بازدید 2140

سوریه از تلاش‌ روسیه برای ازسرگیری مذاکرات درباره جولان اشغالی خبر داد

مدیر دفتر امور جولان اشغالی در دولت سوریه اعلام کرد، روسیه در حال حاضر به دنبال آغاز مجدد مذاکرات پیرامون جولان و بازگرداندن آن به دولت سوریه است.
کد خبر: ۸۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 31 October 2018

مدیر دفتر امور جولان اشغالی در دولت سوریه اعلام کرد، روسیه در حال حاضر به دنبال آغاز مجدد مذاکرات پیرامون جولان و بازگرداندن آن به دولت سوریه است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "الوطن" سوریه نوشت، مدحت صالح، مدیر دفتر امور جولان اشغالی در دولت سوریه گفت، فکر نمی‌کند که مذاکرات درباره بازپس‌گیری جولان با رژیم صهیونیستی در مدت زمان مطلوب از سر گرفته شود اما روسیه برای ازسرگیری این مذاکرات تلاش می‌کند.

وی افزود، روسیه باید به عنوان یک کشور ابرقدرت اسرائیل را برای بازگرداندن جولان به سوریه تحت فشار قرار دهد.

این مسؤول سوری گفت، روسیه بازگرداندن جولان اشغالی را در میان رهبران اسرائیل مطرح کرده اما تاکنون اقدام خاصی در این باره دیده نشده، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک روسیه نسبت به حل این مساله اقدام کند.

صالح تاکید کرد، موضع سوریه در این باره روشن است؛ دمشق از حق خود در بازپس گیری کامل جولان اشغالی تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ براساس قطعنامه‌های بین المللی ذی‌ربط کوتاه نمی‌آید.

اسرائیل از ژوئن ۱۹۶۷ حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از ارتفاعات جولان سوریه را اشغال و در سال ۱۹۸۱ الحاق این منطقه به اسرائیل را اعلام کرد؛ اقدامی که جامعه بین‌الملل آن را به رسمیت نشناخت.

ارتفاعات جولان طبق قوانین بین‌المللی سرزمین اشغالی محسوب می‌شوند و براساس قطعنامه شماره ۲۴۲ مصوب سال ۱۹۶۷ شورای امنیت اداره می‌شود که بر ضرورت خروج اسرائیل از آن تاکید دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها