آقای تاجگردون، مردم از نمایندگان خانه ملت انتظاردارند که تعرفه واردات خودت نهایتا ۳۰درصدشود، آخه به چه علتی باید تعرفه واردات خودرو ۸۰درصدباشه؟ پایین ترین هزینه دستمزد درجهان متعلق به ایران هست ولی خودروسازان به دروغ میگن زیان ده هستند، درصورت های مالی خودشان دست می برند و آمارسازی دروغین می کنند.
چرا باید ده ها سال خودروسازان مجلس و مردم رو فریب بدهند تا خودروهای تولیدی اشان به چندبرابر قیمت تمام شده واقعی بفروشند؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
میذونی باید ۴۲ درصد حقوق یه نفر به بیمه تامین اجتماعی داد
اینا همش دعوای زرگریه. در بحث خودرو دست همشون توو جیب مردمه
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
یک جوری میگن بساط گران فروشی خودرو سازان که انگار اینها از فضا امده و کنترل کشور را در دست دارند .
اگر در بازار گران فروشی و انحصار است فقط به خاطر این است که اجازه ی این کار داده شده . میتوان جلویش را گرفت اما سودش در انحصار است
مهم اینه که واردات انجام بشه اونم وارداتی که واقعا رقیب خودروهای داخلی باشد..
وگرنه وقتی تویوتا لندکروز وارد بشه با تعرفه صفر درصد هم باز مردم نمیتونن بخرن
این روزا بد بیراه گفتن به صنعت خودرو کار آسونی است
ولی با تورم چندصددرصدی انتظار معجزه از صنعت داشتن رو نمیدونم میشه اسمش رو چی گذاشت.
بدلیل زیان انباشته با افزایش قیمت موافقت شد
به نقل از تجارت نیوز، محسن بهرامی ارض اقدس، عضو شورای رقابت در واکنش به این افزایش قیمت نامتعارف گفت: به نظر من اساسا قیمت گذاری خودرو چه به دست دولت انجام شود و چه شورای رقابت اشتباه است.
به هر حال در دولت سابق با افزایش قیمتها مخالفت شد و این امر به فریز شدن قیمتها انجامید و طبیعتا تاخیر در ابلاغ افزایشهای تدریجی به جهش ناگهانی قیمتها در زمان کنونی منتج شد.
تاخیر در افزایش قانونی قیمتها در مقطع زمانی مناسب همچنین تجمیع تقاضا برای خودرو از یک طرف و از سوی دیگر خودداری خودروسازان از عرضه خودرو با قیمتی پایینتر از قیمت تمامشده را در پی داشت و این امر سبب کاهش تیراژ تولید برخی خودروها شد، اتفاقی که شکاف عرضه و تقاضا را افزایش داد و باعث شد فاصله قیمت بازار با قیمت کارخانه به میزان چشمگیری افزایش یابد، اکنون هم که دولت با افزایش بیش از ۳۰درصدی قیمتها موافق کرده باز هم فاصله قیمت بین نرخ مصوب خودرو با نرخ بازار برقرار است.
خودرو داخلی که حداقل عده ای از مردم می توانند بخرند را گران می کنند
بعد تعرفه برای پولدارها کم می شود اصلا درست نیست
اول باید اجازه ندهند خودرو گران شود و بعد تعرفه ها را هم باید حداقل 50 درصد کم کنند
و اجازه ورود خودروهای ارزان را بدهند نا بشود با خودرو داخلی رقابت کنند
ما که نمی توانیم خودرو بیش از 500 میلیون بگیریم
شما تعرفه خودرو چند میلیاردی را کم کنی چه فایده ای برای اکثریت مردم دارد .
3 عضو شورای رقابت نماینده مجلس هستند و اکثریت شورای رقابت نماینده دولت و جالبه باید حکم ریاست جمهور را هم داشته باشند
حالا این قصه ها که اینها تعریف می کنند چی هست ؟
چرا باید ده ها سال خودروسازان مجلس و مردم رو فریب بدهند تا خودروهای تولیدی اشان به چندبرابر قیمت تمام شده واقعی بفروشند؟