کارشناس اقتصادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
با سلام و درود حضور هموطنان گرانقدر
همانگونه که در تمام کشورهای همسایه شمالی و جنوبی و شرقی و غربی شاهد هستیم انواع خودرو با برندهای معتبر روز دنیا برای تامین نیاز مردم و داشتن آرامش و امنیت در اختیار شهروندان این کشورها قار دارد البته با قیمتهای کاملاً معقول و منطقی متاسفانه در کشور ما به زعم نیاز مردم به دریافت امتیاز مناسب برای خرید خودرو به عنوان تولید داخل این محصولات با کیفیت نازل و با قیمت گران به دست مصرف کننده ها می رسد که همانگونه که شاهد هستیم ماشین پراید با قیمت بالای یکصدو ده میلیون تومان به ارابه مرگ شهرت دارد ؛ در صورتی که شما با همین مبلغ در کشورهای حوزه خلیج فارس قادر خواهید بود یک خودرو استاندارد با کیفیت اروپایی و یا کره ای یا زاپنی خریداری کنید .
لذا تنها راه گریز از این گرفتاری برای مردم آزاد کردن واردات خودرو بدون لحاظ کردن تعرفه چند صد میلیون تومانی است و بس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چرا خط میدی تابناک در گزارش بالا؟
وقتی عرضه جوابگوی تقاضا نیست یک راخ بیشتر نداره: واردات، واردات، واردات
البته کنترل باید در واردات باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چی میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
مسئول عزیز
دوست گرامی
اگر واقعا تصمیم جدی برای تعدیل قیمت خودرو و جلوگیری از سونامی از کنترل خارج شده اون دارین موارد زیر را مد نظر قرار بدین :
1- فورا مجلس و دولت یک قانون تصویب کنه و زمان اجرای اونو بذاره برای اول سال 1400 بر این مبنی که هر کارت ملی که صاحب گواهینامه رانندگی هم باید باشه ، فقط حق داشتن یک پلاک خودرو بنام خودش رو داره و خودروهای اضافی همه فک پلاک میشن و بیمه هاشونم باطل میشه .
و اگر کسی مشخص نکنه که کدوم خودرو رو میخواد داشته باشه ، همه خودروهاش فک پلاک میشن تا خودروی مورد نظرشو انتخاب کنه ...
2- بر اساس قیمت روز خودرو باید مالیات سالیانه و تصاعدی تعلق بگیره ، یعنی هر چی خودرو گرونتر ، مالیات سالیانه بیشتر .
این مالیات باید به حدی سنگین باشه که مردم از خرید خودروهای فوق لوکس و لاکچری فراری باشند .
به عنوان مثال یک خودروی 7 میلیاردی باید سالی یک میلیارد مالیات بده ...
با همین روش همه این خودرو ها از سطح شهر جمع میشن و میرن تو پارکینگها ( جزو همون خودروهایی که مالک به فک پلاک شدنشون راضی میشه ).
3- در کل مالک بودن خودرو باید برای مصرف اون باشه و نه برای سرمایه گذاری و نگهداشت ارزش سرمایه ..
4- خودروهایی هم که تولید میشن و یا وارد میشن باید در عرض یک ماه خریداری بشن و پلاک داشته باشن ، در غیر اینصورت تا یک سال حق پلاک شدن و تردد رو ازشون باید سلب کرد ...

آقای وزیر محترم
مسئول عزیز
دوست من
قوانین بالا حتی اگه به ضرر شماست ، به اون عمل کنین .
فقط کافیست این قانون الان برای شش ماه دیگه تصویب بشه ، از همین فردا قیمت میاد پایین و دیگه بالا نمیره
100 در 100 گارانتی

ممنونم تابناک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
قبل از هر کاری دو خودروساز منفور وطنی را تعطیل کنید

و بدون فوت وقت تعرفه واردات خودرو بسیار کاهش یابد و واردات آزاد گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
هیچی دلار را به قیمت واقعی زیر 1000تومان برگردانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
حل مشکل خودرو چیزی نیست که ما اینجا بیان کنیم برای اینکه دو مافیا هستن که شانه به شانه هم حرکت میکنن خودرو و مسکن این مافیاها در تحریم رویین تن شدن فقط باید دعا کرنیم بایدن انتخاب بشه تا شاید کمر این مافیاها شکسته بشه شاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تا خودرو سازها وارد عرصه و مناسبات بین المللی نشوند و فضای رقابتی برایشان میسور نگردد رو یه اضمحلال هواهند رفت و هزینه این نابودی را از ملت خواهند گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
با سلام
پیشنهاد می شود جهت کنترل قیمتها و عرضه و تقاضا ، ماشینهای تا پنج سال ساخت و صفر کیلومتر تنها از طریق سازمان حمایت یا سازمان مردم نهاد دیگری با قیمتهای مصوب بعنوان واسطه خرید و فروش شوند یعنی چه خرید خودرو و چه فروش آن تنها به این سازمان با نرخ و درصد بالاسری ثابت و مشخص انجام شده و فروش و خرید ماشین بصورت مستقیم برای همه ممنوع گردد تا دست دلالها و گرانفروشان از کنترل بازار کوتاه شود و برای هر شماره ملی فقط یک یا دوماشین پلاک شود.
و همچنین ازخودروهای خارجی بالای 500 میلیون تومان به نسبت مالیات و گمرک کمتری اخذ شود و کم کم بازار خودرو رو به رقابتی شدن برود .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
عزیز مافیای قطعه ساز در ایران اینقدر قوی هست که کسی زورش نمیرسه . از کجا اب میخوره خدا میدانه . مردم چی بگن ؟ برای رقابتی کردن باید خودرو وارد بشه که انهم شورای نگهبان نمیزاره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چه ربطي به شوراي نگهبان داره عزيز؟ تصميم در باره بازرگاني خارجي كلا در دست دولت هست منتها الان به دليل تحريمها از يك طرف و كرونا از طرف ديگر دلاري وجود نداره كه دولت بخواد به خودرو اختصاص بده چه نو چه دست دوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
از بازار آشفته میتوان ماهی گرفت و سودهای کلان برد از بازار آرام و شفاف که پولی در نمیاد
چند ده هزار ماشین به بهانه قطعه احتکار شده اند دستگاههای نظارتی هم تماشاگر این وضعیت هستند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
خودروسازی داخلی رو کلا تعطیل کنید!یا واردات خودروهای دست دوم خارجی رو آزاد کنید ، مافیای خودروسازی قوی تر از اون هست که بشه قیمت رو اصلاح کرد ، باید چند شرکت خودروساز دیگه داخل کشور راه اندازی بشه تا اینقدر از نبود رقیب استفاده نکنن
نظرات بیشتر