در پی این اقدام بخردانه سازمان استاندارد ریاست محترم غولهای بزرگ خودروسازی اروپا اعلام کردند زین پس هدف اصلی آنها اخذ گواهی استاندارد سازمان ملی ایران است و بعد از این تمام تولیدات خود را متوقف خواهند کرد تا این استاندارد دریافت شوند حتی در اظهار نظری اعلام شد این دو غول بزرگ در حال رایزنی با دوشرکت ایرانی جهت کمک هستند
من با 206 ساخت داخل ایران رفتم شمال ساعتش به دلیل رطوبت محیط از کار افتاد. استاندارد کجا بود آقا!! احتمالا میشه گفت که جاده های ما واسه ماشین های لوکس خارجی استاندارد نیستند. یا ذهن مردم بیچاره ی ما واسه دیدن این ماشین ها استاندارد سازی نشده.
پاسخ مثل روز روشنه... مافیای خودرو که همه هم از وجودش آگاهیم ولی هیچ عزمی برای برخورد باهاش نیست یل بهتره بگم عده ای اجازه برخورد باهاش رو نمیدن. هر کسی هم پا پیش میگذاره تا انحصار رو از این بازار بیمار و فاسد برداره تا رقابتی بشه و کیفیت ها بالا بره و قیمت ها پایین بیاد فورا میگن اشتغال هزاران نفر به صنعت خودرو ایران گره خورده! اما نمیگن از این طرف هم جان و مال مردم هم به این آشغالهای ساخت داخل که هیچ همتی برای ارتقای کیفیتشون نیست هم گره خورده و آقایون انحصار طلب به خاطر سودهای آنچنانی از بدترین و بی کیفیت ترین قطعات استفاده می کنند و طرح ها و تکنولوژی هم که گفتن نداره حداقل مربوط به 20 سال پیش هست!
اگر مؤسسه استاندارد ایران اینقدر فشل و ناکارآمد است چگونه بر محصولات غذایی و پوشاک و... نظارت میکند و چرا باید مردم به آن اعتماد کنند؟ خجالت اور است که اینقدر این مردم را تحت فشار قرار میدهند خودروسازها چنان بر کل کشور مسلط شده اند که فکر کنم همه مقامات و مسئولان را آنها عزل و نصب میکنند و برایشان تکلیف تعیین میکنند!
خب منظورش اینه که چون بنز و پورشه رو طبقه ثروتمند جامعه و آقایان و آقا زاده ها سوار میشن، پس استانداردهاش سختگیرانه است. ولی پراید که (البته دیگه الان نه، بلکه سابقا) ماشین ضعفا بوده و نیازی به هیچ استانداردی نداره!!
رزومه کاری خودم رو به چندین شرکت فرستادم، من رو رد کردن. تماس گرفتم، پرسیدم چرا منو رد کردید، گفتن استاندارد ما رو پاس نکردید. گفتم یعنی چی؟
گفتن، رزومه شما فراتر از حد انتظار ماست و سقف استاندارد ما رو رد کرده..............
مردم از خنده ...............................
اجازه گفتن حرف راست را ندارند.
اولین محدودیت حجم 2500سی سی موتور است که توسط گمرک و استاندارد وضع نشده است.انها هم قبولش ندارند ولی باید اجرایش کنند.
دومی که مهمتراست ولی قانونی هم ندارد و کسی هم نباید به ان اعتراض کند و توسط نیروی انتظامی اعمال میشود:
ماشینهای ساخت یا سفارش امریکا(که این یکی معنای خیلی گسترده دارد)یا خریداری شده به واسطه امریکا.اجازه شماره شدن و در نتیجه ترخیص از گمرک را ندارند.
در این مورد اخری چون مستند قانونی بجز نظر شفاهی مسولین ارشد راندارد.در مکاتبات اداری به همان عدم استاندارد اشاره میشود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
از نظر فنی ثابت شده خودرو های با حجم موتور بالا طول عمر بیشتر و استهلاک کمتری دارند. هرچه حجم موتور کوچکتر یعنی ماشین نمی تواند به پانصد هزار کیلومتر برسد و نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می کند. ولی ماشی های با حجم موتور پنج لیتر حداقل یک میلیون کیلومتر طول عمر مفید دارند
همانطور که در غرب دمکراسی نیست ولی در ایران هست!!! همانطور که در آمریکا امنیت نیست ولی در ایران هست!!!!!! همانطور که اقتصاد آمریکا در حال ورشکستگی است و اقتصاد ایران هر روزش بهتر از دیروز!!!!! پس به همین دلائل پراید استاندارد است و بنز استاندارد نیست.
برای مردم عادی استاندارد نیست , استاندارد ماشین برای مردم عادی همین ارابه های داخلی هست