بازدید 20609
پیمانه اقتصادی؛

خودرو‌های سایپا به قیمت‌های قبل بازگشته است/ نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه اعلام شد/ قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده است/ چه کسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده‌اند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل برکناری مدیر خودروسازی سایپا، توقف خط تولید خودرو‌های کم تیراژ پس از تحریم، تصویب کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، سقوط آزاد بورس با شروع بهمن، دلار آمریکا ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همتی: تقاضا در صرافی ها، کم رمق است، در انتظار گزارش تحولات بازار مسکن و توزیع ۶۰۰هزار گوشی موبایل با نرخ ارز نیمایی تا پایان هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 January 2019
خودرو‌های سایپا به قیمت‌های قبل بازگشته است/ نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه اعلام شد/ قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده است/ چه کسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده‌اند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل برکناری مدیر خودروسازی سایپا، توقف خط تولید خودرو‌های کم تیراژ پس از تحریم، تصویب کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، سقوط آزاد بورس با شروع بهمن، دلار آمریکا ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همتی: تقاضا در صرافی ها، کم رمق است، در انتظار گزارش تحولات بازار مسکن و توزیع ۶۰۰هزار گوشی موبایل با نرخ ارز نیمایی تا پایان هفته را در بر دارد.

خودرو‌های سایپا به قیمت‌های قبل بازگشته است/ دلیل برکناری مدیر خودروسازی سایپا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر این که مدیرعامل سایپا به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت خودرو تغییر کرد، گفت: پس از این تغییر، قیمت خودرو‌ها تعدیل شد و به قیمت‌های قبلی بازگشت؛ بنابراین، در صورت بروز هر گونه تخلف در حوزه خودرو مردم به نمایندگان اطلاع دهند تا مشکلات را پیگیری کنیم.

ولی ملکی در ادامه به گزارشی که وزیر صنعت درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: به زعم وزیر صمت ۹۰ درصد اعتراضات مربوط به شرکت خودروسازی سایپا و ۱۰ درصد مربوط به ایران خودروست. مشکلات موجود در صنعت خودروسازی به دلیل ضعف در مدیریت است.

ملکی خاطرنشان کرد: مدیر شرکت خودروسازی سایپا از تسلط کافی برای فروش محصولات برخوردار نبود به همین دلیل بلافاصله به دستور آقای رحمانی جابه جا شد؛ یکی از اقدامات اساسی برای ساماندهی بازار خودرو تغییر مدیران خودروسازی سایپا بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: برای شفافیت بیشتر مشکلات موجود در صنعت خودروسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در فراکسیون‌های مجلس حاضر خواهند شد و در این باره توضیحاتی را خواهند داد؛ بنابراین، مردم نگران نباشند،چون نمایندگان پیگیر حقوق آن‌ها هستند. وی با بیان اینکه مدیرعامل سایپا به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت خودرو تغییر کرد، یادآور شد: پس از این تغییر قیمت خودرو‌ها تعدیل شد و به قیمت‌های قبلی بازگشت، در صورت بروز هر گونه تخلف در حوزه خودرو مردم به نمایندگان اطلاع دهند تا ما مشکلات را پیگیری کنیم.


توقف خط تولید خودرو‌های کم تیراژ پس از تحریم

رضا رحمانی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: خودروسازان موظف‌اند به تعهدات خود در رابطه با خودرو‌هایی که قطعی پیش فروش شده، عینا عمل کنند و تردیدی در این مطلب وجود ندارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خط تولید برخی خودرو‌های کم تیراژ که قطعات آن‌ها وارداتی است، پس از تحریم‌ها متوقف شد. البته تعداد این خودرو‌ها بسیار کم است، اما برای حل این مشکل نیز خودروسازان موظف شدند براساس اصل مشتری‌مداری محصولی جایگزین متناسب خودروی پیش فروش شده به مشتری تحویل دهند، در غیر این صورت مبالغ دریافتی براساس قیمت خودرو‌ها به روز می‌شود و با پرداخت سود و جریمه، رضایت مشتریان را به دست آورند. رحمانی در گفت وگو با خانه ملت درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به خودروسازان پول خود را دریافت کنند، اظهار کرد: این مطلب در رابطه با خودرو‌های کم تیراژ است و ربطی به خودرو‌های تولید داخل ندارد.

کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو تصویب شد

نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه، یکم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ۱۰۴ رأی موافق، ۶۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند. محمدحسین فرهنگی در توضیح این طرح گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور به جمع بندی رسیدیم که طرح ساماندهی بازار خودرو فعلا مطرح نشود و مدتی مسکوت ماند، اما با توجه به اعتراض طراحان و رأی صحن به عدم مسکوت ماندن آن، به احترام درخواست فوریت نمایندگان وارد بررسی جزئیات آن شدیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه خودرو شرایط خاصی در کشور وجود دارد و باید به نوعی پاسخ مردم که دارای مشکلاتی در این حوزه شده اند داده شود. /خانه ملت

قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده است

رئیس امور بازرسی اصناف: هم اکنون حجم تأمین و توزیع قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده که باید برای آن تدبیری فوری اندیشیده شود. علیرضا نیک آیین در گفت وگو خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به اینکه کمبود قطعات اصلی در بازار زمینه را برای سود جویی متخلفان فراهم کرده است، افزود​: این افراد قطعات تقلبی بی کیفیت را در بسته بندی‌های قطعات اصلی و با نشان‌های معروف به بازار عرضه می‌کنند به نحوی که این قطعات حتی برای تعمیر کاران خودرو قابل تشخیص نیست. وی با بیان اینکه آزمایشگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو برای تشخیص این قطعات وجود ندارد گفت: این موضوع شکایات بسیاری را از سوی مردم به بازرسی اصناف و اتحادیه‌های مربوطه ایجاد کرده است. رئیس امور بازرسی اصناف افزود:​ این تقلب بیشتر در قطعات حساس تعلیق و ترمز خودرو وجود دارد که به دلیل نداشتن استاندارد‌های لازم و گیرای کم در هنگام ترمز می‌تواند بسیار خطرناک باشد.  

بهمن با سقوط آزاد بورس آغاز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه یک بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۳۶۵۲ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. این در حالی است که ماه گذشته، شاهد رشد ۶.۱ درصدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۶۱ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۱۸ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۱۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۴۵ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۰۵۶ واحد کاهش معادل ۲.۲۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۶ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۲۶۴۴ واحد کاهش معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۱۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۵۰۲ واحد کاهش معادل ۲.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران شاخص کل

بازار‌های آسیایی معاملات هفتگی را با آرامش آغاز کردند

روز دوشنبه، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که هفته گذشته رشد ۱.۶ درصدی به دست آورد، امروز ۰.۲ درصد دیگر هم بالا آمد. سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، توانست ۰.۷ درصد رشد کند. نیکی ژاپن به کمک افت اخیر نرخ ین،  ۰.۳ درصد بالا رفت. ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ با افت ۰.۲ درصدی روبه رو شد، هرچند به علت تعطیلات آمریکا، حجم معاملات کم بود. داده‌های تاجران اروپایی هم نشان می‌دهد سهام اروپایی در آغاز معاملات خود افت کرده‌اند. داکس آلمان ۰.۲۹ درصد و کاک فرانسه ۰.۱۴ درصد افت کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۱۴ درصد رشد کرد. استاکس۶۰۰ اروپا هم ۰.۲۴ درصد پایین آمد. در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۹.۶۱ رسید، درحالی که یورو در نرخ برابری ۱.۱۳۷۵ معامله شد. دلار استرالیا که اغلب به عنوان واسطه نقدینگی سرمایه‌گذاری‌های چین به حساب می‌آید، به نرخ برابری ۰.۷۱۶۷ افزایش یافت.

دلار آمریکا ۲۰۰ تومان افزایش یافت/ همتی: تقاضا در صرافی ها، کم رمق است

به نقل از اعلام بانک مرکزی، دیروز در پایان روز هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۵۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی خریداری و با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی ارز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو نیز ۱۳۲۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی خرید یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: نکته جالب در مورد این روز‌های بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا در صرافی‌ها و نزخ سازی دلالان در قضای مجازی است. بانک مرکزی این روز‌ها جور سمت تقاضا را هم می‌کشد!

نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه اعلام شد

مرکز آمار گزارش داد: در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩,٦ درصد‌ است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٣٩,٦ درصد بیشتر از دی ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٣٧,٤ درصد) ٢.٢ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ به ٢٠.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (١٨.٠ درصد) ٢.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٢,٨ درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می ­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به دی ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٥٧.٨ و ٣٢.٤ درصد است.

قیمت نفت روز دوشنبه گران شد

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تأثیر آمار رشد چشمگیر فرآوری نفت چین در سال ۲۰۱۸ با وجود کندی اقتصادی، به بالاترین حد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۶۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۵ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، به ۵۴.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. به گفته معامله‌گران، افزایش قیمت نفت پس از انتشار آماری از سوی اداره ملی آمار چین روی داد که نشان داد تولید پالایشگاه‌های نفت این کشور به رکورد ۶۰۳.۵۷ میلیون تن یا ۱۲.۱۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ صعود کرد که ۶.۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشد داشت.

در انتظار گزارش تحولات بازار مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی جلسه معاملاتی روز دوشنبه ۵/ ۰ درصد افت کرد و به قیمت ۵۵ هزار و ۳۸۷ تومان معامله شد. سایر سررسید‌ها مسیر‌های متفاوتی را تجربه کردند و بازه نوسان روزانه آن‌ها از منفی ۷۶/ ۱ درصد تا مثبت ۳۲/ ۱ درصد متغیر بود. بازار اوراق وام مسکن به تبعیت از بازار معاملات مسکن در رکود قرار دارد. یکی از دلایل عمده نابسامانی بازار تسه‌ها افت قابل‌توجه حجم معاملات واحد‌های مسکونی است. با افزایش نرخ ارز در نیمه اول سال، بهای آپارتمان همگام با سایر بازار‌های موازی رشد کرد. عدم افزایش هم‌پای قیمت‌ها و درآمد متقاضیان، عاملی شد که به موجب آن تعداد واحد‌های فروش رفته رو به افول بگذارد. حال انتشار گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه توسط بانک مرکزی‌ می‌تواند با روشن کردن حجم معاملات و نوسانات قیمت، مسیر آینده معاملات تسه‌ها را مشخص کند.

قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده است

رئیس امور بازرسی اصناف: هم اکنون حجم تأمین و توزیع قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده که باید برای آن تدبیری فوری اندیشیده شود علیرضا نیک آئین در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به اینکه کمبود قطعات اصلی در بازار زمینه را برای سود جویی متخلفان فراهم کرده است، افزود​: این افراد قطعات تقلبی بی کیفیت را در بسته بندی‌های قطعات اصلی و با نشان‌های معروف به بازار عرضه می‌کنند به نحوی که این قطعات حتی برای تعمیر کاران خودرو قابل تشخیص نیست.  وی با بیان اینکه آزمایشگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو برای تشخیص این قطعات وجود ندارد، گفت: این موضوع شکایات بسیار زیادی را از سوی مردم به بازرسی اصناف و اتحادیه‌های مربوطه ایجاد کرده است. رئیس امور بازرسی اصناف افزود:​ این تقلب بیشتر در قطعات حساس تعلیق و ترمز خودرو وجود دارد که به دلیل نداشتن استاندارد‌های لازم و گیرای کم در هنگام ترمز می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

آلومینیوم المهدی به مپنا واگذار شد

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به دلیل عدم ایفای برخی تعهدات از سوی خریدار قبلی سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال (شرکت فروآلیاژ گنو) و حال شدن دین مشارالیه، سازمان خصوصی سازی اقدام به انتشار فراخوان در خصوص جایگزینی خریدار قبلی نموده و پس از بررسی پیشنهاد‌های رسیده، قرارداد جایگزین با «شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی (مپنا)» منعقد گردید. گفتنی است؛ سازمان خصوصی‌سازی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال را در حالی به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) واگذار کرده که برای این واگذاری مزایده‌ای برگزار نشده است.

توزیع ۶۰۰هزار گوشی موبایل با نرخ ارز نیمایی تا پایان هفته

ابراهیم درستی نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران امروز در حاشیه مراسمی در اتاق اصناف ایران اظهار کرد: براساس قول مسئولین قرار است از اواخر این هفته ۶۰۰ هزار عدد تلفن همراه مانده در گمرک در بازار توزیع شود که قیمت آن‌ها بر مبنای ارز نیمایی محاسبه شده است. وی درباره محل توزیع این تلفن‌های همراه گفت: هنوز محل توزیع آن‌ها مشخص نشده است، اما امیدواریم که در فروشگاه‌های صنفی که دارای پروانه کسب هستند توزیع شود. درستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که ثبت سفارش واردات موبایل آزاد شده است، گفت: طبق قول مسئولین قرار است ارز حاصل از صادرات (نیمایی) به واردات این محصول اختصاص یابد. وی خاطرنشان کرد: قیمت تلفن همراه در مقایسه با سال قبل به‌ شدت بالا رفته است که آزاد شدن ثبت سفارش و اختصاص ارز نیمایی به واردات آن می‌تواند قیمت‌ها را تعادل بخشد. وی یادآور شد: در شرایط فعلی عمده گوشی‌ای که در بازار توزیع می‌شود از طریق مسافری به کشور وارد شده که ارز آن نیز از بازار آزاد تأمین شده است؛ این امر روی قیمت عرضه این محصول تأثیرگذار است، امیدوارم با اختصاص ارز نیمایی به واردات این محصولات قیمت گوشی به‌طور محسوسی کاهش یابد. درستی درباره سرانه مصرف تلفن همراه در کشور گفت: مصرف تلفن همراه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار عدد در ماه است که این رقم در فصولی مانند تابستان و ایام پایانی سال افزایش می‌یابد. نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران تأکید کرد: در مقاطعی سرانه مصرف گوشی کشور به یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار عدد در ماه می‌رسید، اما با توجه به این‌که در شرایط فعلی مردم بیشتر برای تعمیر گوشی خود مراجعه می‌کنند، تقاضا برای خرید کاهش یافته است.

هر ۴۸ ساعت یک میلیاردر به جهان اضافه می‌شود

مؤسسه آکسفام اینترنشنال اعلام کرد که نظام‌های مالیاتی بار سنگینی روی دوش افراد فقیر گذاشته است؛ یعنی در بخش خدمات عمومی سرمایه گذاری کمتری می‌شود و در نتیجه شکاف بیشتری بین ثروتمندان و فقر در حال ایجاد شدن است که خشم جهانی را به دنبال دارد. این مؤسسه اعلام کرد که در سال گذشته میلادی هر دو روز، یک میلیاردر جدید به تعداد میلیاردر‌های جهان اضافه شد؛ در حالی که نیمی از فقیرترین جمعیت جهان ۱۱ درصد از ثروت خود را در سال گذشته از دست داد. آکسفام اعلام کرد که دولت‌ها به طرز فزآینده‌ای در حال کاهش سرمایه گذاری در خدمات عمومی هستند و در جلوگیری از فرار‌های مالیاتی شکست خورده اند. افراد فقیر از عدم دسترسی به خدمات پایه‌ای رنج می‌برند؛ ضمن اینکه بار بیشتری از پرداخت مالیات به دوش آن‌هاست. ثروت میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد که معادل ۲.۵ میلیارد دلار در روز است؛ در حالی که ۳.۸ میلیارد نفر از فقیرترین افراد جهان به طور متوسط روزانه ۵۰۰ میلیون دلار از ثروت خود را از دست دادند. مؤسسه آکسفام اینترنشال افزود: نرخ مالیات برای ثروتمندان و شرکت‌ها در دهه‌های اخیر کاهش پیدا کرده و زمانی که دولت‌ها برای گرفتن مالیات از ثروتمندان موفق نیستند، بار مالیاتی بر دوش فقرا از طریق بستن مالیات بر مصرف کنند مانند مالیات بر ارزش افزوده اعمال می‌شود.

محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران به ژاپن بارگیری شد

سخنگوی پالایشگاه فوجی اویل ژاپن گفت: اولین محموله نفت خام ایران از بعد از دریافت معافیت اعطا شده واردات نفت از ایران از سوی دولت آمریکا به سمت ژاپن بارگیری شد. بر همین اساس نفتکش «VLCC کیسوگاوا» در روز یکشنبه دو میلیون بشکه نفت خام از ایران را برای این پالایشگاه بارگیری کرد و انتظار می‌رود که نهم فوریه به ژاپن برسد.

چه کسانی پول مشوق صادراتی مرغداران را خورده‌اند؟

یوسف رمضانی، تولیدکننده و صادرکننده نمونه ملی مرغ با انتقاد از پرداخت نشدن مشوق صادراتی صادرکنندگان مرغ گفت: دولت در اواخر سال ۹۳، ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ را به وزارت جهاد کشاورزی داد که این وزارت خانه نیز پول را به حساب صندوق ملی طیور واریز کرد. وی با بیان اینکه تاکنون یک ریال از این پول به صادرکنندگان پرداخت نشده است، اظهار کرد: ده‌ها بار در این زمینه مصاحبه کردم، از وزیر جهاد و استانداران وقت بار‌ها خواسته‌ام که طلب صادرکنندگان را پرداخت کنند، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. این صادرکننده نمونه ملی مرغ، میزان صادرات را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۱۲ هزار تن گوشت سفید اعلام کرد و گفت: به دلیل پرداخت نشدن مشوق صادراتی مرغ و نبود حمایت از صادرکنندگان، امسال رغبتی برای صادرات نداشتم. رمضانی افزود: سهم مجموعه تولیدی‌ام از ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی دولت ۱۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ریالی پرداخت نشده است. از بس پیگیری کردم و جواب نگرفتم خسته شده و از ادامه مطالبه این حق قانونی پشیمان شده‌ام؛ به من گفتند که پیگیری نکنی بهتر است، به همین خاطر از ادامه مطالبه این حق قانونی منصرف شده‌ام. صادرکننده نمونه ملی صادرات مرغ بیان کرد: قرار بود این پول به عنوان مشوق صادراتی به ازای هر کیلویی که صادر شده است پرداخت شود و اصلا قرار نبود در قالب تسهیلات باشد؛ پس چرا تاکنون صندوق طیور پرداخت نکرده و سؤالی است که باید پاسخ دهد. وی ادامه داد: پس از یک سال پرداخت ۵۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی مرغ به صندوق طیور، این صندوق اعلام کرد که به من ۳ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره می‌دهد که باید ۴ ماهه برگردانم؛ من تولید کننده‌ام، صدقه خور کسی نیستم که می‌خواهند پولی که حقم است به من صدقه دهند. /ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۸
قیمت خودرو برگشت به قیمتهای قبل ؛ یعنی پراید شد 20 میلیون.

یا منظورشون از قیمتهای قبل ، قیمتی یه که چند روز پیش تصویب کردن.

پراید 30 میلیونی

این بدبخت مدیر عاملیه 700 هزار تومانی گرون تر کرد ، ( با برنامه ریزی خود وزارت به احتمال زیاد) تا اینا بگن بله ما کسی رو که قیمتهارو بالا برده بیرون کردیم.

فعلآ که مجلس و دولت و ... همشون با هر ایده و مرام سیاسی که هستن ، فقط به یک نتیجه مشترک رسیدن و اون اینه که با هم پدر این ملت بیچاره رو دربیارن.

هر روز به یک وسیله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
برمیگرده 7تومن
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
حق مطلب رو گفتی .....
اخوی خودروهای سایپا به قیمت قبل برگشته؟برو با این قیمت از سایپا خودرو بگیر.اگر قیمت پراید به 50 میلیون تومان که قیمت تمام شده ان است نرسد هیچ خودرویی از سایپا و ایضا ایران خودرو بیرون نخواهد امد مگر انکه دولت بخواهد روی فروش خودرو یارانه بدهد که اگر می توانست این کار را بکند برای مرغ و گوشت می کرد نه خودرو.این سخنان هذیان های انتخاباتی کسانی است که یا از تولید و قیمت تمام شده اطلاعاتی ندارند یا اینکه به دنبال سیاسی کاری هستند.افزایش قیمت های سایپا هم دقیقا مطابق مصوبه سازمان حمایت بوده که از اول بهمن قیمت خودرو 5 درصد پایین تر از حاشیه بازار است و اگر مملکت انقدر حسین قلی خوانی است که مدیری برای اجرای مصوبه سازمان حمایت بر کنار می شود جای بسی تاسف است اما چیزی را هم تغییر نمی دهد.بدون افزایش قیمت به بالای قیمت تمام شده خودروسازان نمی توانند پول قطعه سازان را بدهند پس قطعه ای در کار نخواهد بود و به تبع آن هم خودرویی در کار نخواهد بود
جناب وزیر صمت، مشکل فقط پیش فروش های قطعی نیست و تکلیف آنها از قبل معلوم بود. برای قراردادهایی که زمان تحولیشان سپری شده و ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو چه تدبیری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
صدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
نمی دانم چرا حتی رسانه ها هم بطور هماهنگ درمورد ماده 4خفه شده اند..
سالهاست در یکی از همین شرکتهای خودرو سازی حقوق بگیرم . همین عزل و نصب های پیاپی این شرکتها را ویران کرده . هرکسی هم که میآید یک اتوبوس از مدیران نابلد و مغرور و متکبر را با خودش میآورد و در شرکتهای تابعه منصوب میکند . اینها هم می آیند و سلیقه خودشان را در سازمان اعمال میکنند و پس از اشتباهات فراوان بار خودشان را میبندند و پس از چند ماه بعد میروند و گروه بعدی می ایند و همین روند ادامه دارد .
پیش فروشهای بی حساب ، نارضایتی مردم ، بی انگیزگی و خستگی کارکنان این شرکت ها ، بی کیفیتی محصولات ... نتیجه این روند معیوب است .
چرا مدیران ایرانخودرو که نقش بیشتری در نابسامانی موجود دارن تغییر نکردن!!!!!
میشه بگید کدوم قیمت قبل 10 بار افزایش قیمت خورد ماشین.
الان دقیقا برای من دعوت نامه آریو اومده 62 م دیگه باید بدم .این خوردو قیمتش 60 بود من ثبت نام کردم 30 م پول پیش دادم به این امید که 30 م دیگه بدم خودرو را بگیرم الان پس از چند ماه تاخیر میگن 62 م بدید تا دو ماه دیگر خودرو میدیم.
در حالی که این خودرو 5 ماهه پیش تولید تولید شده و در پارکینگ سایپا جاده مخصوص نگهداری میشده.
اگه باور ندارید بررسی کنید البته بررسی کننده کو تو این مملکت؟؟؟؟
تمام خودروهای مونتاژی هم قطعش تو انبار بوده و هم ماههای پیش تولید شده ولی به مردم نمی دادن برای اینکه گران بشه.
گواه این مدعی هم ،دقیقا روزی که قیمت های جدید اعلام کردن صبح فردا دقیقا برای شهریور،مهر ،آبان، آذر دعوت نامه ها اومد .
چگونه خودرو نیود ولی در عرض یکروز برای 4 ماه خودرو های قابل تحویل شدن.
چرا به این موضوعات کسی ورود نمیکنه؟؟؟؟پس معلوم بررسی کننده گان این مسئله همشون از مافیای خودرو سازی هستند.
خدا نگذره از باعث وبانی بی عدالتی خدا دمار از روزگاروشون دراره.
سایپا پولمونو گرفته نه بهمون پرایدمیده که بتونیم استفاده کنیم وخونواده مون جابجا کنیم نه پولمونو پس میده.دزدی فقط از دیوار مردم بالارفتن نیست که.منی که با وام یه خودروپرایدثبت نام کردم تا با موتور زن و بچه ۱ساله ام رو جابجا نکنم که یوقت حادثه برا بچه پیش نیاد چرا باید دراین مخمصه گیربیفتم که قراربود ۱۱ملیون پول واریزکردم برج۵وبرج۸هم حدود۱۱تومن تا بهم یه پراید۱۳۱بدن الان باید ۲۹ملیون کلا واریز کنم یعنی ۱۸ملیون دیگه.ندارم و خواستم انصراف بدم گقتن پذیرفته نمیشه نمیتونی انصراف بدی تازه اگه انصراف بدی هم طول میکشه پولتو پس بدن.حالا یه سوال دارم از مسولینی که سوار بهترین ماشینها میشن اگرمن ندارم بجای ۱۱ملیون الباقی پول ۱۹ملیون پرداخت کنم چکارباید کنم؟کشوری که شب میخوابی صب قیمتها ۳برابرمیشه اخه چطورمیشه توش زندگی کرد؟بخدا مملکت هم ثروتمنده هم همه منابعی داره فقط یا عده زالو صفت دارن خرابکاری میکنن تعجب میکنم
این سیاست که مدیر سایپا یک دفعه قیمت ها را بالا برد و بعد برکنار شد فقط برا اینه که یه کم قیمت ها را پایین تر بیارند و این جو روانی را ایجاد کنند که خرید شما قیمت خیلی پایینی داره لذا پولت را پس نگیر ؟؟؟؟ بعد به جای انصراف 50 هزار نفر از 100 هزار نفری که ثبت نام کردند مثلا 2000 نفر منصرف بشن ، می ارزه برای حدود 50000 تا متوسط 14000000 تومان مدیر عامل برکنار بشه دیگه ، به این میگن سیاست ، تابناک اگه راست میگه این مطلب را بذاره تو سایت
فقط بحث افزایش قیمت مطرح نیست، بحث بی قانونی خودروسازها در اعمال افزایش به فروشهای غیر قطعی که موعد دعوتنامه ی اونها گذشته مطرح هست
ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید میشوند و تقریبا مزیت نسبی داریم مثل پوشاک-کیف وکفش-پارچه-لوازم آرایشی-لوازم التحریر-لوازم خانگی ومحصولات کشاورزی تصمیم بسیار عاقلانه ای است ودر جهت اقتصاد مقاومتی است وباید دست دلالان و واسطه ها را که در بازار اخلال میکنندقطع کرد ولی در خصوص لوازم و تجهیزات پزشکی, داروسازی, آزمایشگاهی, لوازم و تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی مثل کامپیوتر ,گوشی و موبایل -قطعات هواپیما, کشتی, خودرو وسایر ابزار الات فنی ومهندسی علاوه بر واردات کالاهای باکیفیت با نرخ دولتی باید نمایشگاه بین المللی برای موارد فوق برگزار کرد تا مهندسین ومتخصصین کشورمان علم وهنر ساخت آنها را بیاموزند و انشااله در آینده نزدیک خوکفا شویم .
دور از جون دور از جون
مردم چی فرض شدن ؟؟!!!
خسته شدیم بخدااا
این دیگه از اون جوکهاست آخه تو کدوم شرکت سهامی یک نفر مدیر تصمیم میگیره و برای محصولات قیمتگزاری میکنه ... واقعا ما رو ...
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
این وزیر چرا مثل ی بچه با ما حرف میزنه، ما یک ساله اسم نوشتم 5ماهه از تحویل خودرو گذشته، حالا ی بار میگید 30درصد گرون میشه. ی بار میگید پراید میدیم!!! شما به عنوان وزیر صنعت همش داری اصل قضیه رو به حاشیه می برید مگه آرامش ما ملعبه دست شماست. حتما باید بیاییم اعتراض کنیم که شما به اصل قضیه بپردازید؟؟؟
هر ۴۸ ساعت یک میلیاردر به جهان اضافه می‌شود
که آن هم در ایران است (به لطف اختلاسها و غارتها)
قیمت خودور به نصف قیمت فعلی خواهد رسید ، اگر شش ماه کسی خودرو به نرخ آزاد نخرد .
اگر مسلمان هستید و یا آزاده این کار را انجام دهید ِ، وگرنه که کماکان در باتلاق دست و پا بزنید .
خب میشه بفرمایید قیمت قبل ینی چی ؟ یعنی پراید شده 19 میلیون ؟ فکر کنم دوباره یه خبر سرکاریه دیگه است .
هنگامی که دو خودروساز مافیایی داخلی طرح پیش فروش اینترنتی میزنند لطفا هچوم نبرید برای ثبت نام تا بهشون ضرر برسه و نتونند محصولات بی کیفیت خودشون را قالب مردم کنند در این حالت ضرر هنگفت میکنند و متوجه میشوند که مردم ایران حقشون اجناس با کیفیت و با قیمت منصفانست و نه هر کیفیتی با هر قیمتی که خواستند به مردم بفروشند.

در غیر اینصورت اگر خریدید ننالید و پای همه چیزشم بایستید
به قيمت قبل برگشته است؟؟؟؟؟ قيمت قبل پرايد چند بود اونوقت ؟؟؟؟ حالا چنده؟؟؟؟؟ واقعاً كه مردم را گير آوردند اينا.
احتمالا مدیرعامل سایپا بخاطر این کار انتظار پاداش میلیاردی از دولت داشته باشه!
مرغی که با خوراک دام وارداتی دلار 4200 تومنی تولید شده نباید صادر شود صادرات مرغ یعنی دزدی از بیت المال
صادرات مرغ یعنی یارانه ای که دولت برای خوراک دام میپردازد به کشورهای همسایه میرسد
پس معلوم شد شرکتهای خودروسازی 100 درصد دولتی هستند که وزیر میتونه مدیرعاملشون را بدون اخذ رأی از مجمعی برکنار کنه. پس هرچه گرونیه باعث و بانیش خود دولته
میلیاردها میلیارد البته که دولتیه
پ نه پ
بنابراین، مردم نگران نباشند،چون نمایندگان پیگیر حقوق آن‌ها هستند.
آره جون خودت.......... اونم چه نماینده هایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آدم حظ میکنه................ بزک نمیر بهار میاد...........
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر