راهنمای دانلود و نصب انی دسک/ نحوه دسترسی به کامپیوتر از راه دور

قصد دسترسی کامل به کامیپوتر از راه دور را دارید؟ می‌خواهید با موبایل این کار را انجام دهید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۴۸
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ 17 October 2024
|
474 بازدید

راهنمای دانلود و نصب انی دسک

به گزارش تابناک، هر یک از ما ممکن است در موقعیتی قرار بگیریم که نیاز داشته باشیم رایانه (کامپیوتر) شخص دیگری را از راه دور کنترل کنیم یا به شخصی اجاره دهیم که از راه دور کنترل رایانه یا لپ تاپ ما را در دست بگیرد.

این کار ممکن است زمانی نیاز باشد که همکارمان بخواهد تصویری را روی صفحه کامپیوتر ما مشاهده کرده یا ایرادی را رفع نماید، یا دوستی با مشکلی روبرو شده و قصد داریم به او کمک کرده و مثلا نرم افزاری را روی سیستم وی نصب کنیم. 

در چنین مواقعی، به نرم‌افزاری نیاز داریم که امکان برقراری سریع و آسان ارتباط از طریق اینترنت را فراهم کند. یکی از ابزار‌های معروف در این زمینه انی‌دسک (AnyDesk) است. در ادامه مقاله به آموزش کامل کار با انی‌دسک، لینک دانلود آن و نحوه استفاده از انی دسک در ویندوز و موبایل اندرویدی خواهیم پرداخت.

چرا انی دسک؟

انی دسک تنها یکی از نرم افزار‌های ریموت کنترل رایگان در جهان است که می‌توان با آن اموری مانند دسترسی از راه دور، پشتیبانی از راه دور، همکاری از راه دور و مدیریت از راه دور را انجام داد و جز این نرم افزار، ریموت کنترل‌های دیگری هم هستند که چنین قابلیت‌هایی دارند. آنچه موجب شده که انی دسک محبوب‌تر و پر استفاده‌تر شود، جز رایگان بودن، سازگاری آن با سیستم عامل‌های مختلف است.

انی دسک روی سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، macOS، لینوکس، iOS موبایل (سیستم عامل تلفن‌های شرکت اپل، یعنی آیفون)، اندروید و... کار می‌کند و افزون بر آن برای بسیاری از امور از جمله انتقال فایل، چاپ اسناد و فایل‌ها از راه دور، دسترسی بدون نیاز به تایید، ضبط جلسه، پشتیبانی از چند مانیتور و امور دیگر، ابزاری کارآمد است و از همه مهم تر، از رمزگذاری پیشرفته و تأیید دو‌مرحله‌ای برای برقراری اتصالات امن استفاده می‌کند و امنیت بسیار قابل قبولی دارد.


لینک دانلود انی دسک

نخستین گام برای کار با این نرم افزار، دانلود آخرین نسخه انی دسک از مطمئن‌ترین راه، یعنی سایت خود این نرم افزار است. از طریق سایت این نرم افزار به آدرس اینترنتی anydesk.com، نسخه ویژه سیستم عامل‌های دیگر مانند رزبری پای (Raspberry Pi)، کروم او اس (Chrome OS)، فری بی‌اس‌دی (FreeBSD) و اپل تی وی (Apple TV) هم در دسترس شماست.

برای دریافت آخرین نسخه نرم افزار AnyDesk برای سیستم عامل مورد نظر، از جدول زیر روی آیکون و لینک مربوطه کلیک کنید تا بروزترین نسخه نرم افزار را مستقیما از سایت انی دسک یا بازار اپلیکیشن موبایل دریافت نمایید.

 

نسخه ویندوز نسخه مک او اس نسخه لینوکس
دانلود نسخه ویندوز دانلود نسخه مک او‌اس (iOS) دانلود نسخه لینوکس
     
نسخه اندروید نسخه آیفون لوگوی anydesk
نسخه اندروید (از گوگل پلی) نسخه آیفون (از اپ استور) رفتن به صفحه دانلود anydesk

 


راهنمای نصب انی دسک در ویندوز

در ویندوز، تنها با اجرا کردن فایل AnyDesk.exe، می‌توان از نسخه پرتابل این نرم افزار استفاده کرد. این نسخه بسیار کم حجم و همچنین برای دسترسی سریع و موقت بسیار مناسب و کارآمد است، اما برخی از ویژگی‌های پیشرفته انی دسک را ندارد.

با نصب نسخه کامل AnyDesk امکاناتی مانند اجرا به عنوان یک سرویس پس‌زمینه، دسترسی بدون نیاز به تایید، رفع محدودیت UAC، راه‌اندازی دوباره (ری استارت) از راه دور و امکان تنظیم یک نام مستعار در دسترس کاربر خواهد بود. 

برای نصب نسخه کامل برنامه انی دسک روی ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

نسخه پرتابل و اولیه انی دسک را با کلیک روی AnyDesk.exe اجرا کنید.

در پنجره باز شده، روی گزینه Install AnyDesk کلیک کنید.

نصب انی دسک در ویندوز

در پنجره نصب، روی گزینه Accept & Install کلیک کنید و بعد در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه بله (Yes) کلیک کنید.

نصب انی دسک در ویندوز!

در گام آخر باید در پنجره امنیت ویندوز (Windows Security) با کلیک روی Install اجازه نصب چاپگر (AnyDesk Printers) را بدهید.

مجوز ویندوز سکوریتی


نحوه کار با انی دسک

با باز کردن انی دسک، با رابط کاربری مشابه عکس زیر مواجه خواهید بود که شامل ۵ بخش است و در ادامه معرفی می‌شوند. برای کار با انی دسک این بخش را مطالعه کنید:

رابط کاربری انی دسک

۱. آدرس شما: یک شناسه منحصر‌به‌فرد که به دستگاه شما اختصاص داده شده است. این آدرس را با فردی که می‌خواهید به دستگاه شما ریموت شود به اشتراک بگذارید.

۲. کادر آدرس مقصد: در اینجا آدرس دستگاهی را که می‌خواهید به آن متصل شده و کنترلش کنید را وارد کنید.

۳. جلسات اخیر: در قسمت Recent Sessions، سیستم‌هایی را که قبلاً به آنها متصل شده‌اید را می‌بینید. با انتخاب آیکون چندنقطه عمودی، به گزینه‌هایی مانند اتصال، تغییر نام و حذف این آدرس مقصد دست پیدا می‌کنید.

۴. منوی اصلی: با انتخاب آیکون نشان داده شده، می‌توانید به گزینه‌هایی مانند تنظیمات، قرار دادن پسورد برای اتصال انی دسک، دفترچه آدرس و جلسات ضبط شده دسترسی پیدا کنید.

۵. باز کردن یک پنجره جدید انی دسک: با کلیک روی این آیکون، یک پنجره جدید انی دسک باز می‌شود.


اتصال به سیستم دیگر از طریق انی دسک

در پنجره انی دسک، در کادر Enter Remote Address، آدرس نشان داده شده در انی دسک کامپیوتر مقصد را وارد کنید و کلید Enter را بزنید.

پنجره Connecting باز می‌شود؛ منتظر بمانید کامپیوتر مقصد، اتصال شما را تأیید کند.

قبول اتصال از طریق انی دسک به سیستم خود

وقتی که یک کامپیوتر دیگر از راه دور از طریق انی دسک قصد اتصال به کامپیوتر شما را دارد، پنجره زیر، حاوی گزینه‌های مختلف آدرس انی دسک، نام کاربری و تصویر پروفایل کامپیوتر مبدأ را مشاهده خواهید کرد:‌

می‌توانید با کلیک روی دکمه Accept، ارتباط کامپیوتر مبدأ به کامپیوتر خود را قبول کنید یا با زدن روی دکمه Dismiss، آن را رد کنید.

هر زمان که بخواهید، می‌توانید با زدن روی دکمه Disconnect، ارتباط به کامپیوتر خود را قطع کنید.

توجه: پیش از قبول ارتباط و یا حتی پس از آن، می‌توانید با گزینه‌های مشخص شده ذیل عنوان پروفایل (Profile)، دسترسی‌های کامپیوتر مبدأ به کامپیوتر خود را مشخص و محدود کنید. البته گزینه‌های قابل انتخاب، بیش از چند گزینه مشخص شده هستند و با کلیک روی گزینه بیشتر (More) تمامی انتخاب‌ها نمایش داده خواهد شد.
توجه: پیش از قبول ارتباط و یا حتی پس از آن، می‌توانید با گزینه‌های مشخص شده ذیل عنوان پروفایل (Profile)، دسترسی‌های کامپیوتر مبدأ به کامپیوتر خود را مشخص و محدود کنید. البته گزینه‌های قابل انتخاب، بیش از چند گزینه مشخص شده هستند و با کلیک روی گزینه بیشتر (More) تمامی انتخاب‌ها نمایش داده خواهد شد.

هشدار مهمهشدار مهم:

در صدور دسترسی به کامپیوتر خود از طریق انی دسک، به خصوص دسترسی‌های حساس مانند Use File Manager، احتیاط کنید. ممکن است افراد سودجو از طریق این برنامه و پیدا کردن دسترسی کامل به کامپیوتر شما، نقشه‌های مختلف خود را پیاده‌سازی کنند.


استفاده از انی‌دسک روی اندروید

از اپلیکیشن اندرویدی انی دسک هم می‌توانید برای ریموت شدن روی انواع دستگاه‌های ویندوزی، مک و لینوکس استفاده کنید و هم می‌توانید با این اپ به گوشی اندرویدی دیگری ریموت شده و به‌راحتی آن‌را کنترل کنید. برای ارتباط دو گوشی اندرویدی، کافی است اپ انی دسک روی هر دو دستگاه نصب باشد.

البته اپ انی دسک تنها در اندروید‌های نسخه ۷ به بالا کار می‌کند و همچنین برای کار در محیط این سیستم عامل نیاز به یک پلاگین کنترلی خاص دارد و به صورت خودکار آن را دانلود و نصب می‌کند، اما اگر این فرایند به صورت اتوماتیک انجام نشد، لازم است به سایت انی دسک رفته و به صورت دستی این کار را انجام دهید. 

دقت کنید که ممکن است پلاگین یاد شده در برخی دستگاه‌ها نیاز به فعال کردن داشته باشد که در این صورت بایستی به تنظیمات دسترسی (Accessibility) گوشی خود بروید. از دیگر نکاتی که بایستی مدنظر قرار دهید، این است که برای جلوگیری از بسته‌شدن خودکار اپلیکیشن انی‌دسک در اندروید، لازم است قابلیت Battery Optimization را برای آن غیرفعال کنید.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟