با سلام و درود حضور هموطنان گرانقدر
همانگونه که در تمام کشورهای همسایه شمالی و جنوبی و شرقی و غربی شاهد هستیم انواع خودرو با برندهای معتبر روز دنیا برای تامین نیاز مردم و داشتن آرامش و امنیت در اختیار شهروندان این کشورها قار دارد البته با قیمتهای کاملاً معقول و منطقی متاسفانه در کشور ما به زعم نیاز مردم به دریافت امتیاز مناسب برای خرید خودرو به عنوان تولید داخل این محصولات با کیفیت نازل و با قیمت گران به دست مصرف کننده ها می رسد که همانگونه که شاهد هستیم ماشین پراید با قیمت بالای یکصدو ده میلیون تومان به ارابه مرگ شهرت دارد ؛ در صورتی که شما با همین مبلغ در کشورهای حوزه خلیج فارس قادر خواهید بود یک خودرو استاندارد با کیفیت اروپایی و یا کره ای یا زاپنی خریداری کنید .
لذا تنها راه گریز از این گرفتاری برای مردم آزاد کردن واردات خودرو بدون لحاظ کردن تعرفه چند صد میلیون تومانی است و بس .
چرا خط میدی تابناک در گزارش بالا؟
وقتی عرضه جوابگوی تقاضا نیست یک راخ بیشتر نداره: واردات، واردات، واردات
البته کنترل باید در واردات باشه
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چی میگی
ناشناس
||
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
مسئول عزیز
دوست گرامی
اگر واقعا تصمیم جدی برای تعدیل قیمت خودرو و جلوگیری از سونامی از کنترل خارج شده اون دارین موارد زیر را مد نظر قرار بدین :
1- فورا مجلس و دولت یک قانون تصویب کنه و زمان اجرای اونو بذاره برای اول سال 1400 بر این مبنی که هر کارت ملی که صاحب گواهینامه رانندگی هم باید باشه ، فقط حق داشتن یک پلاک خودرو بنام خودش رو داره و خودروهای اضافی همه فک پلاک میشن و بیمه هاشونم باطل میشه .
و اگر کسی مشخص نکنه که کدوم خودرو رو میخواد داشته باشه ، همه خودروهاش فک پلاک میشن تا خودروی مورد نظرشو انتخاب کنه ...
2- بر اساس قیمت روز خودرو باید مالیات سالیانه و تصاعدی تعلق بگیره ، یعنی هر چی خودرو گرونتر ، مالیات سالیانه بیشتر .
این مالیات باید به حدی سنگین باشه که مردم از خرید خودروهای فوق لوکس و لاکچری فراری باشند .
به عنوان مثال یک خودروی 7 میلیاردی باید سالی یک میلیارد مالیات بده ...
با همین روش همه این خودرو ها از سطح شهر جمع میشن و میرن تو پارکینگها ( جزو همون خودروهایی که مالک به فک پلاک شدنشون راضی میشه ).
3- در کل مالک بودن خودرو باید برای مصرف اون باشه و نه برای سرمایه گذاری و نگهداشت ارزش سرمایه ..
4- خودروهایی هم که تولید میشن و یا وارد میشن باید در عرض یک ماه خریداری بشن و پلاک داشته باشن ، در غیر اینصورت تا یک سال حق پلاک شدن و تردد رو ازشون باید سلب کرد ...
آقای وزیر محترم
مسئول عزیز
دوست من
قوانین بالا حتی اگه به ضرر شماست ، به اون عمل کنین .
فقط کافیست این قانون الان برای شش ماه دیگه تصویب بشه ، از همین فردا قیمت میاد پایین و دیگه بالا نمیره
100 در 100 گارانتی
حل مشکل خودرو چیزی نیست که ما اینجا بیان کنیم برای اینکه دو مافیا هستن که شانه به شانه هم حرکت میکنن خودرو و مسکن این مافیاها در تحریم رویین تن شدن فقط باید دعا کرنیم بایدن انتخاب بشه تا شاید کمر این مافیاها شکسته بشه شاید
تا خودرو سازها وارد عرصه و مناسبات بین المللی نشوند و فضای رقابتی برایشان میسور نگردد رو یه اضمحلال هواهند رفت و هزینه این نابودی را از ملت خواهند گرفت
با سلام
پیشنهاد می شود جهت کنترل قیمتها و عرضه و تقاضا ، ماشینهای تا پنج سال ساخت و صفر کیلومتر تنها از طریق سازمان حمایت یا سازمان مردم نهاد دیگری با قیمتهای مصوب بعنوان واسطه خرید و فروش شوند یعنی چه خرید خودرو و چه فروش آن تنها به این سازمان با نرخ و درصد بالاسری ثابت و مشخص انجام شده و فروش و خرید ماشین بصورت مستقیم برای همه ممنوع گردد تا دست دلالها و گرانفروشان از کنترل بازار کوتاه شود و برای هر شماره ملی فقط یک یا دوماشین پلاک شود.
و همچنین ازخودروهای خارجی بالای 500 میلیون تومان به نسبت مالیات و گمرک کمتری اخذ شود و کم کم بازار خودرو رو به رقابتی شدن برود .
عزیز مافیای قطعه ساز در ایران اینقدر قوی هست که کسی زورش نمیرسه . از کجا اب میخوره خدا میدانه . مردم چی بگن ؟ برای رقابتی کردن باید خودرو وارد بشه که انهم شورای نگهبان نمیزاره .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
چه ربطي به شوراي نگهبان داره عزيز؟ تصميم در باره بازرگاني خارجي كلا در دست دولت هست منتها الان به دليل تحريمها از يك طرف و كرونا از طرف ديگر دلاري وجود نداره كه دولت بخواد به خودرو اختصاص بده چه نو چه دست دوم
از بازار آشفته میتوان ماهی گرفت و سودهای کلان برد از بازار آرام و شفاف که پولی در نمیاد
چند ده هزار ماشین به بهانه قطعه احتکار شده اند دستگاههای نظارتی هم تماشاگر این وضعیت هستند
خودروسازی داخلی رو کلا تعطیل کنید!یا واردات خودروهای دست دوم خارجی رو آزاد کنید ، مافیای خودروسازی قوی تر از اون هست که بشه قیمت رو اصلاح کرد ، باید چند شرکت خودروساز دیگه داخل کشور راه اندازی بشه تا اینقدر از نبود رقیب استفاده نکنن
همانگونه که در تمام کشورهای همسایه شمالی و جنوبی و شرقی و غربی شاهد هستیم انواع خودرو با برندهای معتبر روز دنیا برای تامین نیاز مردم و داشتن آرامش و امنیت در اختیار شهروندان این کشورها قار دارد البته با قیمتهای کاملاً معقول و منطقی متاسفانه در کشور ما به زعم نیاز مردم به دریافت امتیاز مناسب برای خرید خودرو به عنوان تولید داخل این محصولات با کیفیت نازل و با قیمت گران به دست مصرف کننده ها می رسد که همانگونه که شاهد هستیم ماشین پراید با قیمت بالای یکصدو ده میلیون تومان به ارابه مرگ شهرت دارد ؛ در صورتی که شما با همین مبلغ در کشورهای حوزه خلیج فارس قادر خواهید بود یک خودرو استاندارد با کیفیت اروپایی و یا کره ای یا زاپنی خریداری کنید .
لذا تنها راه گریز از این گرفتاری برای مردم آزاد کردن واردات خودرو بدون لحاظ کردن تعرفه چند صد میلیون تومانی است و بس .