بازدید 1585

لیبرمن: ننگ ناشی از شکست ما در برابر حماس با هیچ چیز پاک نمی‌شود

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای از دولت اسرائیل خواست تا به جای تمرکز بر عملیات "سپر شمال" به اقدامات حماس در نوار غزه واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۸۵۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 09 December 2018

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای از دولت اسرائیل خواست تا به جای تمرکز بر عملیات "سپر شمال" به اقدامات حماس در نوار غزه واکنش نشان دهد.

به گزارش ایسنا، آویگدور لیبرمن اواسط نوامبر از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کناره‌گیری کرد و از تصمیم این رژیم برای کاهش خصومت‌ها با گروه حماس حمایت نکرد.

لیبرمن در مصاحبه‌ای تلویزیونی از دولت تل‌آویو خواست تا به جای تمرکز بر عملیات "سپر شمال" به اقدامات حماس در نوار غزه واکنش نشان دهد. هدف این عملیات شناسایی و تخریب تونل‌های منتسب به حزب‌الله است که از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی می‌رسد.

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی گفت: فعالیت در شمال انفعال در جنوب را توجیه نمی‌کند. آنچه در شمال رخ می‌دهد یک اقدام مهندسی است نه یک عملیات نظامی. ضرورتی ندارد که یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد. می‌توان هر دو را کنار هم داشت.

او همچنین تاکید کرد از کناره‌گیری از پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ماه گذشته متاسف نیست.

به گفته لیبرمن، تاییدیه اسرائیل بر اقدام قطر در تامین ۳۰ میلیون دلار برای غزه در دو ماه گذشته معادل "تسلیم شدن مقابل حماس" و "خرید آرامش به قیمت امنیت ملی ما" است.

اظهارات این مقام مستعفی چند روز پس از آن مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو خطر تبدیل شدن عملیات نظامی سپر شمال را به یک درگیری بزرگتر ناچیز دانست.

نتانیاهو تاکید کرد: اول از همه هدف من نابودی این تونل‌های وحشت بدون ورود به تنش بزرگتر است... معتقدم خطر آن بسیار پایین‌تر است. 

آویگدور لیبرمن، در ادامه با به انتقاد گرفتن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و فرماندهی ارتش این رژیم گفت که آرامش کنونی در نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ یادآور آرامشی است که پس از امضای توافقنامه مونیخ در سال ۱۹۸۳ برقرار شد؛ به نحوی که پس از گذشت یک سال از این آرامش رخدادهای خطرناکی به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: بارش شدید باران دو روز اخیر هرگز نمی‌تواند ننگ و عار بر جای مانده از شکست‌مان در برابر حماس را بشوید و پاک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل