناسیون انجام شده را به طور مرتب اعلام کنید و بگذارید مردم در باره استراتژی هایتان قضاوت کنند.
شما فعلا شروع بکنید تا از عراق و افغانستان عقب نیفتید. پیش بینی اتمام زود تر از موقع را بگذارید برای موقع خودش
کرونا با واکسن از بین میره نه با وعده !
امروز نقد ،فردا نسیه
کنتور که نداره میگفتی ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دوز واکسن تولید میکنیم
کامنت ها را که خواندم جز یک نفر کس دیگری این مطلب را باور نکرده است!! مسئولان محترم ببینید چه شده است که حرفهای راست شما را هم کسی باور نمی کند؟؟ منم خیلی تلاش کردم باور کنم ولی نشد دست خودم نیست باورم نمی شود که نمی شود!!!
جونمون رو از سر راه نیاوردیم واکسنهای شما که معلوم نیست چیه رو بزنیم متاسفانه باید سوخت و ساخت
اﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ 21 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﺭﻭ ﻭاﻛﺴﻦ ﺯﺩﻩ. ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭﻋﺪﻩ ﺳﺮﺧﺮﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ.
مردم عزیز فعلا نمیریدمسئولین مشغول کارند
حاجی شما اول واکسیناسیون رو شروع کن بعد دم از تموم شدنش بزن.
آب مقطر هم به این اندازه نمیتوانید تهیه کنید ...
سلام فکرم درسته تا دی ماه ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه میشوند
اینها همه شعار تو خالی است تا امروز حتی از کشور ها ی عقب مانده دنیا هم در برنامه واکسن از ایران جلوترند به جای شعار توخالی عمل کنید
در بیمارستان... تهران که بیشاز نیمی از کارکنان ودانشجویان کرونا گرفته اند که حد.د حداقل 3 الی4هزاز نفر می باشند شاید 200 نفر هم واکسنه نشدند حق کرونا دریافتی هم خیلی خنده دار ه
آمریکا روزی دو میلیون نفر رو واکسینه می کنه
اسرائیل به عدد ۹۸ درصد واکسینه رسید
کدوم کشور بیشتر به فکر مردومشه؟؟؟؟
سلام وخسته نباشید به مدافعان سلامت اقای دکتر نمکی تو را بخدا یه مقدار تلاش کنید این واکسن کرونا رو زودتر به دست مردم برسونید ۸۰ میلیون ادم چشم امیدشون اول خوا بعد به شماست چرا انقد نسبت به این جریان بی خیالیت بابا شما مسعول جان این مردمیت به خدا از نضر وجدانی خدایی باید جواب بدید تا کی ما صبر کنیم مردم از بس استرس دارن دارن نابود میشن از جیب خودتون که نمیخاید پول بدید از پول همین مردم میخایی بخرید بسه به جان عزیزانتون به فکر این مردم باشید
این ملت چقدر باید تلفات بدهند تا واکسن شما برسه !؟
بابا نه جناح اصولگرا به درد میخوره نه اصلاح طلب حداقل یه نظامی بیاد شاید بهتر بود
بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن در عرض یک سال در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که فراتر از برآورد نیاز کشور است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه افزود: تا این لحظه ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر خرید مستقیم و سبد کوواکس خریداری شده که به تدریج طبق برنامه زمان بندی شده و توان تولید تولیدکنندگان وارد کشور خواهد شد. همچنین تولید مشترک ۴۰ میلیون دوز واکسن طبق برنامه و امکانات موجود، تامین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را بر عهده خواهد داشت.
بخدا ما راضی بزحمتتان نیستیم با این وضع لابد اضافی را هم برای ارسال به کشورهای دیگر ارسال میشود
250 ملیون دوز برای 85 میلیون نفر مگر قرار است در سه نوبت زده شود لطفا الباقی را دور نریزید
تابی جون این خبر تیتر بالا واکسن را از کجا و از کی گرفتی،یک کم در نوشتها دقت کن مگر چند دوز واکسن وارد شده است که ان را کردی ۲۱ میلیون .......واکسن خودمان هم که بماند چه زمانی تولید خواهد شد و چقدر اثر دارد.
اجازه بدهید نکته ای را در اولویت بندی ها طرح کنیم:
هفته پیش تلفنی از یکی از نزدیکان ما که سالمند تقریبا صد ساله ای است و پدر دو شهید ٬ دعوت شد تا برای تزریق واکسن به درمانگاه مراجعه کند.
با توجه به تبیین اخیر معاون بهداشت وزارت ٬ که وفق مطالعات آلمانی ها هر یک جفت دوز واکسن می تواند جان یک از چهار سالمند بالای 85 ساله را نجات دهد در حالی که همان زوج واکسن میتواند فقط یک جوان از 12000 جوان را نجات دهد٬ قرار گرفتن این پدر شهید سالمند در اولویت قابل درک است. اما و اما:
این سالمند محترم یک نوه دارد که بدلیل بیماری مجبور به مصرف داروی سرکوب ایمنی است و خیلی بیشتر از پدر بزرگ ( پدر عمو های شهید خود) جانش در خطر ابتلا به عفونت هاست. از سوی دیگر این پدر شهیدان تجدید فراش کرده و آرامش و حیاتش بعد از خواست خدا به مراقبت های این همسر مهربان یسته است. گویا این اولویت بندی شامل همسر پدر شهید( که رسما مادر شهید محسوب نمی شود!) نمیگردد. متاسفانه مسئو لین به تقاضای داوطلبانه این سالمند به اختصاص نوبت او به نوه بیمار یا همسرش جواب منفی دادند.
موقع تزریق واکسن می شد شرم را در چهره این سالمند در مقابل همسرش از یک سو و در اندیشه نوه بیمارش حس کرد.
آیا آمار این دسته از نامادری ها یا (ناپدری های) شهدا آنقدر زیاد است که باید از این فهرست اولویت بندی شده خارج بمانند که اینگونه پدر( یا مادر ) شهید مجبور به انتخاب انصراف از تزریق یا تحمل عذاب وجدان در مقابل همسرش شود؟
آیا شهدا راضیند در حالی که بعضی از کودکان ٬بیشتر از والدین معززشان در خطر مرگ ناشی از ابتلابه عفونت هستند ( چه این کودکان همخون آنان باشند جه نباشند) در دریافت واکسن در اولویت بندی بعد از سالمندان ( چه والدین شهدای عزیز باشند چه نباشند) قرار بگیرند.
همانطور که همه گیری برای خود علم دارد. اولویت بندی هم برای خود علم و منطق و اخلاق دارد. آیا یکسال کافی نبود تا مسئولین به این اولویت بندی می پرداختند و نتایج را برای هضم اجتماعی قبلا از طریق رسانه ها جا می انداختند تا الان تصمیماتشان تا این حد مبتنی بر رودربایستی ها و ملاحظات غیر منطقی نمی گشت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی