این آمار ها خیلی معنی خاصی نداره. باید درصد سقوط این هواپیما ها ذکر بشه. و همچنین تعداد پروازهای متوسط قبل از سقوط هم آورده بشه تا یه کم معنای بیشتری پیدا کنه. تعداد کشته شدگان از اهمیت کمتری برخورداره، چون به بزرگ و کوچکی هواپیما بستگی داره، اما اینکه چند درصد مسافران جان سالم به در بردن خیلی اهمیت داره.
ایران ایر دو فروند دیگر بوئینگ 727 دارد . این هواپیما حدود 37 سال قبل به ایران تحویل شده است . تمنا دارم این دو فروند را بازنشسته کنند تا جان سایرین به خطر نیفتد
جالبه که در کشور ما قیمت بلیط هواپیما ها هیچ ربطی به نوع هواپیما ندارد! بر فرض مثال هواپیماهای نسبتاً خوب ایرباس قیمت بلیطی مشابه با فوکر و توپولوف دارند. این باعث میشه که شرکت های هواپیمایی هیچ گونه رقابتی با یکدیگر نداشته باشند و کیفیت پرواز ها پایین بیاید.
آقا جان چرا به مهندسین ماهرتون نمیگید 2 روزه یه هواپیما بسازن که دیگه چوب هواپیماهای عهد تیرکمون شاه رو نخوریم! مگه نه اینکه بنزین رو 2 روزه تولید کردین! دی
فقط دو شركت معظم ساخت هواپيما در دنيا وجود دارند - بويينگ و اير باس - وقتي سانحه اي اتفاق مي افتد كدام كارشناسان نظريه ميدهند كه مشكل از كجاست؟ قطعا كارشناسان خودشان- كدام بقالي ميگويد ماست كن ترش است -
اولين سقوط 727 در ايران هم در زمستان سال 58در پرواز مشهد به تهران بر اثر برخورد به كوه در نزديكي تهران به دليل ديد كم و خطاي برج مراقبت بود كه تمام مسافرين آن كشته شدند.