دو هزار و نهصد و هجدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

معاون رییسی: دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند / شنیده‌ها و احتمالات سلیمی نمین از دیدار رهبری و روحانی / نماینده اصولگرا: اگر نفوذی‌ها را پاک کنیم، بخش عظیم مشکلات حل می‌شود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند ذوالنور: سکوت خواص در سال ۸۸ از خیانت سران فتنه کمتر نبود / مجرد‌ها برای نهضت مسکن تعهد محضری ازدواج بدهند / دستیار وزیر خارجه: مذاکرات باقری کنی به فارسی، عاقلانه است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۰۱
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 30 December 2021
|
53358 بازدید
|

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شنیده‌ها و احتمالات سلیمی نمین از دیدار رهبری و روحانی

عباس سلیمی‌نمین درباره ملاقات حسن روحانی با رهبری، گفت: «ملاقات‌ این چنینی، مسبوق به سابقه و کاملا طبیعی است. روسای جمهور گذشته هم بعد از پایان دوره خود، ملاقات‌های فراوانی با مقام معظم رهبری داشتند. آقای خاتمی بعد از دوران ریاست جمهوری‌شان البته قبل از مسائل سال ۸۸ علیرغم مواضع خاص رهبری نسبت به دولت اصلاحات اما ملاقات‌هایی را با ایشان داشتند. آقای احمدی‌نژاد هم بعد از ریاست جمهوری با وجود اینکه مشکلات متعددی برای کشور ایجاد کرد اما با رهبری ملاقات داشتند.» او درمورد دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: «شنیده می‌شود که آقای روحانی مایل بودند به مجمع تشخیص مصلحت نظام راه پیدا کنند اما رهبری فرموده‌اند که ایشان مجمع را قبول ندارند، حال چگونه می‌توانند در مجمع تشخیص مصلحت نظام منشا تاثیر و خدماتی باشند، چون در دوران ریاست جمهوری‌شان علیرغم اینکه چندین بار من تذکر داده‌ام که در مجمع شرکت کنند اما به هیچ وجه این کار را نکردند.»/انتخاب

نماینده اصولگرا: اگر نفوذی‌ها را پاک کنیم، بخش عظیم مشکلات حل می‌شود

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در محل مسجد جامع بم بیان کرد: دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در مردم بوده و اینکه نشان دهد کشور به بن بست رسیده است. نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس افزود: همچنین بدبین کردن مردم به یکدیگر، مسئولان و دستگاه ها و نیز بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی و نادیده گرفتن انبوه خدماتی که در این مملکت انجام شده، از دیگر اهداف دشمن است. حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: اگر افراد نفوذی را از دستگاه های جامعه پاک کنیم، بخش عظیمی از مشکلات کشور حل می شود. نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس گفت: ۹ دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی انقلاب اسلامی ایران بود و یک پیروزی بزرگ در مقابل یک فتنه بزرگ به شمار می رود. وی بیان کرد: نقش بصیرت مردم در ۹ دی زمانی مشخص می شود که ما گستردگی و پیچیدگی فتنه را بدانیم، زیرا این فتنه ابعاد بسیار ظریف و دقیقی دارد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان: دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه برای رفع برخی از آسیب‌ها در حوزه بانوان به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم هستیم، عنوان کرد: قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متاسفانه تا به امروز اجرا نشده است اما دولت برای اجرای این قوانین قاطعانه ورود می‌کند. وی با تاکید بر اینکه مساله حجاب باید از ادارات شروع شود، گفت: تجرد قطعی یکی از تهدیدهای جدی کشور است؛ برای زوج‌های دهه شصت وام‌های خاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بخشی از مشکل را رفع کند.

دستیار وزیر خارجه: مذاکرات باقری کنی به فارسی، عاقلانه است

سید رسول موسوی در یک رشته توییت در حساب توییتری خود نوشت: غیرحرفه ای ترین سخنی که درباره تیم مذاکراتی کشورمان شنیده ام درباره زبان مذاکراتی است. گمان می برند مذاکرات به انگلیسی سریع تر و بهتر به نتیجه می رسد، در حالی که توجه ندارند زبان ابزار مذاکره است و در مذاکره آنچه اصل است، مفاهیمِ تضمین کننده منافع است، نه چانه زنی های زبانی و انشای متن. یک مذاکره کننده حرفه ای می داند هدف اساسی او در مذاکره به حداکثر رساندن ستاده و به حداقل رساندن داده و اصلا مهم نیست این داد و ستد به چه زبانی باشد. مذاکره حتی می تواند با ایما و اشاره باشد. دستاورد یک مذاکره خوب را با آورد آن می سنجند، نه انشای متن یا زبان دانی مذاکره کننده. از اساتید و پژوهشگران تاریخ دیپلماسی ایران بپرسید در ۲۰۰ سال تاریخ روابط معاصر کشور که هزاران مذاکره در تمام زمینه های مربوط به روابط خارجی کشور صورت گرفته و اسناد آنها در آرشیوهای مختلف کشور موجود است، چند درصد مذاکرات به زبان ملی و چند درصد مذاکرات به زبان بیگانه بوده است؟
دو مثال مهم برای اثبات ادعای خود: همه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و نقش راهبردی آن را در تاریخ معاصر کشور می دانند. مرحوم عزالدین کاظمی مدیرکل حقوقی وقت مذاکره کننده اصلی بود. او و همتای عراقی اش هر دو تحصیل کرده فرانسه و مسلط به زبان فرانسه بودند، ولی او تمام مذاکرات را به فارسی انجام داد.


با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مذاکرات سختی درباره چگونگی اجرای قطعنامه بین ایران و عراق تحت نظر سازمان ملل شروع شد.
تمام مذاکرات مربوط به قطعنامه ۵۹۸ که هزاران صفحه اسناد آن موجود است توسط هیات ایرانی به زبان فارسی صورت گرفته در حالیکه اکثریت اعضا هیات های دو طرف به زبان انگلیسی مسلط بودند مذاکره به زبان ملی این فرصت را به مذاکره کننده می دهد که بجای فکر کردن به یافتن واژگان مناسب برای مذاکره به مفهوم واژه ها توجه کند و در فاصله زمانی که مترجم عبارات طرف مقابل را ترجمه می کند به شنیده و پاسخی که می دهد چند بار بیندیشد. بخصوص وقتی زبان می داند و حرف حریف را فهمیده! مذاکرات آقای باقری کنی به فارسی عاقلانه، حساب شده و قانونی است. اصل ۱۵ قانون اساسی، زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد. کلام آخر: شاید نسخه اولیه برجام به فارسی بود مشکلات کمتری داشتیم.

کریمی قدوسی: امام فتنه ۸۸ را پیش‌بینی کرده بودند

کریمی قدوسی: امام همواره خطاب به مسئولان و کارگزاران نظام می‌فرمودند که به دنبال مال دنیا نروید که بدبخت می‌شوید و ملتی را به بدبختی می‌کشانید. امام در سال ۶۹ فتنه ۸۸ را پیش‌بینی کردند، این جمله امام در در صحیفه موجود است. ایشان اول بشارت بزرگی به مسئولین نظام می‌دهند و می‌فرمایند: بدانید انقلاب مردم ایران، محدود به ایران نمی‌شود. انقلاب مردم ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلامی به پرچمداری حضرت حجّت ارواحنا له الفدا است. این بشارت را یک انسان معمولی نمی‌دهد. این بشارت را موسس نظام جمهوری اسلامی در اوج عرفان و حماسه بیان می‌کنند و بعد با این جملات، وقوع فتنه ۸۸ را این چنین پیش‌بینی می‌کنند. خطاب ایشان با مسئولین است که اگر رفتید سراغ مسائل عادی و مادی، جمع آوری مال و ثروت، تشکیل حزب برای بقای خودتان، بدانید خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی به وجود می‌آورید و مرتکب گناهی می‌شوید که بخشودنی نیست.

مجردها برای نهضت مسکن تعهد محضری ازدواج بدهند

پس از پایان ثبت نام متاهلین در روز ۱۵ دی‌ماه، ثبت نام از افراد مجرد بالای ۲۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد و آن طور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، این افراد باید تعهدنامه محضری برای ارائه عقدنامه در هنگام تحویل واحد بدهند و اگر هنگام تحویل واحد ازدواج نکرده باشند، قرارداد فسخ می‌شود.

خضریان: فتنه گران ۸۸ هنوز در قوای کشور حضور دارند

علی خضریان نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در روزنامه ایران نوشت: پس از آنکه از فتنه سال ۸۸ با حضور مردم و جنبش اجتماعی با رهبری رهبر معظم انقلاب عبور کرده‌ایم، سؤال اساسی این است که آیا آن فتنه با آن ابعاد تنها توسط تعداد معدودی سران آن جریان انجام شد؟ علی‌القاعده این گونه نیست. برای بدنه اصلی فتنه‌گران که جامعه را دچار تشکیک کرد و زمینه این را فراهم کرد که با غلبه ابهامات و تردیدها توان تشخیص جامعه از آن گرفته شود یا با جابه‌جا کردن متن و حاشیه باعث شد که بدنه‌ای در معارضه با جریان حق قرار بگیرد، چه اتفاقی افتاد و اینها امروز در حال چه اقدامی هستند؟ آیا بعد از نهم دی ۸۸ از کار افتاده‌اند و دیگر به فعالیت خود ادامه نداده‌اند؟ این افراد همچنان فعالانه به دنبال این هستند که به دوگانه حاکمیت و مردم دامن بزنند و استراتژی اصلی آنان هم ناامیدسازی اجتماعی است. آنان در تقابل با حاکمیت هم از فعالیت‌های خود چیزی کم نمی‌کنند و ظرفیت خود را تماماً به میدان آورده و از آن استفاده می‌کنند.

ذوالنور: سکوت ‌خواص در سال ۸۸ ‌از خیانت سران فتنه کمتر نبود

نماینده قم در مجلس با بیان اینکه سکوت خواص در سال ۸۸ از خیانت سران فتنه کمتر نبود، گفت: اگر مردم در سال ۸۸ مقاومت نمی‌کردند، فتنه به اهداف خود می‌رسید و جمهوری اسلامی به مسلخ می‌رفت. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت حماسه ۹ دی در مدرسه فیضیه حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای با صرف هزاران میلیارد دلار به جان اعتقادات و استحاله فرهنگی جوانان ایران افتاده است، اظهار داشت: انتخابات که یک عرصه و کارزار مهم برای تجلی قدرت و وحدت ملی است، اما گروهی از افراد موسوم به ملی مذهبی ۱۴ ماه قبل از انتخابات برای توطئه و فتنه انگیزی با حضور اندیشمندان آمریکایی به هم اندیشی و مشورت پرداختند. وی با بیان اینکه نتیجه این نشست این شد که شعار و رمز انتخابات سال ۸۸ باید دو کلمه دروغ و تقلب باشد، افزود: هشت ماه قبل از انتخابات نیز کمیته صیانت از آرا برای القای احتمال تقلب در ایران تشکیل شد تا به دنیا این پیام را مخابره کند که ما به نظام خود اعتماد نداریم و سیستم انتخاباتی ما ناسالم است تا پشتیبانی‌های بین المللی را جلب کرده  و بستر لازم برای لشکرکشی‌های خیابانی فراهم شود.

سخنگوی دولت عزادار شد

صبح امروز فرزند علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دارفانی را وداع گفت.دختر سخنگوی دولت سه ساله بود که بر اثر بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۱۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
من به حضراتی که درباره ۸۸ حرف میزنن فقط یه نکته رو یادآور میشم:

اینکه سبزها هنوز با احترام از کاندیداشون حرف میزنن ولی شما اصولگراهای نون به نرخ روز خور از شنیدن اسم احمدی‌نژاد حالتون بهم می‌خوره نشون میده که کی برای ذعدغه‌اش تو خیابون بود و کی برای کاسبی
پاسخ ها
بامزی
| Switzerland |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
آفرین، خیلی خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
حالا خوبه که تمام پیش بینی هایشان و سرمایه گزاری

شان بر روی احمدی نزاد غلط از اب در امد

و بر عکس تمام پیش بینی های موسوی درست و دقیق در امد

واقعا اگر غیر از این بود ، این جبهه پایداری، چه بلایی سر مردم و کشور می اوردند !!!؟؟

خدا واقعا می دانست و شاخ نداد !!؟؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
فتنه 88 هم یکی از جنایات رژیم پهلوی است
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
و این نکته رو من اضافه کنم که چه بسا اگه میذاشتید اونها رییس جمهور بشن الان حتما سرنوشتی مثل خاتمی و احمدی نژاد یا روحانی پیدا میکردند و همه ازشون منفور بودن، ولی با کاری که کردید باعث محبوبیت اونها شدید.
ناشناس
| Hong Kong |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
احسنت ، احسنت ، احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
احسنت. جواب دندان شکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
بی حجاب ها رو دستگیر اعدام و سپس از کشور اخراج کنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
احسنت ولی یه نکته رو نگفتی

نون نه کباب برگ به نرخ روز میخورن ..اونم مجانی با ساندیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
نماینده اصولگرا: اگر نفوذی‌ها را پاک کنیم بخش عظیم مشکلات حل می‌شود1!!!!!!!!!!!یعنی بیش از 70 درصد مردم که شما را قبول ندارند نفوذیند؟ حالا چطور میخواهی پاکشان کنی؟

کریمی قدوسی: امام فتنه ۸۸ را پیش‌بینی کرده بودند!!!!!!!!!!!!!!!زنده نیست که تکذیب کنه برای همین هر طور دلتان می خواهد داستان سرهم بندی کنید.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان: دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند!!!!!!!!خیلی وقته که این حرف ها برای مردم فقط جوک محسوب می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
منظور از نفوذی ها مردم نیست بلکه نفودی در حاکمیت است ،حال دنبال یک بخشی در حاکمیت هستند که گناهکار و فتنه گرشان کنند ،خوب گیریم این صحیح باشد ،این گروه هم بیندازید بیرون ،با کی میخواهید ادامه بدهید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ظاهرا تندروهایی حاکم بر مجلس و دولت و اکقر نهادها

که از نجات کشور و مردم از اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر

فعلی صعیف و ناتوان بوده و هستند

فقط اسلام را در حجاب و عفاف کامل زنان می بینند !!!؟
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
آقای کریمی قدوسی حرف راست رو زده ، امام خمینی گفته بود اگر رفتید دنبال مال دنیا و تشکیل حزب برای
بقای خودتان خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بوجود میاورید
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
شنیده‌ها و احتمالات سلیمی نمین از دیدار رهبری و روحانی:
هدف روحانی از این ملاقات تودهانی محکم زدن به مخالفان بود. آقای روحانی در سه سال پایانی ریاستش به اندازی انگشتان دو دست هم پایه مردمی نداشت. حتی اعضای کابینه اش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
البته نفوذی داریم ولی قدرت تخریبشون اندازه غضنفر های داخلی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
آفرین
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
معاون رئیس جمهور در امور بانوان: دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند: ایکاش معاون رئیس جمهور قاطعانه به رفع مشکلات معیشتی مردم ورود کند. نه اینکه درباره مشکلات بسیار کلان اقتصادی مردم، وعذه های سرخرمن به ملت تحویل بدهد. ایشان اصلا متوجه نیست که آدم گرسنه دین و ایمانش بسیار سست است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
معاون رییسی: دولت برای اجرای قوانین حجاب قاطعانه ورود می‌کند
دهان بسته کاملا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
شما که سکوت نکردی چه گلی به سر این ملت زدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
سلیمی نمین! بدجوری دلخوری. نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مردم در مشکلات متعدد ناشی از بی کفایتی و فساد و ناکارآمدی مدیران و مسولین گرفتار هستند

سلبمی نمین و همفکرانش بدنبال چه مسایل پیش پا افتاده ای هستند

که اصلا برای مردم هیچ اهمیتی نداشته و ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
رهبری فرموده‌اند که ایشان مجمع را قبول ندارند، حال چگونه می‌توانند در مجمع تشخیص مصلحت نظام منشا تاثیر و خدماتی باشند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این حساب احمدی نژاد که هیچ کس را در جمهوری اسلامی قبول ندارد تا چه رسد به مجمع تشخیص مصلحت نظام را حتماً که منشاء اثر و خیر و برکت برای این ملت هستند !
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
آقای خضریان...
جریانات سال هشتاد و هشت اگر برای طرفداران جنبش سبز،، آبی نداشت اما برای پایداری چی ها،،،نون فراوان داشت..
ملت آگاه هستند و دوران "بیهوده گویی" به پایان رسیده است..عامل اصلی فتنه هشتاد و هشت،،رئیس جمهور محبوب شما است که امیدواریم به زودی محاکمه شود
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات