آمادگی ارتش و سپاه برای برخورد با هرگونه ناامنی در دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهپادها به عنوان یک تهدید از آب‌های منطقه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمع آوری می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۷۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ 21 October 2024
|
3026 بازدید

به گزارش «تابناک»، امیر دریادار شهرام ایرانی دوشنبه شب ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در گفت وگویی افزود: شهپادها برخلاف پهپادها برای دریانوردی محدودیت ایجاد می‌کنند، از این رو در آبراه‌های بین‌المللی که تعداد شناورهای غیرنظامی حضور دارند و نقش اصلی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند، حضور این شناورها خطرآفرین است.

وی اظهار داشت: همچنین شهپادها امنیت و ایمنی دریانوردی را به خطر می‌اندازد و این به مفهوم محیط زیست دریایی مرتبط است که بسیار حائز اهمیت است زیرا حوادث زیست محیطی اگر در دریا اتفاق بیفتد به سرعت نشر پیدا می‌کند و باعث لطمات زیادی به بخش‌های مختلف می‌شود.

دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: این یگانها به عنوان یک تهدید بین‌المللی محسوب می‌شوند و اولین برخوردی که داشتیم با اقتدار اینها را از دریا جمع‌آوری کردیم و حتی کشور متبوع را با شناورهایی که در منطقه داشت، تا وقتی که مجوز را از بالاتر نگرفتیم و به جامعه بین‌المللی اعلام نکردیم که این آغازی خطرناک است، پس ندادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز رفتار ما با شهپادها اینگونه خواهد بود. این مثلث طلایی است که سه تنگه راهبردی را به یکدیگر متصل می‌کند و ۷۰ درصد کشتیرانی جهان در این منطقه انجام می‌شود.

دریادار ایرانی افزود: ۵۰ درصد گاز و ۶۰ درصد نفت در همین محدوده جابجا می‌شود و اگر اینجا از نظر امنیت به خطر بیفتد اثرات سوء بر جامعه جهانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تاکنون ایران سه بار برای عملکرد خود در برقرار امنیت مورد قدردانی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه دنای قهرمان و قبل از آن ناوشکن جماران، در خلیج عدن و دریای سرخ مسئولیت اسکورت کشتی‌ها را برعهده دارد.

دربادر ایرانی افزود: کشتیرانی ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان در امنیت کامل در حال تردد و عبور و مرور هستند البته برخی که ما پرچم آنها را قبول نداریم، بحث دیگری است اما عموم اقتصاد جهانی در منطقه دارای امنیت و ایمنی لازم هستند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات