خودرو را مستقیم از کارخانه به قیمت واقعی ان در بازار عرضه کنید هم بساط دلال بازی جمع میشود وضمنا زیان هم نمی دهند وپول رانت بجای جیب واسطه به سمت کارخانه می رود
با توجه به عدد گفته شده در ساعت(4 میلیارد تومن) با احتساب کار دو شیفته در روز و مبلغ کل در ماه اگر کارخونه رو تعطیل کنیم به راحتی می تونیم ماهانه حدود 700 میلیون تومن به هر یک از کارگران وکارمندان ایران خودرو که حدود 30000 نفر هستن بدیم .
البته خسارت های جانی ومالی که از محل تولید جداگانه به کشور وارد میشه اونام رقم قابل توجهی هس که فعلا محاسبه نمی کنیییییییییممم
هیچوقت بخاطر مشکل سیاسی دنبال راه حل اقتصادی نگردید.
کسایی که گفتن تحریم کاغذ پارست و عامل خروج پژو و رنو از ایران شدند باید جواب بدن.
کسایی که رفتن پیش رهبر گفتن ما خودکفاییم باید جواب بدن.
کسایی که همین آب باریکه ارز رو به مونتاژ کارای حکومتی مثل مدیران خودرو و کرمان موتور میدن ولی به خودروساز نمیدن باید جواب بدن.
کسایی که مدیران هیاتی برای شرکت های مهندسی تعیین میکنن باید جواب بدن.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
امروز ال 90 دنده اتومات حدود یک میلیارد و سیصد قیمت داره
سوناتا 2009 هم حدود یک میلیارد و سیصد قیمت داره
جالب اینکه کیفیت سوناتا 2009 به گواهی اهل فن خیلی بالاتره و اپشن های بهتری داره !
ولی تند 90 اتومات هیچ آپشنی خاصی نداره و کلی ایراد فنی غیر قابل حل داره
20 ساله سهامدار ایرانخودرو هستم تا سال 89 سالانه برای هر سهم 100 تا 150 تومن سود میداد از 89 که شورای رقابت تاسیس شد تا جالا رفته تو زیان. قیمت دستوری و دادن تولیدات به یکسوم قیمت به سازمانها و نهادها دلیل ا نست.
حدود سال 80 از رئیس وقت ایران خودرو پرسیدن شما می گویید قیمت پیکان 1600هزار تومان چا می فروشید 3600 هزار تومان گفت تفاوت را از کمیته حمایت از مصرف کننده بپرسید
حالا ایران خودرم و سایپا هردو عوامل را نجام می دهند و اختیاری از خود ندارند برای همین است زیان ده هستند و باید خودروی بی کیفت بسازند تا ارزانتر در بیاید و گران با دلار 60هزار تومان بفروشند تا بتوانند هزینه های دیگر را بپردازند