پاک زاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
قضاوت در باره رفتار مختار کمی مشکل است.آیا مختار یا تسلیم شدنش و آن رفتار ناجوانمردانه حکومتیان سهمی در بی آبروئی ابن زیاد نداشت؟ببینید حتی حضرت مسلم که گاه در فیلم (و به حقیقت)چهره ربانی به خود می گرفت نیز به وعده سپاهیان ابن زیاد نیز تسلیم شد.ولی آن رفتار سبعوعانه و ددمنشانه ابن زیاد در واقع پایه های حکومت یزید و یزدیان را سست و لرزان کرد.همه باید بدانیم که در آن دوران پیروزی شمشیر بر شمشیر غیر ممکن بود و حضرت حسین ع نیز به قصد پیروزی در جنگ درگیر مبارزه نشد بلکه برای نشان دادن چهره جنایتکار یزید و دست نشاندهدگان او علم مبارزه را بر افراشت.مختار باید زنده می ماند تا سخنان حضرت زینب س در باره آینده ابن سعد،ابن زیاد،شمر و دیگر جایتکاران تاریخ رامحقق می ساخت.شاید به جرات بتوان گفت که مختار شمشیر منتقم خداوند بود که برافراشه شد و ظالمان و جایتکاران بحق اهل بیت را به خاک و خون کشید.السلام علیک یا اباعبدالله الحسین و سلام بر تمامی دلیر مردان تاریخ ، که به شکلی دل اهل بیت را شاد و خرسند کردند. سلام خداوند بر مختار ثقفی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
تابناک
فکر می کنید عملکرد شما در دوران فتنه از روی بصیرت بود؟
همین الانش هم لنگ میزنید؟
ميرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
تابناك جان يادتان نرود كه حكومت امويان و عباسيان "حكومت اسلامي " بود.اينجا بود كه انسانهاي آن دوران را دچار شبه كرد.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
من هم با حرف شما موافقم ما نمي توانيم حكومت ائمه را با ديگرحكومتهاي اسلامي مقايسه كنيم همين حالا هم خيلي از كشورهاي مسلمان حكومت اسلامي يا بظاهردارند مثل عربستان آيا مردم آنها اگر ازدستورات حكامتشان عدول كنند بي بصيرتند؟؟؟!!!!
زينب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
آقاي تابناك بيا از اشتباهات مختار عبرت بگير .
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
اين ايرادي است كه به نظر خيلي ها به خود شما تابناكي ها و آقاي رضايي هم وارد است. اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسكم؟ عملكرد شما بعد از فتنه در اذهان انقلابي ها باقي خواهد ماند.
مدیر پایگاه آقا حامد عزیز هر چند بنا نداریم که در این قسمت بحث را به حاشیه ببریم و پاسخ امثال شما را با آنکه بارها گفته ایم، باز هم تکرار کنیم اما باز هم برای روشن شدن ذهن شما که خود را حق مطلق می دانید و بیرون گود نشسته اما عاجزید از پاسخ منطقی به خیل کسانی که به دلیل همین انگ زدن های شما از زمین و زمان بریده اند، نکاتی را یادآوری می کنیم: 1) بحث ما در اینجا عمل به تکلیف است، پس ملاک ما هم خیلی هایی که شما می گویید نیستند بلکه ملاک ما حق بوده است. 2) عمل به تکلیف چیزی است که اتفاقا ما در تابناک چه قبل از انتخابات و چه در اتفاقات پس از آن بر مدار آن حرکت کردیم، چنانکه فارغ از اینکه نتیجه انتخابات چه می شود به تکلیف عمل کرده و به نامزد اصلح ـ به نظر خودمان ـ رأی دادیم، نه اینکه از بغض یکی به دیگری رأی دهیم. سپس بر اساس تکلیف در چارچوب قانون به آنچه به نظرمان تخلف می آمد اعتراض کردیم. سپس بر اساس تکلیف، به نظر قانون و حرف ولی که آن را فصل الخطاب می دانیم گردن نهادیم. سپس در مقاطع مختلف عملکرد فتنه گران و قانون شکنان را نقد کردیم و در قبال آن موضع گرفتیم، حال شما نمی خواهید یا نمی توانید ببینید، بحث دیگری است و... 3) خواهشا معنای انقلابی بودن را خراب نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
عمل به تكليف پس ابن مرجانه نيز به تكليف خود كه از طرف خليفه ستمگر به او تكليف شده بود عمل كرد . پس شما نيز به تكليف خود عمل كنيد .
هرچند اين سخن براي شما گران است و درج نمي كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
ممنون از نویسنده پاسخ از طرف تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
هولناک! هنوز در جهل مرکبی
سید حسینمیر اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
بسم الله.مختار شخصیتی است شجاع و جسور و کیز.خدایش بیامرزاد او دل شیعیان را خنک کرد.امیدوارم حضرات آقایون به اصطلاح خواص این سریال تاریخی و این درس بزرگ ولایتمداری را بارها و بارها ببینند و بدانند که نه باید یک قدم از ولی زمانه جلو رفت و یک قدم هم نباید عقب ماند.سلیمان بن صرد در قیام توابین شهید شد ولی به نظر من در جای خودش شهید نشد .او باید درکنار مسلم ع باهانی شهید می شد یا در کنار حسین ص در کربلا ولی ای داد از خواص بی بصیرت زمانه که خون به دل رهبر می کنند...
پاسخ ها
mohammad
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
وقتی اعمال را در ترازو قرار میدهند باید دید ک کدام کفه سنگین تر است!؟ به مختار هم باید این گونه نگاه کنیم.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
خدا انسانهای بزرگ را در مواقع حساس در معرض امتحان قرار می دهد و عیار انسانها در همین آزمونها مشخص می شود. در سریال مختار نشان داد که مسلم نیز به شرط امان حاضر به دست کشیدن از جنگ میشود و مختار نیز خیلی سریع شمشیر غلاف میکند .در شایسته بودن و شجاع بودن این بزرگان در زمان خود جای هیچگونه تردیدی نیست ولی در تاریخ وجود دارد که حضرت عباس (ع)نیز در معرض چنین امتحانی قرار گرفت و با سربلندی از آن بیرون آمد و به این صورت است که عیارها مشخص می شود .....
خداوند به همه بصیرت و شناخت و تصمیم گیری درست در مواقع حساس عنایت بفرماید ان شاءالله
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
من از کوفه و کوفیان متنفرم.

همین را میتوانم بگویم.
پاسخ ها
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
ما بارها در عاشورا ها گفته ايم كه كاش در عاشوراي 60 در كربلا بوديم، ولي با فكر كردن به شرايط آن روز كوفه تنم ميلرزد، آيا اگر آنجا بوديم در كدام صف قرار داشتيم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
با نظرتون مخالفم اینکه مختار فقط به پیروزی فکر میکونه خصوصیتیه که خدا بهش داده . مختار نباید به کربلا می رفت تا کسی باشه تا انتقام محکمی از یزیدیان بگیره . جز مختار هیچ کس نمی توانست این مهم را انجام دهد
مدیر پایگاه دوست عزیز خب اگه از این طرف نگاه کنی اگر مختار کوتاه نمی آمد شاید اصلا عاشورایی رخ نمی داد تا بعدا او بخواهد انتقام بگیرد.
پاسخ ها
mohammad
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
توصیه میکنم اصلا به جز به ضرورت پاسخگویی نکنید!! جز در مواردی که ایرادی یا شبه ایی به سایت وارد میکنند
این امر را به بازدیدکنندگان بسپارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
تابناک! با محمد کاملا موافقم!
ناشناس 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
من نظر شما تابناک عزیز را قبول ندارم چون نهایتاٌ مختار هم اگر به امام حسین می پیوست با توجه به حال واحوال آن زمان ونامردی کوفیان در نهایت تعداد شهدای عاشورا از 72 تن به 73 تن میرسید وهیچ آب از آب هم تکان نمیخورد .مختار بایستی با اراده خداوند زنده میماند تا بنا به نظر قرآن جواب ظلم وجور در همین دنیا داده میشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
صحنه محاکمه مسلم توسط ابن زیاد را بیاد بیاورید. این گفتمان می تواند موجب تردید شود. به هر حال اگر امام معصوم را آنقدر تنزل رتبه دهیم تا با یک غیر معصوم مقایسه شود ( یا بالعکس، یک غیر معصوم را آنقدر ارتقا رتبه دهیم تا در جایگاه معصوم بنشیند) تشخیص حق و باطل در چنان وضعی غیر ممکن یا بسیار سخت خواهد شد.ما باید به معیار های معصومین توجه کنیم نه چیز دیگر.
نظرات بیشتر