با سلام
خودروسازان داخلی در هر حال نفعی برای مردم ندارند چه قیمت پایین باشد و چه بالا چون همیشه به دنبال ارایه بی کیفیت ترین خودرو هستند و تنها به فکر تامین منافع دولت و وزارت صمت و ذی نفوذها و سهامداران کلان هستند و هیچ نفعی برای سهامداران خرد و مردم ندارند
ما در داخل کشور هم توان و هم تخصص تولید قطعات مرغوب خودرو را داریم اما چیزی که وجود ندارد درستکاری است
اگر توان آنرا نداشتیم درسته باید درب واردات را می بستیم تا خودرو خوب تولید کنیم
اما الان که با مشکل درستکاری مواجه هستیم باید درب واردات خودرو را باز کنیم
انصافا چند نماینده دوره های قبل با رانت و سفارش نیروی کار وارد شرکت های خودروساز کردند و تعداد آنها چند نفر هستند
چند نفر از مسئولین و وابستگان آنها صاحب قطعه سازی و یا مسئولیت در این شرکت های خودروسازی هستند که در اصل باید کاملا خصوصی باشد
چه مقدار درستکاری و راستگویی در شرکت های خودروسازی وجود دارد
از صورت های مالی آنها همه چیز مشخص است
به جای خودروی کارکرده که بعدا جایشان در تعمیرگاه ها با هزینه سرسام آور تعمیرات می باشد و بطور حتم بدلیل مصرف کاتالیزورها اگزوز و استهلاک آنها به محیط زیست لطمه وارد می کنند بهتر است خودروهای کوچک ژاپنی کم مصرف و با استهلاک پایین نو وارد کشور شود . و کار جمع آوری خودروهای فرسوده شدت گیرد.
خودروی کارکرده در شان ملت ایران نیست. کاملا درست . اما باعث و بانی این وضعیت شما دولتمردان و سیاستگذاران هستید که خون ملت رو تو شیشه کردین . اگر هم خیلی ناراحتید عوارض گمرکی رو کم کنید اون موقع نگرانی شما درسته ....
قصه خودروسازی مثل جاده سازی است
اگر شما به برخی از جاده های کشور نگاه کنید حتی در قبل از انقلاب بعد از ۵۰ سال آخ نگفته است و این نشان می دهد که ما اگر بخواهیم می توانیم جاده های محکم و بدون چاله و چوله بسازیم
اما اتوبان می سازند بعد از یک بارندگی و یک سال گذشت زمان پر از چاله و چوله می شود
مسئولین و پیمانکاران در درستکاری و صداقت در کار مشکل دارند در مشتری مداری کم کار می گزارند و کم فروشی می کنند
طوری شده که به ناظران هم دیگه نمی شه اعتماد کرد
چندین سال است که می خواهند تورم را یک رقمی کنند برای تورم یک رقمی باید صادق بود باید شفاف بود باید درستکار بود باید دست و پای مافیا و رانت و منفعت طلب و مقام دوست را قطع کرد
در خودرو سازی هم همینطور است ما به اندازه کافی طراح و مهندس و متخصص در قطعه سازی و خودرو داریم اما چیزی که نداریم آدم صادق و آدم درستکار و فضای درستکاری است
بخصوص اینکه دولت هم با ایجاد تورم های افسار گسیخته بخوبی دارد فضای دروغ و دلالی را رونق می بخشد
در بهترین شرایط حتی متدینین هم به بهانه حفظ سرمایه و حفظ ارزش دارایی دست به خرید خانه و خودرو می زنند که تفاوتی با احتکار و دلالی ندارد اما چه کنند که گرفتار دولتی شده اند که این موضوع را درک نمی کند
مافیای خودرو از این تشنگی بازار سود می برد و لذا با واسط هایی که در دولت و مجلس و نهادهای دولتی دارد نمی گذارد خودرو وارد شود و گرنه برای این موضوع راه حل بسیار ساده ای وجود دارد
راه حل آن در تعادل قرار دادن عرضه خودرو است یعنی تا وقتی تقاضای خودرو شدید است واردات انجام شود و هر وقت فروش خودرو داخلی در رکود رفت واردات محدود شود و مجددا اگر از رکود فروش خارج شد واردات انجام شود و خودرو ساز در حالتی قرار گیرد که با افزایش کیفیت خودرو بتواند رقابت با خودرو خارجی کند
خودروهای خارجی که در مناطق آزاد مانند ارس ، آروند، قشم و کیش و.... در حال تردد و استفاده میباشند با توجه به اینکه متعلق به ایرانیان بوده و قیمت آن تماما پرداخت شده چه ایرادی دارد که بعد از 5 سال کارکرد پلاک داخلی زده شود و مردم حداقل برای 5 تا 10 سال دیگر از آن استفاده ببرند.
در صورت انجام این کار قطعا تنوع در خودروها و رقابت داخلی تشدید خواهد شد.
کارکرده خارجی را نخواستیم حداقل اجازه دهید کارکرده های مناطق آزاد خودمان تغییر پلاک شوند.
با تشکر از شما .شک نداریم که با امکان ورود خودرو ی نو و کارکرده قیمتها تعدیل خواهد شد .
ما که در مناطق ازاد زندگی می کنیم مشکلات فروانتری داریم .خودروی داخلی که نمیتوان وارد کرد.5سال است که خودرو وارد نشده .فکری به این موضوع شود .