بازدید 16089
صعود پسران آبی به نیمه نهایی جام حذفی و زنده شدن رویای یک جام

استقلال ۲ - سپاهان صفر؛ دبل مجیدی با تیم نصفه و نیمه مقابل قلعه نویی در کمتر از ده روز / کابوس اخراج امیر از اصفهان

استقلال در شبی که شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی سه ستاره کلیدی اش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، سپاهان پرستاره قلعه نویی را با نتیجه قاطع مغلوب و حذف کرد تا فصل کابوس وار طلایی پوشان اصفهان به انتهایی تلخ نزدیک شود. مجیدی ظرف ۹ روز دو بار غول اصفهانی را شکست داد.
کد خبر: ۹۹۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 10 August 2020

تیم پر غایب و پر از مصدوم استقلال با تکرار برتری مقابل سپاهان پرستاره در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، راهی دور نیمه نهایی این رقابت‌ها شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم‌های استقلال و سپاهان از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (دوشنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه قاطع دو بر صفر به برتری دست یافتند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

استقلال ۲ - سپاهان صفر / دبل مجیدی با تیم نصفه و نیمه مقابل قلعه نویی در کمتر از ۱۰روز

حالا علاوه بر استقلال، تیم‌های پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و تراکتور تبریز که پیش از این به نیمه‌نهایی صعود کرده بودند، برای فتح دومین جام فوتبال ایران می جنگند. قرعه‌کشی این مرحله فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۵ در سازمان لیگ برتر می‌شود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (۷۳ - میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (۸۸ - سینا خادم‌پور) و مهدی قائدی.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، شایان مصلح (۴۶ - محمدرضا حسینی)، محمدطیبی، مهدی ترکمان (۵۶ - سعید آقایی)، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی (۸۴ - رسول نویدکیا)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روش استنلی.

داور: موعود بنیادی‌فر

وریا غفوری دقیقه ۵+۴۵ از روی نقطه پنالتی و علی کریمی  دقیقه ۶۱ زننده گل‌های استقلال در این مصاف حذفی و حساس بودند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان بین دو نیمه به دلیل اعتراض به داور اخراج شد و ادامه بازی را روی سکو‌ها نظاره‌گر بود.

با این نمایش ضعیف و از دست رفتن دومین جام فصل، به نظر می رسد کار قلعه نویی در سپاهان به پایان رسیده باشد چرا که این تیم حالا تنها برای سهمیه آسیا می جنگد که احتمال دارد آن را هم از دست بدهد. شاید امشب مدیران سپاهان برای نجات تیم خود و زنده شدن شانس سهمیه آسیایی، دست به واردکردن شوک به تیم بزنند و قلعه نویی را برکنار کرده و یک مربی موقت به جای او منصوب کنند.

استقلال در این مسابقه مهم و دشوار، در حالی پیروز شد که شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و تنها مهدی قائدی در خط حمله به میدان رفت. آبی ها چند روز پیش با یک یار کمتر برای بیش از 60 دقیقه سپاهان را مغلوب خود کرده بودند.

علی کریمی یک بار دیگر در میانه میدان برتری خود و تیمش را مقابل هافبک‌های سرشناس سپاهان دیکته کرد و گل دوم را هم در فضایی مناسب و با جای گیری عالی به ثبت رساند. البته قائدی هم روز خوبی را پشت سر گذاشت و حسینی در چارچوب دروازه استقلال کم نقص بازی کرد؛ هر چند سپاهان خطر خاصی در این مسابقه نداشت و اصولا برنامه ای برای رسیدن به دروازه آبی ها از این تیم پرستاره دیده نشد.

 

استقلال ۲ - سپاهان صفر / دبل مجیدی با تیم نصفه و نیمه مقابل قلعه نویی در کمتر از ۱۰روز

شرح گل ها

استقلال ۱ - سپاهان۰ - گل توسط وریا غفوری: در وقت‌های دیدار دو تیم بود که ارسال بلند استقلالی‌ها در محوطه جریمه به قایدی رسید. در همین لحظه بود که دست مصلح به پشت کمر مهاجم استقلال خورد و موعودی فر اعلام پنالتی کرد. وریا این ضربه پنالتی را بر خلاف جهت نیازمند و با شوتی قدرتمند که با روی پا زده شد، به گل اول بازی در دقیقه ۶+۴۵ تبدیل کرد.

استقلال ۲ - سپاهان۰ - گل توسط علی کریمی: درگیری مهدی قایدی و مهدی زاده سبب شد تا توپی سرگردان نزدیک به محوطه جریمه سپاهان و در سمت راست خط دفاعی این تیم نصیب میلیچ شود و این بازیکن هم با یک پاس دقیق توپ را به علی کریمی رساند و او هم بدون اضافه با یک بغل پای دقیق برای دومین بار نیازمند را در موقعیتی تک به تک مغلوب کرد.

دقایق کلیدی

دقیقه ۶: تکل محمد طیبی روی مهدی قائدی باعث سرنگونی مهاجم استقلال در محوطه جریمه سپاهان شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۱: پاسکاری ترکیبی وریا غفوری و علی کریمی می‌رفت به گل تبدیل شود، اما ضربه علی کریمی را پیام نیازمند گرفت.

دقیقه ۱۶: باز هم قائدی به محوطه جریمه سپاهان نفوذ کرد و پس از عبور از یک بازیکن ضربه زد که توپش در چهارچوب دروازه نبود.

دقیقه ۲۲: شوت محمد محبی را سیدحسین حسینی در آغوش گرفت.

دقیقه ۲۸: نفوذ وریا غفوری می‌رفت تا موقعیت خطرناکی برای استقلال ایجاد کند، اما مدافع سپاهان توپ را از کاپیتان آبی‌پوشان گرفت.

دقیقه ۴+۴۵: داور برخورد شایان مصلح با مهدی قائدی در محوطه جریمه سپاهان را پنالتی دانست و در سوت خود دمید. نکته قابل توجه اینکه، مصلح در بازی هفته بیست‌وهفتم این دو تیم یک پنالتی داد و گل دوم استقلال نیز با برخورد به او راهی دروازه سپاهان شده بود. مصلح بعد از این پنالتی خود را می زد!

دقیقه ۵۷: ضربه ایستگاهی محمدرضا حسینی را دروازه‌بان استقلال راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱: پاسکاری استقلالی‌ها در نهایت باعث شد تا میلیچ پاس خوبی به علی کریمی بدهد و این بازیکن در موقعیت تک به تک گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۳: مهدی قائدی باز هم صاحب موقعیت شد و می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که نیازمند اجازه این کار را نداد.

دقیقه ۸۵: وریا غفوری پاس خوبی به میلاد زکی‌پور داد که تازه وارد زمین شده بود، اما این بازیکن به توپ نرسید.

استقلال ۲ - سپاهان صفر / دبل مجیدی با تیم نصفه و نیمه مقابل قلعه نویی در کمتر از ۱۰روز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
امیدوارم قلعه نوعی یادش نره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
یه روزی همه میفهمن سیاست واقعا تو فوتبال نفوذ کرده اینجا ایرانه و همیشه دست های پشت پرده تو همه چیز که یکی شم فوتباله هست
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
وقتی قلعه نوعی ؛ به جای داشتن برنامه و تاکتیک مشخص ، بازوبند کاپیتانی را به بازوی نور افکن خام و جنجالی می بندد یا از رسول نوید کیای 38 ساله توقع بر گرداندن بازی به نفع سپاهان را دارد ؛ بهتر است بیش از این نصف جهان را آزرده خاطر نسازد
استقلال+داوران، سپاهان را برد. هر بازی یک پنالتی برای استقلال. جام حذفی، هدیه وزیر ورزش به استقلال.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
سهمیه رو یادت رفت بگی.
گر چند داوری به نفع استقلال بود ولی سپاهان هم حرفی برای گفتن نداشت
این که در دو بازی متوالی استقلال و سپاهان به فاصله چند روز داور دو پنالتی اشتباه به نفع استقلال می گیرد، ان شاء الله به این ربط ندارد که ... (اگر بگویم غیر قابل انتشار می شود)

بازیها لذت بخش نیست. قهرمانی ها هم.
پاسخ ها
مجید
| Canada |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
تا وقتی که قهرمانی پرسپولیس قطعی شد همه چیز عالی بود و خبری از فساد نبود. بهتره دوستان
پرسپولیسی اصلا از داوری حرفی نزنن
ماشالله استقلال بدون بابا مسعود میبره
قلعه نوعی به هدفش رسید
دورانش تموم شده چون تفکراتش قدیمی شده
بعنوان یه سپاهانی تبریک میگم به استقلال و مجیدی
پاسخ ها
۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
هنوزبرای تبریک گفتن زوده
کاری رامه سپاهان نتونست انجام بده ما انجامش میدیم
این بیشتر سیرکه تا فوتبال. خوبه. سرگرمیم. هم راضی اند. خوش باشیم. خوش باشید. بازیکن پولشو می گیره. صدا و سیما تبلیغاتش را انجام می دهند. مردم تو سرو کله هم می زنند و مشغول می شوند و انرژی شان تخلیه می شود. خوبه. راضی اند. راضی باشیم.
the show must go on
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
و داور نتیجه را تعیین می کند
استقلاله دیگه تیم آسیایی
لنگی ها به تکاپو افتادن...بابا مسعود هم دیگه نمی تونه به دادتون برسه.
استقلال ۴ هفته هست با داوری سر تیم ها را می برد اگه این داوری های به نفع استقلال ناعادلاتی در فوتبال هست تیم های لیگ و جام حذفی قربانی ناپاک استقلال هستند این ناپاکی ها را آدم می بیند یاد جمله تاریخی واعظی آشتیانی می آفتد پاکترین مقام استقلال سومی مرفاوی هست
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
لنگی به شیخ سلاممم کن همو ببینه
تبریک به استقلال .این باخت سپاهان بود نه امیر خان .از وقتی آقای تاج رئیس فدراسیون نیست داور ها هم مثل قبل هوای سپاهان رو ندارن.البته خودمونیم ،با این برد پرسپولیسی ها هم حسابی رنگ شون پریده .آخه بزودی با فرهاد خان روبرو میشن و شیرینی کاپ اهدایی عمو جان با یه شکست براشون تلخ میشه.
اخ اخ اخ، دوباره داوری تاثیر گذار، منتظر خشم اصفهان و اصفهانی باشید، خدا به دادتون برسه، مخصوصا وزیر ورزش
من نمی دانم با چه دلخوشی تیمهای شهرستانی در لیگ بازی می کنند وقتی کل داور یک بازی چند صحنه حساس نداشت و همه این صحنه ها به نفع تیم وزارتی صوت زده می شود لیگ را دو تیمی برگزار کنید تمام
این سپاهان به سپاهانی که من میشناختم هیچ شباهتی نداشت ! ولی عیبی نداره کاری را که سپاهانی هانتوانستند انجام دهند ما انجام میدیم وکیسه هاروحذف میکنیم (:
قلعه نوعی بهتره چند سال بره استراحت بیشتر مسابقات دقیقه 90کم میاره مرد دومی شدن هست باید تلاش کنی اول بشی.....درد مربی گری نمی خوره
کامنت هارامنتشرکنید
باید تو گینس ثبت شه ! داور تکی ی تیم 12 نفره رو برد :)
جالب نیست ؟ سه بازی سه پنالتی ....
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
بله واقعا بايد ثبت شود كه يك وزير بايد بي طرف باشد وبا سفارش ومهندسي تيمش چهار سال قهرماني دزدي نكند
منتظرم ببینم پنجم شهریور این بلبلای استقلالی بازم حرفی برای گفتن دارن. پنجم شهریور گل محمدی درسی به مجیدی می ده که تا اخر عمر یادش نره. داور و قائدی هم کاری از دستشون بر نمی یاد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر