آیا وقتب آقای رئیسی را در نردبان رو به صعود حول می دادند هیچگاه سوابق ایشان در ایام مسئولیت در سازمان بازرسی کل کشور ، معاونت قوه قضائیه ، تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضائیه در منظر و مرآی آزاد و بیطرف و منصفانه مورد بررسی قرار گرفت ؟
البته خیر!
آیا فلسفه ایجاد و چگونگی استمرار و وضعیت فعلی و میزان حصول به اهداف اولیه شرکت مپنا ، بعنوان یکی از مصادیق بارز شرکت خصولتی ،، در منظر و مرآی آزاد و بیطرفانه اهل فن و ذیربط مورد بررسی قرار گرفته است ؟
صد البته خیر !
انسداد سیاسی که نتیجه اش فساد بیشمار از کودک کار تا زن خیابانی و قاچاق و آلودگی حدس و نسل دارد میوه های تلخ تلخ بسیار دارد و مظاهر بهم ریختگی اجتماعی آن قابل رویت و بی نیاز از شرح .
و لذا انتظار زیادی نمیتوان داشت .
بله قربان گو موتور حرکت است و آزادگی غریب .
یقینا ایشان فرد لایقی برای مدیریت این وزارت خانه است ولی نیز یقینا اعتبار خود را در پذیرش این سمت از دست میدهد. دلایل: ایشان علاوه بر توانمندی خویش مدیر عامل شرکتی ( مپنا) است که تقریبا در آن شایسته سالاری حاکم است و افراد بر حسب توانمندی بالای خود کار میکنند و بر اساس آن حقوق و مزایای بالایی نیز دریافت میکنند. لذا خروجی موفق ( که در حقیقت طبیعی نیز است)شرکت مپنا بر این اساس پایدار است. حال تعمیم مدیریتی ایشان به وزارت صمت که شامل عدم وجود هرگونه شایسته سالاری با مدیرانی فارغ التحصیل از دانشگاه های رده دهم بوده و با پرسنل فشل که غالبا از راه رانت و وابستگی به جذب این وزارت خانه شده اند، یقینا خروجی ناموفق خواهد بود بنحوی که تا امروز با آن روبرو هستیم. یعنی موفقیت یک سیستم علاوه بر توانمندی مدیریت آن سیستم داشتن ساختار صحیح سیستم است که ما آنرا نداریم. لذا آقای دکتر علی آبادی پذیرش این سمت بسیار خطرناک است ولی چنانچه این سمت را بپذیرید و خروجی شما مانند شرکت مپنا باشد، پیشاپیش میگویم شما یک نابغه هستید. موفق باشید.
بهتر این بود که در مپنا می ماند و کار می کرد. مپنا الآن شرکت صاحب نامی است. نگرانی وجود دارد که با رفتن ایشان، هم مپنا خراب شود و هم مافیای خودرو ایشان را خراب کنند.
مدیری لایق و شایسته که در عمل ثابت کرده اند میشود با تکیه بر دانش و تجربه کارهای بزرگی انجام داد. مدیریت ایشان در هلدینگ بزرگ مپنا گواه روشنی بر توانمندی ایشان است. فقط کافیست مپنا را سرچ بفرمایید .
بما گفتند خودرو می سازیم !
گفتیم نمی توانید!
گفتند می توانیم ولی واردات خودرو ممنوع شود که ما بتوانیم تولید خودمان را بفروشیم
گفتیم تا کی؟ گفتند تا این صنعت جانی بگیرد و مشتری پیدا کند و بازار فروشی تا بتواند رقابت کند
گفتیم باشد قبول!
خودرو ساختند به قیمت بالاتر از تولیدات خارجی و بلکه ده ها برابر قیمت منطقی و معقول!
با کیفیتی در حد شوخی!
فاقد امنیت!
و معلوم شد ساخت داخل هم نیست!!
و تازه وقتی دیدند مشتری ندارد با ترفندهای مختلف از جمله احتکار و عرضه قطره چکانی بازارش را داغ کردند و حالا به کسی می فروشند که دلشان بخواهد!
یاد شان رفته ما اینهمه سال محصول بدرد نخورشان را خریدیم که پا بگیرند
بعنوان تولید ملی از بنیه ملت خوردند و حالا علیه ملت هستند
تولید ضد ملی!
شیر بی یال و دمی که سر تا پایش دروغ بود آرزوهای جوانی ما را برای استفاده از خودرو خورد و حالا شیر شده و زور کسی بهش نمی رسد هر کسی را که جلویش بایستد مغلوب می کند
برای صنایع دفاعی آرزوهای خوب داریم!
خدا کند این صنایع با آن صنایع تفاوت داشته باشد
خدا کند مثل خودرو شیر بی یال و دم نباشد
چون ما داریم همه چیزمان را فدا می کنیم
همه چیزمان را