مراسم سالگرد شهدای پرواز اوکراین در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد هجران شهدای پرواز اوکراین پنجشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده معظم شهیدان قمی این پرواز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۲۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 07 January 2022
|
6998 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مدرس حوزه علمیه قم در این مراسم که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی، به ابعاد شخصیت حضرت فاطمه س و ضروری پیروی جامعه امروز از آن حضرت پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) خط نفاق را پس از رحلت رسول اکرم(ص) را آشکار ساخت، اظهار داشت: منافقان ابتدا شبهه را در جامعه ایجاد و القاء کرده و آنقدر تکرار می کنند تا آن را یک مسأله معمولی جلوه دهند.

وی با اشاره به خطبه نورانی صدیقه کبری(س) و ابعاد گوناگون آن، خاطرنشان کرد: منافقان در جامعه بر خلاف ادعای خود مبنی بر تبعیت از قانون، دقیقا بر خلاف آن عمل می کنند و برای موجه نشان دادن خود تلاش می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: منافقان و فتنه گران نه ایادی شیطان، بلکه خود شیطان هستند که تلاش می کنند راه و فضا را تیره و غبارآلود بسازند، اما فقط کسانی می توانند از این فضای تاریک نجات پیدا کنند که خود را متصل به امامت و ولایت کرده باشند.

محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی، امیرحسین اویسی و همسرش سارا حمزه‌ای و فرزندشان عسل اویسی، محمدامین بیروتی و محمدرضا کدخدایی؛ شهدای قمی سانحه هوایی اوکراین بودند.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف (پایتخت اوکراین) ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ ماه سال ۱۳۹۸،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟