بازدید 15470

نظافت مکانیزه، رویکردی جدید در نظافت

نظافت صنعتی به معنای تمیز نمودن یک محیط یا سطح با روش های مکانیزه است به صورتی که کاربر با آلودگی تماس مستقیم ندارد، نیروی مضاعف برای دست یابی به تمیزی بیشتر صرف نمی کند و در چشم بر هم زدنی سطح یا فضای مورد نظر با کیفیتی کاملاً متفاوت و مثال زدنی تمیز و پاکیزه می گردد.
کد خبر: ۹۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 07 July 2020

دستگاه های نظافت صنعتی با هدف مشارکت در پیشرفت و گسترش صنایع کشور و تأمین تجهیزات مورد نیاز صنایع در درجه های مختلف، تولید و به بازار عرضه شده اند. نظافت صنعتی به معنای تمیز نمودن یک محیط یا سطح با روش های مکانیزه است به صورتی که کاربر با آلودگی تماس مستقیم ندارد، نیروی مضاعف برای دست یابی به تمیزی بیشتر صرف نمی کند و در چشم بر هم زدنی سطح یا فضای مورد نظر با کیفیتی کاملاً متفاوت و مثال زدنی تمیز و پاکیزه می گردد. برای نظافت و شستشوی هر سطحی دستگاهی وجود دارد که چالش های نظافتی مربوط به آن سطح را از میان برمی دارد. صرفا خرید یک دستگاه معنای راهکار نظافتی ندارد بلکه ارائه راهکارهای نظافتی با ارائه مشاوره های صحیح و اصولی در کنار استفاده از تجهیزات درست و تخصصی، همراه است. شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم بزرگ ترین و شناخته شده ترین عرضه کننده انواع دستگاه های نظافتی صنعتی پیشرفته در کشور می باشد که همواره بر ارائه بهترین و باکیفیت ترین ماشین آلات تلاش می نماید.

شستشوی سطح زمین با اسکرابر

دستگاه اسکرابر که با نام های کف شوی صنعتی یا زمین شوی صنعتی شناخته می شود، یک ماشین مکانیزه تخصصی برای شستشو و خشک کردن هم زمان سطح زمین است. در هر محیطی پاکیزگی به شکلی متفاوت تعریف می گردد و معنای خاص خود را دارد، به عنوان مثال در یک کارخانه صنعتی سطحی عاری از روغن و آلودگی تمیزی را معنا می کند و یا در یک فروشگاه و مرکز خرید درخشندگی و صیقلی بودن کفپوش ها بیانگر مفهوم تمیزی هستند. بدون تردید با در دست داشتن یک سطل آب و تی هرگز نمی توان آلاینده های سخت کف کارخانه را از میان برداشت یا سنگ های صیقلی یک پاساژ را به براق درخشنده کرد، چرا که از طریق حرکت های تکراری تی و استفاده از مکرر از آب آلوده درون سطل، نه تنها آلودگی از بین نمی رود بلکه در محیط پخش شده و نقاط دیگر را هم آلوده می سازد.

اما این مشکل بدون راه حل نمانده و ارائه انواع تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی راه را برای مقابله با آلاینده ها هموار نموده است. اسکرابر یا همان کف شوی صنعتی یک دستگاهی به دور از پیچیدگی است که کاربر با آموزش های ساده می تواند به کار با آن بپردازد. اسکرابر دارای سامانه شستشو، سامانه خشک کن و دو مخزن جداگانه آب تمیز و آب کثیف است. هنگامی که برس به کمک محلول شوینده زمین را شستشو می دهد، هم زمان سامانه مکش (خشک کن) فعال شده، آب و آلودگی را جمع آوری کرده و در مخزن آب کثیف نگه می دارد. به این ترتیب آبی که برای شستشو مصرف شده دوباره وارد چرخه شستشو نمی شود و بر خلاف روش سطل و تی به جای آن که آلودگی از نقطه ای به نقطه دیگر برود، به طور کامل از روی زمین حذف می گردد. برای بهره مندی از مزایای اسکرابر صنعتی هیچ محدودیتی وجود ندارد، یعنی برای شستشوی سطوح سخت مانند سنگ، سرامیک، اپوکسی، بتن، مرمر و ... می توان از آن استفاده نمود. با توجه به این که ساخت و تولید کف شوی صنعتی در اندازه ها و ظرفیت های متنوع و در مدل های برقی و باتری دار، انجام می پذیرد، امکان به کارگیری دستگاه در یک فضا با هر متراژ و مساحتی فراهم است.

شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار با واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی دستگاهی است که آب را از یک منبع خارج دریافت نموده و به جریان آب با فشار بالا تبدیل می نماید. با پاشش آب پر فشار بر روی یک سطح انواع آلودگی ها همانند روغن، جرم و رسوبات سخت نقش بسته بر روی سطوح از بین می رود. دو شاخصه مهم  همه دستگاه های  واترجت صنعتی  فشار و دبی آب خروجی آن می باشد. هر چه میزان فشار آب خروجی در یک واترجت بیشتر باشد، توانایی آن در جداسازی آلودگی های سخت بیشتر خواهد بود. حال آن که افزایش میزان دبی آب به معنای افزایش حجم آب خروجی در واحد زمان و در نتیجه افزایش سرعت شستشو است.

به طور کلی با استفاده از واترجت صنعتی ، فرآیند شستشو با سرعت عمل  و راحتی بیشتر و صرف زمان و انرژی بسیاری کمتری انجام می پذیرد، گرد و خاک و دوده های سخت را شستشو می دهد و محیط را از هر گونه کثیفی و آلودگی پاک سازی می کند. این ابزار نظافت صنعتی برای شستشو و نظافت اتومبیل ها ، محیط های صنعتی مانند کارخانه ها، نیروگاه ها و پالایشگاه ها، نمای ساختمان ها و ... دارای کاربرد است و بخش های دور از دسترس تجهیزات، قطعات و ماشین آلات را که شستشوی آن ها به روش های عادی غیر ممکن بود، به آسانی و با کیفیتی قابل توجه ممکن می سازد.  نحوه ساخت و فشار عملیاتی هر کارواش صنعتی حیطه کاری آن دستگاه را نشان می دهد؛ واترجت صنعتی با فشار کاری 120 تا 200 بار می تواند برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد و رده های دارای فشار کاری بیشتر از 200 بار جهت به کارگیری در محیط های سخت صنعتی بسیار مناسب هستند.

نظافت سطوح هموار و ناهموار با جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی از شناخته شده ترین تجهیزات نظافتی است که همه ما در زندگی خود با آن سر و کار داریم و می دانیم نظافت بدون آن کامل نمی شود. نظافت تأثیر مستقیم بر سلامت روحی و جسمی دارد و حفظ پاکیزگی در محیط کار و زندگی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از همین رو همه روزه محیط اطرافمان را با تجهیزات مختلف تمیز می نماییم امروزه نظافت یکی از دغدغه های مهم در شرایط مختلف محیطی تلقی می گردد زیرا عدم نظافت و بهداشت محیط باعث انتشار  بیماری ، آلودگی و ... خواهد شد. جاروبرقی دستگاهی است که با سیستم مکش ، قابلیت نظافت و جمع آوری انواع مختلفی از گرد و خاک، آلودگی و .. را برای کاربران دستگاه مکنده  فراهم می آورد.

 این تنها خانه های مسکونی نیستند که برای تمیزی آن ها جاروبرقی به کار می رود، فضاهای بزرگ تر مانند فروشگاه ها، مراکز تجاری، کارگاه های صنعتی، کارخانه ها و واحدهای صنعتی وسیع سطح گسترده ای از نظافت و تمیزی را می طلبند و به دستگاه جاروبرقی نیاز دارند. جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی از تجهیزات نظافت صنعتی قدرتمند و پرکاربردی است که به مراتب از جاروهای خانگی مقاوم تر و با دوام بیشتر می باشد. هر چند در بیشتر موارد از مکنده ها برای نظافت آلاینده های انباشته در محیط استفاده می شود ، اما می توان از آن ها در فرآیندهای دیگری مانند جابه جایی مواد و یا غبارگیری محیط بهره گرفت. هر جاروبرقی صنعتی صرف نظر از نوع کارکرد دو شاخصه اصلی با عنوان های قدرت و سرعت مکش دارد. مفهوم قدرت مکش با توان متفاوت بوده و به معنایی توانایی دستگاه در مکش مواد سنگین و با چگالی بالا است و سرعت مکش نیز بر سرعت انجام عملیات تاثیر می گذارد.

نظافت سطوح وسیع با سوییپر

سوییپر صنعتی که با نام های جاروی شهری یا خیابانی نیز شناخته می شود،  به منظور جمع آوری آلودگی و نظافت محوطه های وسیع مورد استفاده قرار و بهره برداری قرار می گیرد. این دستگاه دارای دو نوع برس می باشد، برس دیسکی کناره های جلویی دستگاه که وظیفه جمع آوری و هدایت آلودگی ها از اطراف به بخش میانی سوییپر را بر عهده دارد و برس مرکزی رولی که برای انتقال مواد جمع آوری شده به داخل مخزن طراحی شده است. هر چه برس های پوشش دهی بالاتری داشته باشند، پهنای نظافتی و در نتیجه سرعت عملکرد آن بیشتر خواهد بود. به طور کلی سوییپر بر اساس نوع هدایت، منبع تغذیه و ... تقسیم بندی شده و توسط کاربران، جهت نظافت محیط و جمع آوری گرد و خاک انتخاب می گردند. سوییپر صنعتی می تواند در محوطه ها، کارخانه ها، انبارها و پارکینگ ها و ... کاربرد داشته باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی