کارن همایونفر در گفت و گو با علی ضیاء درباره پاسخ محکمی که به یک افغانی طلبکار در تلویزیون داد، توضیحات قانع کنندهای ارائه کرد. حرفهای این آهنگساز ایرانی را میبینید و میشنوید.
ما مجاز و غیر مجاز نداریم.
همه افغان ها غیر مجاز محسوب میشن
چون:
نه مثل ایرانیهای ترکیه، پول بردن که خونه بخرن
نه مثل ایرانیهای کانادا و اروپا تخصص داشتن
نه مثل ایرانیهای آمریکا سرمایه داشتن
هیچ منفعتی جز اشغال کردن شغل های پایین کشور که خوده ایرانی های رده پایین به این شغل ها نیاز واجب دارند و استفاده از یارانه پنهان سوخت و نان و آب و انرژی و ناامن کردن جامعه، کار دیگه ای نکردن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
وجود کارگر افغانستانی در صنعت یک ضرورت هست بنده کارخانه دار هستم و بدون کارگر افغان قادر به تولید نیستم
ناشناس
||
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
دمت گرم
Ali
||
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
خخخ به همین خواب و خیال باش بعد سقوط افغانستان به دست طالبان بیشترین سرمایه گذاری رو تو ایران افغانیا داشتن ...یه کم تحقیق کن بعد بگو
ناشناس
||
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
تخصص که نداره ساختمون هارا تو درست کردی مهندس هاتون میادفقط حرف میزنه کارو ما میکنیم
ناشناس
||
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
افغانی ها باعث کاهش دستمزد، افزایش قیمت مسکن و مواد خوراکی،
اشغال شدن مدارس دولتی و رونق مدارس غیر انتفاعی و خیلی چیزای دیگه میشن
اشتباه مثبت دادم
||
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
عمو چرا یکی بمیخ میزنی یکی به نعل میشه دیگه یه لطفی بکنی این جمله اولت حذف کنی
ما نیازی نداریم افغانی بیاد پول بیاره خونه هم بخره
باید بااحترام برگردن کشورشون دیگه بستمونه
ناشناس
||
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
علی 14:53 گویا طلبکار هم شدیم. ما پول و سرمایه افغانی را نمی خواهیم برگدد کشورت. خفه مان کردید. حالا هم که خواب نما شدید و سرمایه دارو...برو هر کشور غیری که دوست داری
طه
||
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
میخواهند مسلمانان را به جان هم بیندازند
پارسا
||
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
از کجا اطمینان دارید خیلی ااز منابع اینجا استفاده میکنن و درامدشون رو میفرستن به بیرون کشور؟
این همه ناترازی انرژی. قیمت اجاره مسکن از کجا ناشی میشه..؟
باید عقلانی نگاه کرد..
ناشناس
||
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
زنده باشی کارن
افغانها با امکانات ما به دانشگاه رسیدن در حالیکه کپرنشین های سیستان و عشایر ما آرزوی دیدن یک روز شهر را دارند..
بابک قربانی زاده قمصری
||
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
آفرین الحق که درست و کامل نوشتی دمت گرم
حسین
||
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
واقعیت روگفتی دمت گرم مسولان از حق ملت می بخشن نه از جیبشون
ناشناس
||
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
یه جوری میگن ما نباشیم کی کار کنه در ایران انگار ایران رو اینا ساختن
ج
||
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
سرمایه خودت رو بردار برو افغانستان را اباد کن
ناشناس
||
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
احسنت ،همه افغانها غیر مجاز هستند
حامد
||
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
آفرین . جواب دقیق و درست
علی
||
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
افغانی نمیتونه خونه بخره چون اجازه نداده
دولت اجازه بده نصف کشور میخرن اره دایی
علی
||
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
اشالله انتقادت منطقی حرف دل همه
ناشناس
||
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
سرمایه افغانی رو ببرید در همون افغانستان سرمایه گذاری کنید. من که میدونم چخبره
مهندسمون هم کار نمیکنه مورد نداره شمای کارگر برو کابل
ناشناس
||
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
وزیر کشور باید پاسخگو باشد
ناشناس
||
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
این حجم از مهاجرت نشانه بی لیاقی طالبان است که نمی توانند امکانات کافی برای مردمشان فراهم کنند
ناشناس
||
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
اخراج شده ها از نیمروز برمیگردن دوباره
علی
||
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
شما افغانها نوشابه با بربری میخورید سرمایه کجا بود سرمایه گذاری کنید
ناشناس
||
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مهمانی که از یکی دو هفته بیشتر شد خیلی با پروریی از زیر و بم خونه هم اظهار نظر میکنه . حکایت اون افغانی که میگه ایران رو ما ساختیم اگه نبودیم
حسین
||
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
دمت گرم که حرف منطقی زدی
خودم
||
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اون کار فرما یا کارخانه دار به درد نخور فقط افغانی براش سود
دار
هادی
||
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
بله شما آخر هر کشوری آخرش ی میچسباند آما باید اسم آن کشور درست و کامل گفته شود شما به تاجیکی هم میگی تاجیکی ولی به پاکستان نمیگی پاکی یا پارسی نام کشور باید کامل گفته بشه افغانستان
افغانستانی تاجیکستان تاجیکستان پاکستان
پاکستانی
یاور
||
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
سخنانت حقند اما برخی واژگان را میتونستی قشنگ بگی:
به جای ایرانیهای رده پایین میشه بگيم ایرانیهای کمدرآمد
ناشناس
||
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
افغانی ها اگر بیل زنند باغچه کشور خودشان را بیل بزنند
ناشناس
||
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
راستشو بگم این 9 میلیون افغانستانی ما از سر شوق ایران نیستن به ولا اگه طالبان نبود و این جنگ تو افغانستان نبودماها اصلا اینحا پا نمیذاشتیم آره د
ناشناس
||
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
برای شما سود ندأشتن برای صاحبان کارخانه و بسیاری مشاغل سود داشتند
بیژن
||
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مشکل ایرانیانی هستند که دنبال ارزان هستند
کارگر ارزان سبب شده بهش جا بدن
کارت بانکی برایش بگیرند.
اینجاهم هرچقدر گرانی باشه برای افغانیان باز هم خوبه.
کجا برن بهتر از ایران.
مشکل از خود ایرانیان است
ناشناس
||
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
افغانیها هم هر وقت تخصص داشتن بیان مثل یک تبعه قانونی کار کنند پول بگیرن و برگردن مملکت خودشون....
اینجا ایرانه مملکت اونها نیست که بخوان مفت پول دربیارن بدون دادن مالیات..
مجتبی موسوی
||
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
چیزی که این روزا تو ایران کم جلب توجه کرد سرمایه گذاری افغانها تو کشورت ولی تو چشم بستی و مث آدمای بی خبر چرت میگی
خودم
||
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
سالی چن میلیون از اقامت ما میگیرین
حق درس در دانشگاه ها و شغل های دولتی نداریم
حق خرید خانه ماشین .گواهینامه نداریم
اینجا چه سودی برا ما داره. جز یارانه شما رو تامین کردن
م
مراد
||
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اگر افغانیها تو ایران نباشن اقتصاد ایران رونق میابد.دیگه واقعا همه چیز از ملت گرفتن..
عبدالغفور رسا
||
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
دمت گرم جناب واقعاً استادانه حرف زدید
ناشناس
||
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
کامل نبود منظور رو نفهمیدم
ب نظرم این شبکه ها هم رو ب جون هم میندازند
حامد
||
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
سلام میبخشید ما چون شیعه هستیم زبانمون فارسی هست اینجا راحتیم وگرنه مدرک برای زندگی که نمیدی هرساله برای حسابی بانکیمون یجور مشکل درست میکنم سیمکارت نمیدن وقتی میدم هرساله قعط میکنن یجور براش بهانه میگیرن گواهینامه میخوایم به 99درصد که اصلا نمیدم وقتی میدم سال بعد تمدید نمیکنن سختترین کارها مال ماست آخر میگن شما از جنگ فرار کردین
ارمین
||
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
من معذرت خواهی میکنم از همه ایرانی ها
اما احترام به شخص یعنی احترام به ملیت طرف
حالا مثلاً من بیام ایرانی رو ریالی صدا کنم به نظر شما توهین نیست؟
خب وقتی اسم کشور بنده افغانستان هست میخای سادش کنی بگو افغان چرا باید بگی افغانی
عباس
||
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
خطاب به اون کارخونه داری که میگه وجود کارگر افغانی ضروریه چرا ضرورت داره در صورتی جوونای مملکت خودمون کلی بیکار ولی باسواد وجود دارن و دنبال شغلن. شما این حرفو میزنید چون حق و حقوق کارگر رو نمیخواید بدید نمیخواید خرج بدید یعنی کارگر افغانی با کمترین حقوق هم حاضره کار کنه تا شما حق خوری کنید
ناشناس
||
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
افغانی باید برگرده به کشورش
به عباس
||
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
کدوم کارخونه دار انقدر سرش خلوته ، بیاد اینجا کامنت
بذاره به خاطر افغانها اونم ؟! . اون کامنت ماله یه افغانیه . ! . نه ماله یه کارخونه دار
رحیم
||
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
اخراج این بدردنخورها ارزوی هزاران ایرانی
ناشناس
||
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
این قدتوهین نکنید از خدا بترسید چوب خدا صدا ندار ه بخوره دواندره
ناشناس
||
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
دقیقا
ایرانی
||
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
آقامن هنوزجوابمونگرفتم;چرامن سربازی بایدبرم،،دررصورتی که افغانی هم تواین کشورداره زندگی میکنه؟!!!!!!
کاظم
||
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
سرمایه آوردن؟اومدن ضایعاتی به جای ایرانی کارکردن پول جمع کردن بعد خودشون آسیاب ضایعات زدن.الانم هرچی پول درمیارن میدن حواله دار تا براشون توافغانستان زمین بخره.باخودشون داریم زندگی میکنیم
ایرانی
||
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
به قرآن یکی از افغانی هایی که اینجا بدنیا اومده میگفت من دوست ندارم اینا بیان ایران،چون خونه چندبرابرشده
ناشناس
||
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
ببخشید یکی میگه ۶ملیون یکی میگه ۹ملیون یکی میگه ۱۵ ملیون یگی میگه ۲۰ملیون نظر به این آمار شما میشه بگین جمعیت تمام افغانستان چقدر است نفوس شمار بعد بحث یارانه و مالیات عزیزم ازتو ایرانی
ازمن افغانستانی بیشتر میگیره دولتت هیچ ندانسته حرف میزنید
ناشناس
||
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
توی کارخانه دار میخوای همه مفت کار کنن واست و بیمه و عیدی و سنوات ندی برو بریز واسه خودت منم یه کارگاه دارم میتونم افغانی بیارم فقط برای مونتاژ کردن ولی نمیکنم این کارو 15نفر از زندانیان ایرانی اوردم سر کار و منتشون رو دارم و با جون و دل برام کار میکنن
ناشناس
||
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
اتفاقا افغان ها هم پول خرج می کن و هم خونه می خرن همین کاری ک ما ایرانی ها خارج انجام می دهیم
همه ایرانی ها با سرمایه و تخصص نرفتن خارج و هستن بعضی ها ک اونجا کارگری و .... انجام می دن
پس فرقی باهم نداریم
ناشناس
||
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
احسنت حرف حق
ناشناس
||
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
درود بر شما
مرحبا به پاسخ محکم بازیگر کشورمون
آفرین
Jamal
||
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
کافی است فقط نگاهی به کشورهای اروپایی و آمریکایی بندازی تا بفهمی مفهوم انسان و حقوق انسان چیست و پناهنده های ایرانی در اروپا در چه شرایطی هستند
چون به عنوان انسان دیده میشوند و مواردی که ذکر میکنی جز اولویت های اولیه یک انسان است و یادت نره
فقط باهات موافق هستم که همه آدم ها مثل هم نیستند
ولی شما هم مدینه فاضله از ایران نساز
امین
||
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
حرفاتون درست. اما این حقیقتیه که یه کارگر افغان به اندازه ده کارگر ایرانی توان کار داره
ناشناس
||
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
بله خوب راست میگه ازدادن بیمه وسایرمزایا به اونا داره سواستفاده میکنه.
ناشناس
||
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
احسنت طیب الله درودبرشرفت??????????
M...
||
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
بله آقای همایونفر کاملا درست میگه
ناشناس
||
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
شما که بهونه میارید که به دلیل زبان یکسان و مذهب به ایران می آیید حداقل سعی نکنید زبان یک کشور دیگر را عوض کنید
حوضه تمدنی ایران گسترده بوده و ما به آذربایجانی ها می گوییم آذری و به لرها لری و خیلی کم یا اصلا پیش نمی اید به یک آذری بگوییم آذربایجانی و به ساکنین ارمنستان و تاجیکستان هم ارمنی و تاجیکی می گیم
به شما هم افغانی به معنی فردی از قوم افغان و اصلا معنی بدی ندارد
اگر شما فکر می کنید بهتون توهین میشه بریم یک جای دیگه که زبانش فرق کند
درست است که زبان هر دو کشور فارسی است ولی تفاوت های زیادی بین فارسی ایرانی و فارسی افغانستان و فارسی تاجیکستان هست
شما اول سعی کنید درست فارسی ایران رو یاد بگیرید بعد ...
ما اصلا به واحد پول شما کاری نداریم و گاه حتی افراد خبری از واحد پول شما ندارند
ناشناس
||
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
یک پرستار که جز خدمت هیچ کاری نمیکند تمام دنیا به پرستار احترام میگذارند را تحمل نکردید چطور میگی اینا هیچی ندارند؟ آیا اجازه این کار داده شده؟
علیرضا
||
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
فقط یک کار کنید ازتمام مشاغلی که توسط افغانهااشغال شده خرید نکنید،اگر دررستوران وسوپرمارکت و فروشگاهی افغانی دیدید خرید نکنید،برای پولدار کارگر ارزان مطرح هست برای ایرانی باید ایران مطرح باشد ورفتن افغانها
مهدی
||
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
یکم از خدا بترس
Y qaedi
||
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
در پاسخ به افغانی هایی که ناراحت شدن آقا شما خیای خوبین فقط اینکه ما این خوبی سما را هم نمیخواهیم ببرین کشور خودتون اونجا را آباد کنید
ناشناس
||
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
قبلا مقصر بیکاری وبدبختی امریکا واسراییل وسعودی بود الان افغانی
مهمان هم که زیاد در خانه میزبان بماند
احساس صاحب خانه شدن میکند
ناشناس
||
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
تو که آب میگی یک عمر از آب افغانستان استفاده میکنید جناب
فرزانه
||
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
فعلا که حق ابه ایران روهموطنهات دارن تو کشورت میخورن وبالای ده میلیون ریختیدایران و مال مارومیخوریدبرعکس نگوجناب بفرما وقت رفتنه
نیما
||
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
افغانی ناشناس ١4:40 شما هم یه عمره از مزایا و حتی مدارس ایران رایگان استفاده میکنید بعدشم دولتتون دیگه آبی نمیده ایران پس شما هم برید آآآبببب خودتون رو بخورید
مهندس
||
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
این مثلا یک فرد تحصیل کرده است و خودشو ایرانی میگه
الان یک پاکستانی رو پاکی میگن یا پاکستانی؟
یک چینی رو چی میگن؟
یک آمریکایی رو چی میگن؟
حکیم یار
||
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
اون بنده خدا چون یک فرصت گیر آورده یک گله خیلی کوچیک کرده بعد آقای همایون نفر با وجودیکه خودشون رو هنرمند و آدم فهمیده دارند تا هنوز نمیدونند که نام کشور ما افغانستان هست و اون ی پسوند اضافه بشه افغانستانی میشود.
ناشناس
||
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اخراج همه افغان ها چه مجاز و چه غیر مجاز این خواسته ملت بزرگ ایران است تنها راه عبور از کلیه
مشکلات کشور خروج بیست میلیون افغانی میباشد
آرش نظری
||
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مگه اجازه دادین مگه چشم دیدن سرمایه گذاری افغانی رو داشین همین الآنم چشم دیدن سرمایه گذاری افغانی رو ندارین
محمدقلی
||
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
،،هرکشوری قانون داره ما ملت ایران میخام افغانی ها ردمرز شون تمام
ناشناس
||
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
نه به حضور افغان در کشور
ناشناس
||
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اون عزیز که میگه مدارس برای افغانی ها رایگان هست اشتباه میکنه پول اونو سازمان ملل میده در ضمنن سالانه برای تمدید مدارک کلی پول میگیرند
.....
||
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
نمیدونم چرا فکر میکنن افغانی نباشه کشورویرانه میشه کولبری سختتر خطرناکترم مگه کسی انجام. میده چرا هموطنم از کوه بیفته خوانوادش سیاه پوش بشه بعد کارخونه. کارگر افغانی بگیره بخاطر سودجویی بیشتر ،کارخونه داری که میگی افغانی نباشه نمیچرخه توهم نباشی اون کارخونه میچرخه یکم کافیه سود کمتر بخوای
بابابرگردیدکشورخودتان راآبادکنیدفقط سودش بجیب
صاحبان کارمیره ازیکطرف بیکاری جوانان خودمون ازطرف دیگهازبرق آب وگاروکرایه خانه و امکانات دانشگاه و مدرسه ویترین یارانه ای ایران مصرف میکنند از بیمارستان و داروهای ایران وبعدواحدپول خودشان بیشترازایران است .بایدقیمت هرامکانات آنان به دلارحساب شودبعدبفرمایند.مهمان چیه مگه یه روزدوروز
ناشناس
||
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
سلام
آفرین به این هنرمند
ناشناس
||
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
از این بازیگر افغانستانی تعجب میکنم.
هر مهاجری استفاده از مدرسه و دانشگاه یعنی حداقل ترین امکانات والا به خدا ما هم خسته شدیم.
برای همین امکانات ما ده برابر پول تو جیب دولت میریزیم
خودتون به دولتتون اعتراض کنید بلکه فرجی بشه
جا برای شما هم باز بشه. .
ایشون فقط میخواس زمینه ی مهاجرت خودشون رو فراهم کنه.و الان در آلمان هستن.
امده توایران هرکاریش میکنیم نمیره
کشور خودش رو قبول نداره بعد که بهش میگن بهش برمیخوره
اخه شماباخودتون چندچندهستین
پاسخ ها
آرش نظری
||
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
قرارداد حق آبه تموم شده
بعدشم از چیزی که سردر نمیاری خواهشن بس نکنید
ناشناس
||
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
شماهم کم مهاجر ندارید ت اروپا اگر حساب کنید
با ما افغانستانی برابر هستید پس دنبال توحین کردن نباشید
ناشناس
||
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مهاجرین ایرانی در اروپا و امریکا کاملا قانونمند اقامت دارند و از نخبه های علمی و یا مالی اند
رامین
||
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اگر زرنگ هستید بروید کشورتون
ناشناس
||
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
فقط اینو بدونید اگه افغانها نباشن اقتصاد ایران کامل فلج میشه وجود افغانها تو ایران همش منفعته
ناشناس
||
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
خودتون چرا میرید کشورای دیگه اونم قاچاقی و غیرقانونی توقع همه چی هم از اون کشورا دارید تازه طلبکارم هستید
ناشناس
||
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
درپاسخ به ناشناس۱۸:۱۳
بله مامهاجرت داریم ولی بیشتر قشرمرفه و تحصیلکرده هستند و وقتی به خارج میروند ادعای مالکیت و پررویی نمیکنند
تازه هر سال هم بچه زیاد نمیکنند و نمک نشناس هم نیستند
اما افغانستانیهای مقیم ایران از یارانه های مااستفاده میکنند
نفت وگازماملی و یارانه ای است که درکشورخودتان اینگونه نیست
مالیات هم که نمیدید توی خونه هاشون کارهای تولیدی مثل خیاطی دارن درصورتیکه اگه یه ایرانی بخواد تولیدی بزنه ازهفت خوان رستم بگذره
سربازی هم که نمیرن
باهمسایه ها شون هم تعامل ندارن
فقط طلبکارند
ناشناس
||
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
آقای آرش نظری که میگی زمان حقابه گذشته اینم بدون که زمان حضور افغان در ایران مدتهاست به پایان رسیده
حمید
||
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
مهاجرهای ایرانی پخش شدن همه جای اروپا و امریکا
نه اینکه پانزده میلیون جمع بشن توی کشورما
چند سال تحریم هستیم
خودمان هزار مشکل داریم
... هیچ کشوری نمیاد 9 میلیون از یک کشور دیگه رو به عنوان پناهنده بپذیره.
ما خیلی بهشون لطف کردیم.
اومدن یارانه مارو مصرف کردن. خدمت سربازی هم که نمیرن مثل جوونای ما...
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
جوانهاشون برا فراز از سربازی ریختن ایران
ناشناس
||
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
ببخشید اشتباهی منفی زدم ،کاملا باهات موافقم
ایرانی
||
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
نه میلیون نه پانزده میلیون نفر
دولت نباید به اینها خدمات بده
اینها الان نان شیر تمام اقلامی که یارانه بهش تعلق میگیره مثل ما مصرف میکنند
در صورتی که یارانه ی نیمی از هموطنان خودمون قطع میکنند
اینها باید همه چیز رو ازاد دریافت کنن
چه دلیلی داره سمت اینها از ایرانی ها بالاتر بره
خیلی نگران ایران هستیم
ناشناس
||
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
چ دلیلی داره اینهمه افغانی اینجا باشه و مارهایی ک زیر دستان جامعه حقشونه رو هم از اونها بگیرن؟
رضا
||
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
برگردین کشور خودتون بزرگواران افغانی. لطف مکرر میشه حق مسلم پنجاه سال هست تو ایران هستین یه قطره آب به زابل نمیدین و خودتون تو زابل زندگی میکنید.خیلی کم لطفی میکنید
ناشناس
||
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اینها باید برای ماندن در ایران و اقامت سالانه در ایران پول بدهند
ناشناس
||
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
عزیز ٦ ملیونه لطفا بیخود بزرگنمایی نکنید
زیاد هستند اما نه اونقدر که بعضی ١٠ ملیون میگن بعضی ٢٠ ملیون میگن
ناشناس
||
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
کانادا نود درصدشون مهاجرن
قابل توجه بعضیا
بی نام
||
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
:|اصن ما یارانه نداریم کجای کاری
ناشناس
||
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
خداوکیلی خیلی رو دارن
ناشناس
||
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
میگی مایارانه نمیگیریم
نون با یارانه این قیمته
اب برق گازوخیلی چیزایه دیگه...
اولاً:
کارگر بودن یعنی نون حلال خوردن مایه افتخار هست کسی که کارگری میکند و دستش را برای کسی دراز نمیکند
دوما:
افغانی ها توی ایران باید ایران را ترک کنند چه قانونی و غیر قانونی ندارد باید همه به کشورشان برگردنند افغانی ها شماها خیلی خیلی خوب هستید ما ایرانی ها بد هستیم.
50 سال است از این ملت و کشور عزیزمان ایران دارید سود میبرید واقعا دیگه بس است. کشور عزیزمان را ترک کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
شاید ۵۰ سال است که ایران از کارگر های افغانستان سود میبرد. لطف کنید از لنز دیگری به قضیه نگاه کنید.
ناشناس
||
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
احسنت خدا پدرتو بیامرزه
ناشناس
||
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
شاید شما سود نبوده باشی ولی دؤلت خیلی از افغانستانی ها سود برده و میبرد
ناشناس
||
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
کاش هیچکس از کشورش کوچ نمی کرد
و به جای فرار و خالی کردن میدان، موی دماغشان می شد.
اگه اینجور بود، حکومت های بد تحت فشار بیشتری قرار میگرفتن
و زودتر سرنگون یا اصلاح می شدن.
کلی از افراد نخبه، خوشفکر، سرمایه دار و .... از کشورهای فقیر کوچ کردن به کشورهای توسعه یافته و در خدمت آبادانی بیشتر اون کشورا قرار گرفتن که اگر می ماندن، کشورهای خودشان را بهتر می کردن.
به نظر شما اگه یک کاریگر ساده ساختمانی روز یک میلیون مزد بگیر جدا از استا کار اینا اون ساختمان چقدر هزینه برمیداره تا تموم شه و چیقدر تو اونو ایجاره یا میخواهی بخری ها
ناشناس
||
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
ایران ارزونی خودتونآقای همایون خان ی ب افغانستان بچسبه میشه افغانستانیا
اگر هیههولاهایی چون طالب ها یا همان طالبان درکشورتو می بودند تو برمی گشتی. خانم ها توگونی بدون تحصیل عمرا که به دلخواه خودشون به اون جهنم طالبانی برگردند