بازدید 16976
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «تابناک»:

نتیجه اهمال معاونت شهرداری، ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه است/ اگر وضع به این منوال ادامه پیدا کند، پشت پرده ماجرا را افشا می‌کنم!

اینکه از طرحی که قبلا مردم به شدت متقاضی دریافت آن بودند و پول آن را ابتدا پرداخت می‌کردند به جایی رسیده‌ایم که معاونت حمل و نقل می‌گوید اگر مردم بدهی هایشان را پرداخت کنند می‌توانیم فلان تعداد اتوبوس بخریم و به حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، دقیقا نتیجه عملکرد ایشان است که تاکید داریم قابل قبول نیست
کد خبر: ۸۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 19 February 2019
تابناک اجتماعی -
آیا آنچه با عنوان طرح ترافیک جدید تهران از ابتدای سال جاری به اجرا در آمده، حاوی اشکالات اساسی و کلیدی است؟ آیا این طرح توانسته به اهداف اولیه و مورد ادعای مسئولان دست پیدا کرده و ثمر بخش باشد؟

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، بار دیگر اخباری در خصوص تغییرات طرح ترافیک به گوش می‌رسد که بسیاری را نگران کرده است. تغییراتی از قبیل: اعمال این طرح برای روز‌های پنج شنبه که از ابتدا قرار بود مشمول طرح نباشد یا تغییر ماهوی طرح زوج و فرد و از این‌ها مهم تر، اعمال تغییراتی برای اجرای این طرح در سال ۹۸.

مسائلی که برای جمعیت بزرگ ساکنان تهران و آن‌هایی که به هر دلیل گذرشان به خیابان‌های پایتخت می‌افتد، نشانه‌ای ناگواری است. نشانه ناگواری از تصمیم گیری‌های شتاب زده و غیراصولی که می‌بایست تغییرات فراوانی را تجربه کنند؛ تغییراتی که می‌شود با رفوکاری و وصله و پینه زدن توصیفشان کرد.

اما ماجرا از چه قرار است و دلیل این تغییرات چیست؟ آیا آنچه با عنوان طرح ترافیک جدید تهران از ابتدای سال جاری به اجرا در آمده، حاوی اشکالات اساسی و کلیدی است؟ آیا این طرح توانسته به اهداف اولیه و مورد ادعای مسئولان دست پیدا کرده و ثمر بخش باشد؟ جز این طرح چه؛ آیا مشکل حمل و نقل و ترافیک تهران فقط به طرح ترافیک مربوط بوده که در دیگر حوزه‌ها تصمیمی به کار بسته نشده است؟

این‌ها تنها بخشی از پرسش‌هایی هستند که در این خصوص مطرح می‌شوند. پرسش‌هایی که برای یافتن پاسخ آن‌ها به سراغ یکی از اعضای شورای شهر تهران رفته و پیرامون آن‌ها به گفتگو نشستیم. گفت‌وگویی نسبتا مشروح با محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که در ادامه می‌خوانید:

* برای شروع گفت‌وگو می‌خواهیم از مصوبه اخیر در خصوص تغییر هویت طرح زوج و فرد بپرسیم. چرا این تصمیم گرفته شد؟
 
برای توضیح در این خصوص می‌بایست از یادآوری یک نکته کلیدی شروع کنم که پیشتر هم بنده و همکارانم بار‌ها در مصاحبه‌ها بر آن تاکید کرده‌ایم. اینکه اصل طرح‌های ترافیکی را شورای ترافیک مصوب می‌شود، نه شورای شهر و ما در شورای شهر تنها تعرفه دریافتی را تعیین می‌کنیم. یعنی هم تغییر طرح ترافیک و هم حذف محدوده زوج و فرد نتیجه تصمیم گیری در شورای ترافیک است نه شورای شهر تهران.

با این یادآوری در خصوص طرح زوج و فرد می‌بایست بگویم که از دید ما در شورا هم این طرح بایستی حذف می‌شد چراکه طرحی دائمی نبود و تنها می‌شد برای مواقع اضطرار تجویز شود، نه اینکه دائمی باشد. به عبارت بهتر، دائمی شدن این طرح، غیرکارشناسی بود و لذا شورای ترافیک به درستی تصمیم گرفت این طرح را تعیین تکلیف کند که نتیجه این امر، تغییر نام این محدوده به محدوده کنترل آلودگی هوا بود که مبنای ورود به آن -همان گونه که اعلام شده، شماره پلاک انتظامی خودرو‌ها نیست.

بر اساس طرح جدید، هر خودرویی می‌تواند در هر فصل (سه ماه) بیست روز و در هر سال ۸۰ روز در این محدوده تردد کند و عوارض تعیین شده برای تردد در آن، آن نصف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک تعیین شده است، علاوه بر اینکه تسهیلاتی برای ساکنان در این محدوده هم در نظر گرفته شده تا با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.
 
نتیجه اهمال معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه است/ اگر وضع به این منوال ادامه پیدا کند، پشت پرده ماجرا را افشا می‌کنم!
 
* نظرتان درباره طرح ترافیک جدید که امسال اجرا شده چیست؟ آیا این طرح را موفق ارزیابی می‌کنید؟

درباره مصوبه‌ای که در شورا در خصوص طرح ترافیک فعلی (که در حال اجراست) داشتیم، آسیب شناسی‌هایی انجام داده و دریافتیم که در این حوزه با دو مشکل مواجه بوده‌ایم؛ نخست آنکه زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح برخلاف آن چیزی که معاونت حمل و نقل در زمان ارائه طرح ادعا می‌کرد، آماده نبود و نیست. این را می‌شود از نتیجه بررسی‌هایی دریافت که ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا انجام دادیم و دریافتیم دو برابر خودرو‌هایی که در روز با مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند، خودرو‌های بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند.

این مساله حکایت از مشکل بسیار بزرگ و تخلف بسیار بزرگ و پردامنه‌ای دارد که ناشی از آماده نبودن زیرساخت‌های اجرای این طرح است. زیرساخت‌هایی که مسئولان معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران تاکید داشتند مهیاست، اما این گونه نبوده و مشکلاتی را به دنبال داشته است. مشکلاتی از قبیل: ترافیک افزون به نسبت گذشته که از جمله آثار آن افزایش آلودگی و اتلاف وقت شهروندان و مسائلی از این دست است.

جز این مورد، در خصوص درآمد هم با اجرای طرح جدید به مشکلاتی گرفتار شده‌ایم. در شیوه قبلی کسانی که مجوز طرح ترافیک می‌گرفتند، پول صدور مجوز را یکجا در ابتدای سال پرداخت می‌کردند تا درآمد اجرای این طرح همان ابتدا محقق شود، اما در شیوه جدید، چون بر اساس ورود و خروج و کنترل از طریق دوربین انجام می‌شود، این گونه نیست و گاه با ورود و خروج هم محقق نمی‌شود، چون در حساب افراد پول نیست و برای ایشان در سیستم بدهکاری منظور می‌شود.

بدین ترتیب پیش بینی ما در بودجه سال ۹۷ که ۴۷۰ میلیارد تومان درآمد از بابت اجرای این طرح بود هنوز محقق نشده و طبق اعلام معاونت مربوطه در شهرداری، تا کنون ۲۰۰ میلیارد آن وصول شده و بیش از ۳۰۰ میلیارد طلبکاریم که بدهی افراد وارد شده به طرح است و شاید تا زمانی که این افراد برای دریافت مفاصا حساب یا امور دیگری مراجعه نکنند هم وصول نشود.

این هم به مانند آماده نبودن زیرساخت‌های اجرای طرح جدید، ضعف بزرگی است که این طرح داشته و نمی‌شود روی آن چشم بست چراکه می‌بینیم بیش از ۵۰ درصد درآمدمان از محل اجرای این طرح وصول نشده است؛ نقطه ضعفی که البته در وصول جرایم راهنمایی و رانندگی هم در کشورمان دیده می‌شود و می‌بایست به مانند دیگر کشور‌ها رفع شود، اما می‌دانیم که رفع آن زمان بر است.

* به توجه به این نقاط ضعف، چاره چیست؟ آیا شورا تدبیری برای رفع این نقاط ضعف اندیشیده؟

در لایحه‌ای که شهرداری برای بودجه سال آتی پیشنهاد داده، بسته‌های طرح ترافیک را پیشنهاد داده و گنجاندیم تا وصول مطالبات تسهیل شود؛ به این صورت که به شهرداری اختیار داده‌ایم تا بسته‌های ماهانه و سالانه همراه با تخفیف به فروش برساند تا عده‌ای مجاب شوند از این بسته‌های خریده و از امتیازات و تخفیف‌هایی که برای این بسته‌ها در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند و نتیجه فروش این بسته ها، تحقق بخشی از درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه از ابتدا باشد.

این تصمیم از این رو اتخاذ شده که قبول داریم در سال نخست اجرای این طرح به مانند سال نخست بسیاری از طرح‌ها اشکالاتی داشته‌ایم و باور داریم که این تحول رخ داده می‌تواند در دراز مدت با این دست اقدامات اصلاحی، اشکالاتش کمتر شده و بهتر شود. به عبارت بهتر، مجموعه تلاش ما در شورا بررسی و شناسایی این دست اشکالات و کوشش برای رفع آن‌ها برای آینده بوده است.

* در خصوص رفع دیگر اشکالات شناسایی شده در طرح چه اقداماتی در دست دارید؟

این نگاه در خصوص همه موارد مربوط به طرح فعلی در دستور کار شوار قرار دارد. به عنوان مثال در بحث طرح سهمیه خبرنگاران اشکالاتی وجود داشت که برای رفع آن‌ها کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل به همراه کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی در حال تهیه آیین نامه اجرایی برای سال ۹۸ هستیم، چراکه بررسی‌ها نشان داد آیین نامه سال گذشته در این خصوص اشکال داشته است؛ بماند که بررسی‌ها نشان داده همان آیین نامه سال گذشته هم ناقص اجرا شده است! موضوعی که نشان می‌دهد احتمالا آن آیین نامه در اجرا هم مشکلاتی داشته و مثلا تبعیض آفرین بوده است وگرنه اگر این گونه نبود، لیست رسانه‌های دریافت کننده طرح کامل منتشر می‌شد.

به تعبیر دیگر، اینکه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری، مصوبه شورا را در خصوص انتشار اسامی رسانه‌ها اجرا نکرده، علاوه بر اینکه نشان می‌دهد اشکالی در اجرا متوجه عملکرد ایشان بوده، نشان می‌دهد که هزینه اجرا نکردن مصوبه شورا برای ایشان پایین‌تر و کمتر از اجرای آن بوده است چراکه ممکن بوده اشکالاتشان برملا شود و همگان دریابند که چه اتفاقاتی رقم زده‌اند! البته رسیدگی به این موضوع از طرف بنده ادامه دارد.

* یعنی چه؟

یعنی اگر مجریان طرح به ابهامات مطرح در این خصوص پاسخگو نباشند و نیاز به ورود نهاد‌های نظارتی مانند بازرسی کل کشور احساس شود، حتما بنده برای این ورود از ایشان درخواست می‌کنم تا جلوی تخلف گرفته شود. لازم است تاکید کنم در این مسائل کوتاه نخواهیم آمد و می‌ایستیم تا تخلف برچیده شود.

یعنی همان گونه که اگر جایی تشخیص دهیم کار درست و کارشناسی در حال انجام است، حمایت می‌کنیم و پشت مسئولان می‌ایستیم، اگر جایی با تخلف و خلاف مصوبه شورا مواجه شویم، حتما و قطعا می‌ایستیم و اگر تمکین نکنند و لازم باشد از دستگاه‌های دیگر کمک بگیریم، می‌گیریم و جلوی تخلف را می‌گیریم.
 
نتیجه اهمال معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه است/ اگر وضع به این منوال ادامه پیدا کند، پشت پرده ماجرا را افشا می‌کنم!

* اینکه یکی از اعضای شورا در نطقش در شورا در مورد محقق نشدن برخی درآمد‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل تذکر دادند هم به اشکالات یاد شده توسط شما بر می‌گردد یا مساله دیگری هم مطرح است؟

جدای مسائلی که بیان شد، آنچه دلیل تذکر آقای الویری در شورا بود، به مساله دیگری هم اشاره داشت. اینکه با عدم اجرای مصوبه "پارک حاشیه‌ای" خسارت زیادی هم به شهرداری و هم به شهر وارد آمد. رقم بزرگی که متاسفانه به خاطر بی توجهی و مسئولیت نشناسی معاونت حمل و نقل و ترافیک محقق نشد و فرصت برای بهره‌مندی از آن از دست رفت، در حالی که ما در شورا بر اجرای آن الزام کرده بودیم.

ایشان متاسفانه به الزام شورا به اجرای این مصوبه که می‌توانست به بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش آلودگی هوا منجر شده و رقمی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل کند توجه نکرده و اجرای مصوبه پارک حاشیه‌ای را پشت گوش انداختند تا این فرصت برای سال جاری از دست برود. فرصتی که سالهاست جهانیان از آن بهره می‌برند و از مزایای آن منتفع می‌شوند.

در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که کسی بتواند تمام روز در معابر شهر پارک کند تا کسی که می‌خواهد توقفی کوتاه داشته باشد تا مثلا به داروخانه برود یا کاری را در اداره‌ای به انجام برساند و...، لازم باشد چندین دور در خیابان‌های آن محدوده بزند تا بلکه جای پارک پیدا کند؛ دور‌هایی که مصرف بنزین و آلودگی هوا و افزایش ترافیک را به دنبال دارند. این درآمد پایداری است که برای شهرداری‌ها در همه شهر‌های دنیا وجود دارد، اما ما از آن محروم مانده‌ایم چراکه برخی این وظیفه را انجام ندادند.

این در حالی است که یکی دیگر از نتیجه‌های کوتاهی مسئولان اجرای این مصوبه در شهرداری، تشدید فضاسازی‌ها علیه شورای شهر است؛ اینکه برخی می‌گویند شورا در زمینه افزایش اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری یا توسعه مترو و رفاه و آسایش و رضایتمندی مردم کاری صورت نداده در حالی که اجرای این مصوبه می‌توانست به کاهش مشکلات در این حوزه‌ها کمک کرده یا حتی نقشی ولو کوچک در پرداخت دیون و بدهی‌های شهرداری ایفا کند.

بدین ترتیب می‌شود نتیجه گرفت که اهمال کاری و سستی معاونت حمل و نقل شهرداری چیزی قریب به ۱۳۰۰ میلیارد در سال جاری به شهرداری تهران است و بر این اساس به نظر می‌رسد که شهرداری می‌بایست برای سال آینده فکری اساسی برای این حوزه بکند، به ویژه وقتی بدانیم در خوش بینانه‌ترین حالت از بودجه ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیونی سال ۹۷، تا پایان سال حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان محقق شود که بخش عمده‌ای از این کسری نتیجه عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک است که نشان داده به مصوبات الزام ندارد.

* آقای پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اخیرا در مصاحبه‌ای تاکید کرده‌اند که یکی از دلایل کوتاهی‌های صورت گرفته در توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی، پرداخت نشدن بدهی‌های رانندگانی است که وارد طرح می‌شوند. نظرتان در این باره چیست؟

اینکه از طرحی که قبلا مردم به شدت متقاضی دریافت آن بودند و پول آن را ابتدا پرداخت می‌کردند به جایی رسیده‌ایم که معاونت حمل و نقل می‌گوید اگر مردم بدهی هایشان را پرداخت کنند می‌توانیم فلان تعداد اتوبوس بخریم و به حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، دقیقا نتیجه عملکرد ایشان است که تاکید داریم قابل قبول نیست و می‌بایست تغییر کند.

به عبارت بهتر، ایشان که این طرح را با شتاب مهیا کرده و به اجرا در آوردند می‌بایست آن را به گونه‌ای آماده و ارائه می‌کردند تا این اشکالات به وجود نیاید. اشکالاتی که البته ما کوشیده‌ایم و می‌کوشیم تا حدودی آن‌ها را رفع کنیم، اما در کوتاه مدت کاملا رفع شدنی نیست و ممکن است به صف مطالباتی پیوند بخورد که وصولشان دشوار است؛ مثل مطالبات شهرداری از دولت و برخی مطالبات دیگر که مدت هاست وصول نشده باقی مانده اند.

* با این حساب پس دلیل حمایت برخی از اعضای شورا از پورسیدآقایی و عملکرد معاونت تحت امر وی چیست؟ مگر نه اینکه این مجموعه تخلفاتی مشهود داشته و دارد و اهمال کاری‌هایی هم در کارنامه اش به چشم می‌خورد؟

برای حفظ انسجام شورا به این سوال فعلا پاسخ نمی‌دهم، اما اگر قرار باشد این وضع ادامه پیدا کند، به شکل کلی باید بگویم که در صورت تداوم وضع فعلی همه پشت پرده این وضع را با مردم در میان خواهم گذاشت و افشا خواهم کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۱
سلام ما چقدر پشت پرده داریم خدایا مردم را دریاب از مسئولین کاری ساخته نیست
پاسخ ها
هزینه بی عرضگی مدیران !!!
| - |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
سازمان هدفمندی یارانه ....
احتیاجی به افشا کردن پشت پرده نیست ،مردم از همه چیز اطلاع دارند.
اگر از تخلفی مطلعی افشا نکنی شریک جرمی اقا انسجام شورا چیه دیگه
اولا پیچیده کردن قوانین موجب عدم شفافیت ، سردرگمی و فساد میشود . الان یک قاعده ساده است زوج یا فرد در روزهای خودش وارد میشود در غیر اینصورت جریمه میشود . در این قانون جدید هرکسی باید یک نرم افزار محاسباتی داشته باشد تا میزان ورود و خروجش را در ماه ثبت و با فرمولهای عجیب و غریب مطابقت دهد !

دوما بنده بیمه و عوارض یکسال ماشینم را میدهم که فقط فصلی بیست روز یعنی 80 روز در سال آن را از در خانه بیرون بیاورم ؟

سوما انگار علت قانون محدوده طرح ترافیک فراموش شده . این قانون که برای کاهش ترافیک و آلودگی وضع شد مدتهاست فقط به عنوان منبع درآمد نگاه میشود . اکنون هم دیگر کسی به فکر روشی برای کاهش آلودگی نیست و مسئولین فقط به این فکر میکنند چه کار کنند تا درآمدشان از این طرح افزایش یابد !! متاسفانه نگاه انتفاعی به مسائل اجتماعی نتیجه ای بهتر از این نابسامانی ها ندارد .
با این طرح ها یعنی کسانی که در تهران زندگی می کنند و ماشین دارند باید هزینه زندگی کل ساکنان تهران را پرداخت کنند چرا سعی می کنید زندگی را هر روز بر مردم سخت تر کنید نصف هزینه کامل طرح ترافیک و ... که مردم راضی باشند اینها ظلم به مردم است من ساکن این منطقه چه گناهی کرده ام نه حمل و نقل عمومی مناسب است نه توان پرداخت عوارض و نه توان پیاده روی و استفاده از دوچرخه
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
مشکل اینست که طرزتفکر مسئولین باری بهر جهت است ومردم هم بدترین روش که همان استفاده از وسیله نقلیه شخصی است را برگزیده اند و بجای پیگیری مطالبات عمومی مانند راه اندازی خطوط معطل مانده مترو فکر تردد با ماشین خود در داخل طرح هستند!
دوره بگم بگم گذشته،اگر فسادی شده شفاف بگو.دیگه حناتون برامون رنگ نداره
همینقدر می دانم که این نماینده اصلاح طلب شورای شهر بدون توجه به مصالح مردمی که به اون رای دادن, سعی می کند از هر طریقی طرح ها و پیشنهادهای معاونت ترافیک را فارغ از بحث کارشناسی عقیم بگذارد تا ناکارمدی معاونت را اثبات کند.
برای خودم متاسفام که با اعتماد به لیست اصلاح طلبان را بدون شناخت در برگه رای نوشتم و به صندوق ریختم.
هدف رضایت مردم یا کسب درآمد است قطعا کسب در آمد است نه رفاه مردم
تناقض در گفتار
"ایشان متاسفانه به الزام شورا به اجرای این مصوبه که می‌توانست به بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش آلودگی هوا منجر شده و رقمی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل کند"
"در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که کسی بتواند تمام روز در معابر شهر پارک کند تا کسی که می‌خواهد توقفی کوتاه داشته باشد تا مثلا به داروخانه برود یا کاری را در اداره‌ای به انجام برساند و...، لازم باشد چندین دور در خیابان‌های آن محدوده بزند تا بلکه جای پارک پیدا کند؛"
باشه
شما اگر چیزی میدانی قبل از اینکه بدتر شود میبایست عنوان میکردید اینکه فسادی را بدانید و چیزی نگویید درست نیست
اگر پشت پرده ای هست باید گفت.پس چرا شرط میزاری.
همه میگن افشا میکنم و هیچ نمیگن آخرش
چرا. ....
متاسفم كه اين مردم وفادار بازيچه تصميم هاي فردي قرار مي گيرند.من با تحصيلات كارشناسي با چند بار خواندن اين طرح جديد و پيچيده ترافيك و زوج و فرد هنوز چيزي سر در نياورده ام ضمن اينكه يه كاغذ هميشه بايد كنارت باشه ببيني بيست روز در يه فصلت تمام شد يا هشتاد روز آخر سالت چند روز ديگه مونده و ميتوني زوج و فرد بري؟تا كي مردم بايد تقاص كوتاهي مسئولين رو بدهند.من كارمند صدا و سيما هستم و محل كارم جام جم.يه هفته از مهر گذشت گفتم به احترام مردم از خودروي شخصي استفاده نكنم.45 دقيقه نيايش تقاطع سردار جنگل منتظر ماندم تا پرايدي شخصي آمد و ما را به خ ولي عصر رساند با يه بي آرتي هم رفتم جام جم.برگشت به منزل 50 دقيقه سر نيايش در صف ون بودم تا سوار شدم .جمع رفت و آمدم با خودروي شخصي يك ساعت و نيم و بدون خودروي شخصي سه ساعت و نيم. از فردا دوباره تك سرنشين شدم.متاسفم كه اين همه تو بوق ميكنن اما دريغ از يك سامانه حمل و نقل عمومي مناسب و فراگير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
عمداْ پیچیده می کنند و تبصره به آن می دهند که با گیج کردن و اشتباه کردن مردم بتوانند هم درآمد بیشتر کسب
این آقا در هر جاکه کار کرده مشکل ایجاد کرده من نمی دانم چه اصراری دارید که ایشان پست مدیریتی داشته باشد هنوز خون مردم بدبختی که در واگن های راه آهن اتش گرفتند می جوشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
چون از فساد افساد طلبان پرده برداشته مشکل ایجاد کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
مملکت با پسرخاله بازی داره اداره میشه.
ضمنا در هيچ جاي دنيا فروشگاه ها نمي توانند بدون تأمين فضاي پاركينگ مناسب، مجوز تجاري بگيرند. و شهرداري هيچ كجاي دنيا صرفا با دريافت پول تجاري نمي دهد تا سر هر چهار راهي علاوه بر پارك حاشيه اي نياز به پارك دوبل و .... منجر به اختلال در ترافيك شود.
به جاي اينكه نگران درامد پارك حاشيه اي باشيد، پاركينگ مناسب تأمين كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
اصولا دولت به جای خدمات دهی بیشتر به فکر درآمدزایی جهت منافع عده ای خاص است
اصلاح طلبا فقط حرفای خشگل می زنن توان مدیریت صفر
پاسخ ها
سراب
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
زیر سایه مدیریت تندروها به مرزهای مریخ رسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
شما نمیخواد به مرزهای مریخ برسی زیر سایه فرنگی ها غربی باشه واسه ات بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
اصلاح طلبان مردم را فریب دادند اما یکبار برای همیشه
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
هيسسسسسسسسسسس ! يك اصولگرا يا دلواپس حرف از مديريت نميزند !!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اصلاح طلبا ها گل
بفرمائید دلار چنده
از لطف مدیریت و درایت
تمام کشور مردم تهران بیچاره کردن.بعدشم میگن شعور سیاسی تو تهران بالاست.وقتی بخاطر چهارتا شعار مفت مثل رفتن زن به ورزشگاه..‌. میایید شورا و نماینده مجلس ایضا رئیس جمهور انتخاب می کنید نتیجش میشه همین.خداشکر این شورا خوب داره حالتون جا میاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
گل گفتی
این نویسنده رو عوض کن تابناک
همه از همدیگر اتو دارند و بیچاره مردم افتاده دست اینا. این به اون میگه لو میدم اون یکی به اون یکی. کشور را به فساد کشیده اید دیگر بس است.
یعنی باید بدتر بشه و بیشتر از این گند بزنند تا پشت پرده رو رو کنید؟ یعنی 1300 میلیارد کمه؟ بله خب شاید برای عده ای نور چشمی کم باشه ولی برای اکثریت مردم رقم باور نکردنی ایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
حتی در خواندن خبر هم مشکل داری علی جان !
عملکرد معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری ضعیف بوده. طرح پیشنهادی جدید نامبرده با عنوان محدوده فاقد آلودگی نیز کارشناسی نشده است و عوارض و آسیبهای اجتماعی بیشتری نسبت به قبل را دامن میزند و عملا افراد را وادار و تشویق به انواع تخلفات جهت ورود به محدوده طرح میکند. فقط به گوشه ای از این طرح جدید نامبرده مبنی بر 20 روز از هر فصل توجه کنید!! بخوبی میشود آینده این طرح را مبنی بر افزایش تخلفات و آسیبهای ناشی از آن را پیش بینی کرد. از سوی دیگر معاونت اجتماعی شهرداری در مصاحبه با برنامه آقای رشیدپور استدلالهایی را مطرح میکرد که نه مصاحبه کننده را قانع میکرد و نه بینندگان برنامه را و ظاهرا فقط نامبرده از حرفهای خودشان قانع شدند. تاسف آور است.
شما به جرم افشا نکردن جرم انجام شده در حق الناس تحت پیگرد قرار خواهی گرفت اگر هم بعدا بگویی جرمی نبوده به جرم تشویش اذهان عمومی محاکمه خواهی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
با خواندن اين كامنت احساس كردم در سوييس زندگي ميكنم! ن
انچه به جايي نميرس فرياد است
جای تاسف است که مسولان با جیب مردم سیاسی کاری میکنند. انتخاب شهردار بیمار که ده ماه هم دوام نیاورد و بعد هم فردی سیاسی که به جای حل مشکلات مردم تلاش میکنند تا با متهم ساختن دیگران کم کاری خود را لاپوشانی کند. قطعا باید در پیشگاه عدل الهی جوابگوی خون شهیدان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اتفاقا اون شهردار خیلی هم سالم بود اما یادتون بیاد در پی پافشاری برای افشای فساد در شهرداری قبل از خودش
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و وسط سال تحصیلی و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح زوج و فرد به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
پشت پرده!! پشت پرده الان از جلوی پرده برای مردم شفاف تره!!!
برادر من چرا ما با شفافیت اینقدر رودربایستگی داریم دیگه قرار نیست که کشور با مسائل پشت پرده اداره بشود
بیایید مشکلات پایتخت را با مسائل اصولی حل کنیم نه با قوانین دست و پا گیر.
بنظر من همانطور که آموزش و پرورش توانسته است برای سرویس مدارس موفق عمل کند همین طرح می تواند برای ادارات و شرکت های خصوصی هم اجرا و باعث کمتر شدن ترافیک و افزایش درآمدزایی برای عده ای شود. چون تهران ماشین های تک سرنشین زیادی دارد و باید یک برنامه ای که به ضرر مردم تمام نشود برای آن در نظر گرفت البته نه با جریمه و در عذاب گذاشتن مردم بلکه با طرح های تشویقی (مثلا شبیه اسنپ و گسترش آن و تزریق یارانه )
تجربه این چند سال به من ثابت کرد کسانی که بگم بگم میگویند فقط به دنبال امتیاز گیری هستند و دلشان به حال مردم و کشور نمیسوزد . این اقا اگر دلسوز بود مثل دیگر همکارانش شفاف سازی میکرد
مشکل جامعه ایران آن است که بسیاری نمایندگان و مدیران مسلمان داریم با رفتار و نگرش غیر اسلامی
شما اصلاحاتی ها کار بلد نیستید فقط دنبال مقصر می گردید
من این آقا را نمی شناسم ولی میدانم اگر برای رضای خدا کار انجام بده نمی تونه از این مشکل چشم پوشی کنه به قدر مسئولیتش باید نزد خدا جوابگو باشه .
من تکرار می کنم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
این آقا دنبال سهم خودش از شهرداریه
تمام حرف هایی که به بهانه مردم می زنند دروغ است
هدف از طرح ترافیک ، چه قدیم و چه جدیدش و چه زوج وفرد و چه طرح اصلی اش نه رفع مشکل ترافیک بلکه دکانی برای درآمد شهرداری و نیروی انتظامی است! و با این نیت ، قدیم و جدید و جدیدترش هیچ مشکلی از معضل ترافیک حل نخواهد کرد!
خوب مرد حسابی تو رو انتخاب کردیم بهت حقوق میدیم که اونجا باشی جلوی این کارا رو بگیری
طرح های مبتنی برمحدودیت تردد محکوم به شکست است!
اگر پشت پرده ای هست چرا جلوگیری نمیکنید ؟ چرا اسم نماینده روی خودتان گذاشته اید و از حق دفاع نمیکنید ؟ اون دنیا میخواهید چطور جواب بدهید ؟
پشت پرده ترافیک این است که میگویم :
دولت زحمت بکشد تعداد دقیق ماشینهائی که مسئولین , مدیران دولتی , محافظین آنها و شرکتهای زیر مجموعه دولت و وزارتخانه ها و ... که با پلاک شخصی ولی طرح ترافیک دولتی استفاده میکنند و رقم دقیق بنزین مصرفیشان را هم بفرمایند .
آنوقت همه متوجه میشوند که بنزین بدلیل قاچاق مصرفش بالا نیست و کل آلودگی هوا هم ماله همین دوستان هست که در بالا آورده شده.
دیر اومدی خیلی دیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب علیخانی اگر پشت پرده خلافی است را نگویی شما خودت از انها بدتری
جایی برای پرده برداشتن نیست، پرده شون افتاده دادا
باید مقداری از مدیران خدوم و زحمتکش را هم با موشک القدیر به فضا پرتاب کنیم تا کمی هم بروند به فضاییان خدمت رسانی کنند دیگر ما بسمان است همین قدر خدمت که به ما کرده اند برای هفت جد و ابادمان بس است...
تا زمانی که به سودشون هست ساکت هستن اما همین که انتقادی میشه گند کار ی های همدیگر رو بر ملا میکنن
ساکن خیابان هجرت اتوبان ستاری هستم. قبلا منطقه ای آرام و نسبتا خلوت بود ولی از وقتی مجتع تجاری کورش افتتاح شده امان از ما بریده. گاهی ترافیک تا فردوس کشیده میشه. هرشب جنگ اعصاب بخاطر جای پارک و مسائلی که پرداختن به اونها در حیطه وظایف گشت اراده است که جای گفتنش اینجا نیست. نمی دانم شکایتم را به کجا ببرم؟!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی