روایت یک فیلم سینمایی از ترور رئیس جمهور امریکا با شلیک دو گلوله

فیلم «موقعیت برتری» فیلمی‌است که در آن و در فضایی فانتزی، ترور رئیس‌جمهور آمریکا به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ 14 July 2024
بین الملل تابناک: فیلم «موقعیت برتری» فیلمی‌است که در آن و در فضایی فانتزی، ترور رئیس‌جمهور آمریکا به تصویر کشیده می‌شود. فیلمی که داستان آن را 8 نفر از 8 دیدگاه روایت می کنند.
 
داستانی عجیب با حضور بازیگران معروفی چون فارست ویتاکر، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در سال گذشته که به تازگی هم ستاره ای در پیاده روی مشاهیر به او تعلق گرفته، انگیزه خوبی برای دیدن این فیلم است.

هرچند که مطرح کردن داستان یک ترور علیه رییس جمهور آمریکا، جدید نیست و تقریبا به یک داستان کلیشه ای تبدیل شده است.

در فیلم « موقعیت برتری» شاهد روایت هایی از ترور رئیس جمهور آمریکا هستید.

فیلم «موقعیت برتری» Vantage Point، داستان درام و سیاسی دارد که البته با نگاهی فانتزی به آن پرداخته شده است.

این فیلم را «پیت تراویس» کارگردانی کرده و «بری لوی» فیلمنامه آن را نوشته است. پیت تراویس پیش از این در تلویزیون کار می کرده و «موقعیت برتری» اولین تجربه سینمایی اوست.

در این فیلم بازیگرانی چون دنیس کواید، متیو فاکس، فارست ویتاکر، سیگورنی ویور و ویلیام هارت بازی می کنند. این فیلم را کمپانی کلمبیا پیکچرز تهیه کرده و در 22 فوریه 2008 به روی پرده رفت.

داستان «موقعیت برتری» از 8 زاویه روایت می شود. داستان فیلم در باره رئیس جمهور خیالی آمریکا به نام «اشتون» است که برای سخنرانی علیه تروریسم به اسپانیا رفته.همه چیز برای این سخنرانی مهیاست و تمام ماموران اطراف را کنترل کردند و هیچ خطری رئیس جمهور را تهدید نمی کند.

همه چیز به خوبی به پایان می رسد اما رئیس جمهور در یک لحظه مورد اصابت دو گلوله قرار می گیرد و ترور می شود. شهر به هم می ریزد و همه مردم از هر طرف در حال فرار کردن هستند اما دو مامور امنیتی ویژه رئیس جمهور باید از بین مردم و افرادی که در حال فرار کردنن قاتل رو شناسایی کنند.

آنها تصمیم می گیرند تمام مردم رو به نوعی زیر نظر یگیرند و متوجه یشوند قاتل یا قاتلان چه کسانی بودند.در بین تمام افرادی که در محل سخنرانی حضور داشتند تنها دو دوربین حضور داشته یک دوربین که متعلق به یک مرد توریست امریکایی بوده که برای خاطره سازی و تصویربرداری از سفر رئیس جمهور فیلم برداری می کرده و دوربین دوم هم متعلق به شبکه تلویزیونی بوده که مراسم را به طور مستقیم پخش می کرده. در این دوربین تصاویری وجود داره که پنج شاهد رو نشون میده که یا قاتل رو دیدند یا با اون همدست بودند.

فیلم «موقعیت برتری» که در مکزیکوسیتی و مورلوس مکزیک و کاستیلای اسپانیا فیلمبرداری شده ، در ژانر درام و مهیج تقسیم بندی شده است و به علت برخی تصاویر خشونت آمیز و صحنه های درام روحی و روانی رتبه PG-13 را دریافت کرده است اما این مسئله نتوانست باعث کاهش فروش فیلم و توجه مردم به آن شود. در واقع این فیلم از دیدگاه های مختلف جریان ترور رییس جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان