تابناک گزارش می دهد/ در حال بروزرسانی؛

پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل با شلیک 40 موشک به صفد/ ادعای شبکه 12 اسرائیل از شهادت دختر نصرالله/ عملیات ترور نصرالله شکست خورد

منابع لبنانی از حملهٔ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیهٔ بیروت خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۶۲۲۲۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴ 27 September 2024
|
16893 بازدید

به گزارش «تابناک»، سخنگوی ارتش صهیونیستی  در پی حمله شدید به ضاحیه اعلام کرد: مقر مرکزیِ حزب‌الله در زیر ساختمان‌های ضاحیهٔ بیروت را هدف حمله قرار دادیم.

محل انفجار در نزدیکی مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت و منطقه بئر حسن و اطراف بیمارستان الزهرا گزارش شده است.

رسانه‌های لبنانی تاکید کردند که ارتش رژیم اسرائیل مناطق مسکونی در محله حریک در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌های سنگرشکن استفاده شده است.

استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی در حمله به بیروت

منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های ۲ هزار پندی سنگرشکن (حدود یک تن)  استفاده کرده است.

در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ صورت گرفته، ۴ ساختمان به طور کامل با خاک یکسان شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مراکز هدف قرار گرفته، در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته ست.

بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها درباره هدف قرار دادن مقر اصلی حزب الله، منطقه هدف قرار گرفته در ضاحیه جنوبی بیروت، مسکونی و مملو از غیرنظامیان بوده و چند مدرسه و مجتمع مسکونی در آن قرار داشته است.

دود عظیم ناشی از انفجارها در بیروت

حزب‌الله: سیدحسن نصرالله در مکانی امن است

منابع امنیتی مقاومت اعلام کردند: سید حسن نصرالله در یک مکان امن است و آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، صحت ندارد.

العربیه نیز در این باره گزارش داد، حمله ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله توسط اسرائیل ناموفق بوده است.

همچنین شبکه کان گفت اطمینانی در مورد حضور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در زمان بمباران امروز ضاحیه بیروت در محل حادثه وجود ندارد.

در پی انتشار این شایعات، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله از سلامتی سید حسن نصرالله خبر داد.

اسکای نیوز عربی نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله خبر داد سید حسن نصرالله در مکانی امن حضور دارد. 

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت مشخص نیست سید حسن نصرالله در زمان حمله در ساختمان حضور داشته است. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام حزب‌الله نوشته «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله سلامت است. 

تخریب ۱۰ ساختمان در ضاحیه پس از حمله اسرائیل

در این حال، خبرنگار تسنیم در بیروت از تخریب بسیاری از منازل مسکونی مجاور محل حملات بر سر شهروندان لبنانی گزارش داد

شواهد عینی از تخریب کامل ده ساختمان مسکونی در ضاحیه بیروت حکایت دارند.

تصویری از محل انفجار در بیروت


خبرنگار المنار گزارش کرد چندین اورژانش و تیم دفاع مدنی در مکان مورد حمله حاضر شدند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد در حملات به ضاحیه جنوبی بیروت، علاوه بر جنگنده‌های اف۳۵، از بمب‌های سنگرشکن به وزن ۲۰۰۰ تُن  استفاده شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد تل‌آویو آمریکا را در جریان این حمله قرار داده بود.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن چند صد لبنانی که در طول حملات پنج روز اخیر این رژیم شهید و زخمی شده‌اند، ادعا کرد ارتش رژیم صهیونیستی به حملات خود به اهداف حزب الله لبنان ادامه می‌دهد تا توانایی‌های نظامی آن را که تهدیدی برای رژیم است، از بین ببرد. سامانه‌های دفاعی و تهاجمی رژیم صهیونیستی در اوج آمادگی هستند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از این حمله، جمع خبرنگاران را ترک کرد و از نیویورک با فرماندهی امنیتی در وزارت جنگ در تل‌آویو برای بررسی نتایج این حمله جلسه گذاشت.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت با احتمال پاسخ لبنان به حمله به ضاحیه، وضعیت آماده‌باش در فلسطین اشغالی حاکم شده است. همچنین به دستور شهردار تل‌آویو، پناه‌گاه‌های عمومی در تمام منطقه مرکزی و تل‌آویو باز شده است.

ادعای شبکه 12 اسرائیل از شهادت دختر نصرالله
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۳:۳۹

شبکه 12 رژیم صهیونیستی مدعی شهادت زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در حمله به بیروت شده است.

رویترز: ادعاها درباره عملیات ترور نصرالله بی اساس است
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۳:۲۶

رویترز به نقل از دفتر اطلاع رسانی حزب الله لبنان اعلام کرد که همه اظهارات و ادعاها در مورد حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت بی پایه و اساس است.

محافل صهیونیستی در پی بمباران امروز منطقه ضاحیه بیروت مدعی ترور دبیرکل حزب الله لبنان در این رخداد شده اند.

ایران حمله به ضاحیه را شدیدا محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۳:۲۵

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هوایی وحشیانه و تروریستی بعد از ظهر امروز رژیم صهیونیستی به چند ساختمان مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت را به شدت محکوم کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این حمله وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی صورت گرفته، علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان به شمار می‌رود، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان است و لذا بدون شک رژیم آمريکا نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده و باید پاسخگو باشد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان به روشنی نشان می‌دهد که دعوت به برقراری آتش‌بس از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی، یک فریب آشکار با هدف خرید زمان برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و لبنان است.

کنعانی افزود تشدید حملات جنون‌آمیز صهیونیستها علیه فلسطین و لبنان و کشتار بی واهمه ی شهروندان‌ و بیگناهان، نتیجه بی‌عملی جامعه جهانی در قبال این همه جنایت و وحشیگری است.

کنعانی حملات جنون آمیز امروز صهیونیست های کودکش به بیروت را نشانگر عمق کینه‌ باند جنایتکار صهیونیست از مقاومت لبنان و استیصال و درماندگی آنها از مقابله در میدان نبرد با نیروهای شجاع مقاومت اسلامی لبنان دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به تاریخ درخشان ایستادگی و پایداری دلیرانه و قهرمانانه مردم و مقاومت اسلامی لبنان در برابر صهيونيست‌ها و اخراج خفت‌بار اشغالگران از جنوب لبنان و همچنین شکست صهيونيست‌ها در جنگ سی و سه روزه، ابراز اطمینان کرد مقاومت و مردم لبنان از این مرحله از مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی و دفاع شرافتمندانه از مردم‌ مظلوم فلسطین نیز سرافراز بیرون خواهند آمد و صهيونيست‌ها با توسل به تشدید جنایات خود نخواهند توانست به اهداف شوم و نامشروع خود دست یابند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن اعلام همبستگی کشورمان با لبنان، حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از ملت، دولت و مقاومت لبنان را مورد تاکید مجدد قرار داد.

پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل/شلیک ۴۰ موشک به شهر«الصفد»
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۳:۰۱

موج جدیدی از حملات موشکی از سمت لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی در حال انجام است.

منابع رسانه‌ای در واکنش به حملات ددمنشانه امروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان، از موج جدید حملات موشکی از خاک لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی و شنیده‌شدن صدای انفجارهای متوالی در «صفد» و اطراف آن خبر دادند.

بر پایه این گزارش، همزمان با فعال شدن آژیر هشدار در الجلیل شمالی، شبکه ۱۲ عبری از اصابت ۴ موشک در شهر اشغالی صفد و حومه آن در منطقه اشغالی الجلیل شمالی در پی حملات موشکی و راکتی از خاک لبنان خبر داد.

این شبکه در ادامه سانسور شدید خبری مدعی شد که یک ساختمان در شهر صفد مورد اصابت حملات موشکی حزب الله قرار گرفته و چهار موشک نیز در حومه آن به نقاطی اصابت کرده است.

در همین راستا، المیادین از به صدا درآمدن آژیر هشدار در «کرمئیل» در شمال فلسطین اشغالی همزمان با موشکباران گسترده از سمت لبنان خبر داد.

از سوی دیگر، پایگاه عبری واللا از آماده باش و تشدید تدابیر امنیتی و افرایش آماده باش در یگان‌های هوایی و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در هراس از پاسخ محور مقاومت خبر داد.

در واکنش به حملات امروز ارتش متجاوز صهیونیستی به ضاحیه جنوبی که به شهید و زخمی شده ده‌ها غیرنظامی انجامید، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای موشکباران منطقه الصفد در الجلیل شمالی را تایید کرد.

در بیانیه حزب آمده است که در پاسخ به بمباران وحشیانه شهرها، روستاها و غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی و در دفاع از لبنان و مردم و حمایت از ملت فلسطین و مقاومتش شهر صفد را با انبوهی موشک هدف قرار دادیم.

واکنش نتانیاهو به ترور نصرالله: صبر کنید!
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۵۸

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در نیویورک حضور دارد، در واکنش به شایعات درباره ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله تروریستی امروز این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت گفت: صبر کنید!

اذعان رسانه عبری به فقدان سرنخ شهادت«نصرالله»در حمله به ضاحیه
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۵۵
 

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره حرف و حدیث‌ها در ترور سید حسن نصرالله در حملات امروز به ضاحیه اذعان کرد که برخلاف ادعاهای رسانه‌ای، «سرنخی نهایی از ترور نصرالله وجود ندارد.»

در شرایطی که جوسازی روانی و رسانه‌ای رژیم متجاوز صهیونیستی دوشادوش حملات ددمنشانه ارتش این رژیم علیه مقاومت اسلامی لبنان و غیرنظامیان بی‌وققه ادامه دارد، رسانه رسمی رژیم صهیونیستی شهادت فرد شماره یک جنبش حزب الله لبنان در حملات امروز به ضاحیه را رد کرد.

بر پایه این گزارش، شبکه خبری الجزیره به نقل از سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «مقامات اسرائیل در برآورد اولیه خود براین باورند که نصرالله در مقر حزب واقع در ساختمان هدف قرار گرفته شده، حضور داشته، اما سرنخی نهایی از ترور وی وجود ندارد.»

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر اطلاع رسانی حزب الله لبنان اعلام کرد که همه اظهارات و ادعاها در مورد حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت بی پایه و اساس است.

پیش از این نیز، شبکه الحدت نیز در گزارشی اذعان کرد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان زنده است و بزودی بیانیه ای در این زمینه منتشر خواهد شد.

محافل رژیم صهیونیستی در پی بمباران امروز منطقه ضاحیه بیروت مدعی ترور دبیرکل حزب الله لبنان در این رخداد شده‌اند.

رژیم صهیونیستی بار دیگر با حمله هوایی به مناطق مسکونی در منطقه «حارة حریک» در قلب ضاحیه بیروت ویرانی گسترده‌ای در منطقه با تراکم بالای شهروندان بی‌گناه غیرنظامی به بار آورد و در ادامه کارنامه سیاه ضد انسانی خود مرتکب جنایت تازه‌ای شد.

آماده باش سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۵۳

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از بیم پاسخ به حملات وحشیانه این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

روزنامه عبری معاریو هم گزارش داد که از ساکنان منطقه الجیل اعلی و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خواسته شده است نزدیک پناهگاه‌ها باقی بمانند.

رادیو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که پناهگاه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله و محور مقاومت باز شده است.

اذعان رسانه صهیونیست به شکست عملیات ترور نصرالله
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۵۲

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «مقامات اسرائیل در برآورد اولیه خود براین باورند که نصرالله در مقر حزب واقع در ساختمان هدف قرار گرفته شده، حضور داشته، اما سرنخی نهایی از ترور وی وجود ندارد.»

آمریکا منکر اطلاع قبلی از تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت شد
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۴۹

 

آمریکا مدعی شد ما هیچ اطلاع قبلی درباره حمله به ضاحیه بیروت نداشتیم، ما در عملیات بمباران مشارکت نداشتیم و همچنان به جمع آوری اطلاعات می پردازیم.

برخی رسانه های عبری از به صدا در آمدن آژیر هشدار در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی در هراس از عملیات انتقامی حزب الله و ایران خبر می دهند.

پنتاگون: در جریان عملیات نظامی امروز اسرائیل هیچ گونه مشارکتی نداشتیم
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۲:۴۸

ای بی سی نیوز به نقل از منبع خود نوشت: اسرائیل یک ساعت قبل از انجام علمیات امروز ضاحیه به آمریکا خبر داده است که سید حسن نصرالله را ترور خواهد کرد.

پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) مدعی شد که در جریان عملیات نظامی امروز اسرائیل در بیروت هیچ گونه مشارکتی نداشتیم.

واکنش میقاتی به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۴

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان که در نیویورک به سر می برد پیگیر حملات به ضاحیه بیروت است و در این راستا با فرمانده ارتش تماس گرفته و در جریان اوضاع قرار گرفته است.

وی در واکنش به این حمله بیان کرد: این حمله بار دیگر ثابت کرد که دشمن اسرائیلی به تلاشها و درخواست های بین المللی برای توقف جنگ وقعی نمی نهد.

میقاتی از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت خود در بازدارندگی در برابر این دشمن و توقف سرکشی آن و جنگ کشتار جمعی که علیه لبنان به راه انداخته عمل کند.

سفارت ایران در بیروت: بمباران ضاحیه قواعد بازی را تغییر می‌دهد
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۴۵

سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیهٔ بیروت در صفحه مجازی اش نوشت: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائهٔ توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانهٔ خود دارد.

در این متن آمده است: بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است

واکنش عمار حکیم به حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت
۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۳۹

«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حملات امشب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: دشمن شکست خواهد خورد و عزم و ایستادگی نیروهای مقاومت بیش‌تر خواهد شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این ارتباط در یک موضع گیری رسانه‌ای اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به مناطق مسکونی در منطقه «حارة حریک» در قلب ضاحیه بیروت ویرانی گسترده‌ای در منطقه با تراکم بالای شهروندان بی‌گناه غیرنظامی به بار آورده و بار دیگر مرتکب جنایت تازه‌ای شده که به سیاهه سراسر ترور و جنگ این رژیم افزوده می‌شود.

وی افزود: این حمله بزدلانه بار دیگر به جهانیان ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی برای جنایات خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و در ارتکاب ددمنشانه‌ترین کشتار غیر نظامیان لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به قوانین بین‌المللی کوچک‌ترین اعتنایی ندارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این حملات صرفاً تجاوز نظامی نیست، بلکه تلاشی رذیلانه برای وحشت‌انداختن و ایجاد فتنه و برهم‌زدن ثبات لبنان و مقاومت قهرمان آن و گسترش دایره نزاع است.

حکیم گفت: با قاطعیت تأکید می‌کنیم که این حملات تروریستی به‌سادگی پشت سر گذاشته نخواهد شد و دشمن با همه توحش خویش توان شکستن عزیمت نیروهای مقاومت یا به زانو کشیدن ملت سرفراز لبنان را نخواهد داشت و جز با مقاومت و ایستادگی بیشتر مواجه نخواهد شد و در تغییر روند جنگ شکست خواهد خورد.

وی این حمله ددمنشانه را به‌شدت محکوم و تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا برای مهار این رژیم جنایتکار وارد عمل شود و آن را در برابر مسئولیت جنایت‌های قرار دهد. همچنین از همه آزادگان جهان می‌خواهیم که در کنار لبنان و ملت آن بایستند و برای توقف فوری این توحش فعالیت کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از خداوند برای شهیدان رحمت و برای مجروحان شفای عاجل و برای نیروهای قهرمان مقاومت نصرت طلب کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات