پورشه اواخر دهه 60 شروع به تست کردن تکنولوژی توربوشارژ روی ماشینهای مسابقهای خود کرد و سپس در 1972 روی تولید یک نسخه توربوشارژ برای 911 کار کرد. هدف پورشه این بود که یک ماشین مسابقهای که برای حضور در جادهها مشکل قانونی نداشته باشد بسازد اما تاخیر توربو و سنگین بودن پشت ماشین و کنترل سخت آن لقب شوهر کش را برای آن به همراه داشت. در آن مدلها تمام نیرو ناگهان و بعد از کمی تاخیر ایجاد میشد و این قدرت ناگهانی باعث از کنترل خارج شدن آن موقع پیچها میشد اما اگر میتوانستی آن را کنترل کنی صاحب یکی از سریعترین ماشینهای آن زمان دنیا بودی.