بازدید 2153

رکوردشکنی ترامپ در یک شبکه اجتماعی چینی!

در عرض چند ساعت پس از پیوستن به تیک‌تاک، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، بیش از ۲ میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم ویدیوهای کوتاه اجتماعی جذب کرد؛ پلتفرمی که او به عنوان رئیس‌جمهور به دلیل مسائل امنیت ملی تلاش کرده بود آن را ممنوع کند.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷ 03 June 2024

 
به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم برای پیوستن به این پلتفرم در روز شنبه می‌تواند به رئیس‌جمهور سابق کمک کند تا در سومین تلاش خود برای ورود به کاخ سفید، به رای‌دهندگان جوان‌تر دست یابد. او در رقابت نزدیکی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات فعلی، پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ۵ نوامبر قرار دارد.

کمپین انتخاباتی بایدن در حال حاضر در تیک‌تاک فعال است و ۳۳۶ هزار دنبال‌کننده دارد، اگرچه بایدن لایحه‌ای را امضا کرده است که در صورت عدم فروش این اپ توسط مالک چینی آن یعنی بایت دنس، استفاده از آن را ممنوع می‌کند. این اپلیکیشن توسط ۱۷۰ میلیون آمریکایی استفاده می‌شود.

ترامپ شنبه شب ویدیوی آغاز به کار خود را در حساب کاربری‌اش منتشر کرد. این ویدیو که بیش از ۳۴ میلیون بازدید داشته، ترامپ را در حال خوشامدگویی به هوادارانش در یک مبارزه Ultimate Fighting Championship در نیوآرک، نیوجرسی نشان می‌دهد.

سخنگوی کمپین ترامپ، استیون چونگ، گفت که این کمپین در تلاش‌های خود برای دستیابی به رای‌دهندگان جوان‌تر، "هیچ جبهه‌ای را بدون دفاع نخواهد گذاشت."

شرکت ByteDance در دادگاه‌ها در حال چالش با قانونی است که آن را ملزم می‌کند تا ژانویه آینده تیک‌تاک را بفروشد وگرنه با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید می‌گوید که به دلایل امنیت ملی می‌خواهد مالکیت چینی این اپلیکیشن به پایان برسد.

تیک‌تاک ادعا کرده است که اطلاعات کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نخواهد گذاشت و اقدامات قابل توجهی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.

تلاش ترامپ برای ممنوع کردن تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰ هنگامی که رئیس‌جمهور بود، توسط دادگاه‌ها مسدود شد. او در ماه مارس گفت که این پلتفرم تهدیدی برای امنیت ملی است اما همچنین گفت که ممنوعیت آن به برخی از جوانان آسیب می‌رساند و فقط شرکت متا (مالک فیسبوک) را که او به شدت از آن انتقاد کرده است، تقویت می‌کند.

  
ترامپ در حال حاضر حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد، با بیش از ۸۷ میلیون دنبال‌کننده در ایکس (توئیتر سابق) و بیش از ۷ میلیون دنبال‌کننده در پلتفرم خودش، Truth Social، که در آن تقریباً روزانه پست می‌گذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری