خودروی دست دوم شرف دراد به پراید . تیبا. و..... داخلی .چراالکی جورا شلوغ میکنید مگر شماها قطعه ساز یا خودرو ساز داخلی هستید... نگران خودرو داخل نباشید تا یکسال پیش فروش کردند
ده میرسلیم هم همینو میدونه که میگه فرقی نداره !!!! اون می دونه که فرق داره ! اون هم میدونه که با تویوتا 5 سال قبل که سهله با تویوتای 10 سال قبل هم میشه بهتر از ایرانی کار کشید و دیگه نمی تونه با این جنگولک بازیها سرمردم را هر روز یک جور گلاه بگذارند
بله حتما کمک میکند
به دلایل الکی مثل حمایت از تولید داخل و بیکار شدن کارگران چندین ساله با جان و روان مردم بازی شده!
چرا من باید به اجبار از کارگر و تولید داخل حمایت کنم؟ پس چه کسی از من حمایت میکند؟ چه کسی از جان مردم تو این ماشین های داخلی حمایت میکند؟
با توجه به سنگ اندازی های وزارت صمت خیر.
وقتی حرف از کارت بازرگانی ، منشا ارز ، استاندارد های هزارگانه ، تعرفه فضایی زده میشه عملا فایده ای نداره.
اگر مثل سالهای دهه 80 واردات توسط شخص آزاد باشه و به دست و پای مردم نپیچند میتونه موثر باشه ولی بازم دلالها نمیذارن که آب خوش از گلو کسی پایین بره. به راحتی میگن مثلا: اگر الان مثلا فلان ماشین چینی 1.5 میلیارد هست چرا مثلا تویوتا 900 باشه؟ به همین راحتی قیمت خودرو های دسته دوم از ماشین های موجود بالاتر میشه.
در نتیجه امیدی نیست که نیست.
طوری حق گمرکی و واردات را قیمت گذاری میکنن که کوچکترین مشکلی برای فروش خودروهای داخلی و چینی سازها ایجاد نکنه. ممکنه به لحاظ تنوع کمی اوضاع بهتر بشه اما از نظر قیمتی هرگز .
الانم که دولت با واردات هر نوع خودرو و توسط هر کس مخالفت کرده و طوری داره ایین نامه رو تنظیم میکنه که عملا فقط خودرو سازها بتونن خودرو دست دوم وارد کنن.
به اسم مردم به کام خودرو سازها
در مرحله اول باید مذاکرات آزادسازی پول های بلوکه شده به جایی برسه که امریکا اجازه استفاده از این پول ها برای خودرو به کشور ثالث بدهد و یا اینکه امارات و دیگر کشورها قبول کند که خرید خودرو با درهم یا یوهان چین انجام بشه بعد از این دولت زیر بار تامین ارز برای خرید خودرو میره بعد از گذر از این مرحله نوبت به قوانین داخلی میرسه که
آزاد سازی واردات به چند شرط باعث پایین اومدن قیمت خودرو میشه:
1. عوارض و گمرکی عادلانه
2.واردات آزاد توسط تمامی افراد جامعه نه وردات انحصاری باز هم بوسیله خودرو ساز داخلی
اینکه نمایندگان می گویند که خودرو خارجی در شان ملت ایران نیست برای وقتی است که خودرو در کشور ۵ برابر نباشد و مافیای خودرو وجود نداشته باشد و کشور در بحران خودرو نباشد
صحبت از شان ملت ایران می کنید شان ملت ایران وقتی حفظ می شود که تورم افسار گسیخته در کشور وجود نداشته باشد وقتی حفظ می شود که اول نمایندگان و دولت شان ملت را حفظ و رابطه درآمد و هزینه را به سطح جهانی برسانند
وقتی حفظ می شود که به جای شعار عمل درست و راستگویی حاکم باشد