بازدید 3457
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب‌گرد ۳۴۲۷ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هفتم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۴۲۷ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. این در حالیست که نماگر کل بورس روز گذشته با رشد ۷۳۶ واحدی همراه شده بود.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 28 November 2018

عقب‌گرد ۳۴۲۷ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفتهشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هفتم آذرماه ۹۷، با کاهش ۳۴۲۷ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. این در حالیست که نماگر کل بورس روز گذشته با رشد ۷۳۶ واحدی همراه شده بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۹۸ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۶۲ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۲۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۴ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۱۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۸۰۰ واحد کاهش معادل ۲.۱۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۸۸۰ واحد کاهش معادل ۲.۳۴ درصد به رقم ۱۲۰ هزار و ۳۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۱۰۵ واحد کاهش معادل ۱.۵۴ درصد همراه بود و عدد ۳۲۷ هزار و ۵۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۱۵ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار ۱۴۴ واحد قرار گرفت.

عقب‌گرد ۳۴۲۷ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

بر اساس این گزارش نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۸۶ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۸۵ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۴۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۴۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۴۰ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۳۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۳۰ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۲۶ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۱۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۰ واحد، نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۱۵ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۱۲ واحد، نماد غبشهر متعلق به صنعتی بهشهر با ۱۱ واحد افزایش، بیشترین نقش را در جلوگیری از افت بیشر شاخص کل بورس داشتند.

در بازار سرمایه امروز، نماد‌های معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت، خساپا متعلق به سایپا، شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، وتجارت متعلق به بانک تجارت و پارس متعلق به پتروشیمی پارس، به عنوان نماد‌های پربیننده بورس تهران معرفی شدند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۶۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۳۲ هزار و ۴۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۵۷ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: صنایع بهداشتی ساینا، حق تقدم خرید داروسازی ابوریحان، تولید محور خودرو، بیمه آسیا، توکاریل، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، سرمایه‌گذاری بوعلی و سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: زامیاد، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، پارس سرام، نیرومحرکه، قند ارومیه، لوازم خانگی پارس، پتروشیمی پردیس، لیزینگ خودروی غدیر، کارتن ایران و نماد معاملاتی واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن بودند.

بر اساس این گزارش، به نقل از بازار سرمایه (سنا)، با پایان این معاملات امروز برای سومین هفته متوالی مسند تغییر مالکیت در اختیار حقوقی‌ها باقی ماند. خالص تغییر مالکیت امروز حدود ۷۰ میلیارد تومان ثبت شد. از این رو، بزرگان بازار با حمایت ویژه از نماد‌های بانکی فعالیت خود را آغاز کردند، و در میان نماد‌های فرآورده‌های نفتی نیز تحرک پررنگی داشتند.بر اساس این گزارش، به نقل از بازار سرمایه (سنا)، با پایان این معاملات امروز برای سومین هفته متوالی مسند تغییر مالکیت در اختیار حقوقی‌ها باقی ماند. خالص تغییر مالکیت امروز حدود ۷۰ میلیارد تومان ثبت شد. از این رو، بزرگان بازار با حمایت ویژه از نماد‌های بانکی فعالیت خود را آغاز کردند، و در میان نماد‌های فرآورده‌های نفتی نیز تحرک پررنگی داشتند. در آن سو، حقیقی‌ها بیشترین تقاضا را در گروه مواد غذایی داشتند و بعد از آن در گروه سایر واسطه گری‌های مالی خرید ملموس تری را به ثبت رساندند.

سهامداران حقوقی بیشترین خرید روزانه را در نماد "وتجارت" داشتند. این گروه امروز بیش از ۱۲۶ میلیون سهم از کوچکتر‌های بورسی خریداری کردند. عمده تقاضای حقیقی‌ها نیز امروز از صندوق سرمایه گذاری با درامد ثابت کمند بود و بعد از آن نماد "ولساپا" بیشترین تقاضا را از این گروه به خود دید.

همچنین امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۳۸ واحدی به رقم ۱۷۷۷ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۵۶۷ میلیون و ۵۶۰ هزار برگه بهادار در قالب ۱۲۲ هزار و ۲۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بسیار جالبه سهام خودرویی وقتی شاخص از 89000 به 190000 میرفت نزولی بودن .الانم که شاخص بورس داره اصلاح میکنه بازم نزولین.مثلا سایپا 3 سال پیش 200 تومن بود امروز 100 تومنه.بیچاره سهامداران خرد خودرویی
خودروئیها بیچاره شده اند



کسی نیست به دادشون برسه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر