باسلام
به نظر من اكثر مواردي كه دوستان گفتن درسته ولي همه اينها به دليل بي مسئوليتي مسئولين هست كه فقط توجيه ميكنن واصلا احساس نميكنن كه بايد جوابگو باشند وبجاي اينكه فكري بكنن فقط ابراز تاسف ميكنن !
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
البته غیر از تاسف کارهای دیگری هم بلدند، مثل پنهان کاری ،حاشا کردن و تکذیب نمودن،
به نظرم شما عوامل را بر عکس مرتب کردی در واقع باید اینجوری بنویسی
فرهنگ نادرست رانندگی ، کمبود خدمات ایمنی و امدادی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه خیز در جاده ها ، کمبود ظرفیت بزرگراهی، نقص ایمنی خودروها و تراکم بالای خودرو در جاده ها
تو رو بخدا حرف افزایش فرهنگ رو به میان نکشید باید قبول کنیم بعضی نمی خواهند فرهنگ داشته باشند قانون برای همین ها نوشته و اجرا میشود
ضمنا خیلی ها فرهنگ عبور از باند خودشون (بین دو خط چین ) رو دارند اما برایشان امکان داره که در باند خودشان رانندگی کنند؟
به نظر من بزرگترین مشکل فرهنگ عمومی است . به عنوان مثال کشوری که مردم آن ساده ترین اصل رانندگی یعنی بستن کمربند ایمنی را رعایت نمی کنند، یا با سبقت های غیر مجاز جان خود و دیگران را به خطر می اندازند چه توقعی می توان داشت!!!!!
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
مشکل فرهنگی را هم باید درست کرد . راهش هم همکاری رسانه ها ، اعمال جریمه های سنگین ، سختگیری در دادن گواهینامه ، اخذ آزمون مجدد از دارندگان گواهینامه هر چند سال یکبار ، آموزش در مدارس و دانشگاهها و پادگانها ، استفاده از نیروهای بازنشسته راهنمایی و رانندگی و افراد معتمد برای افزایش نظارت بر رانندگان ، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر تخلفات رانندگی جهت اخذ اطلاعات مردمی از موارد نقض قوانین رانندگی به صورت تلفن گویا یا سایت اینترنتی و مواردی از این دست است
ايران سالانه حدود 1.5 ميليون خودرو توليد ميكند و فقط 60 هزار آن صادر ميشود. همسايه مان تركيه تقريبا همين توليد را دارد اما 500 هزار آن يعني يك سوم آن را صادر ميكند. اضافه كنيد ميزان توسعه جاده سازي در ايران و تركيه يا هر كشور ديگر به اضافه درصد خروج خودروهاي فرسوده به اضافه كيفيت و ايمني خودروهاي ايران به اضافه دولتي بودن و انحصاري بودن اين صنعت به اضافه ...
مساله ديگر تلفات تصادفات است كه نبايد به آن سرسري نگاه كرد. چه مغزهايي كه سرمايه اصلي اين مملكت بودند و با يك تصادف از دست رفتند. نقص عضوها و قطع نخاع هايي كه هريك دست كم زندگي 3 نفر را فلج ميكند. مرده هايي متحرك با عزاداراني دائمي... اين است كه بايد دست مديران دولتي و سياستمداران را طلا گرفت و پس از 2 سال فعاليت، مادام العمر به آنان حقوق داد.
در گذشته گواهینامه ها رو راهنمایی ورانندگی شخصا تائید میکرد اما الان برای رقابت وبقا این آموزشگاه هایی که با ملاقه گواهینامه صادر میکنند بیشمار هستن اگه بخواهیم جلوی این رانندهایی که وقتی سوار خودرو میشن فکر میکنند سوار دوچرخه شدن و هر جایی که دوست دارن خلاف میکنند رو ادب کنند باید از درون شهر با انها برخورد بشه.اگر درون شهر با رانندگان متخلف برخورد شدید ونظارت بسیار بالایی راهنمایی ورانندگی همراه باشه یعنی حتی کوچک ترین خلاف ماشین انها به پارکینگ انتقال داده بشه رانندگی سالم برای همه فرهنگ سازی میشه وراننده عادت میکنه ناخودآگاه هم قانون رو رعایت کنه وهم هنگام رانندگی تمام توجه خودش رو به مسیر بسپاره در رانندگی فعلی 70%رانندگان به همه چی دقت میکنند الا رانندگی
به عنوان یک هم وطنی که به واسطه شغلم در جاده ها زیاد رانندگی میکنم خدمتتون عرض میکنم در کنار همه عواملی که مطرح کردید مسئله و عامل مهمی رو از قلم انداختید متاسفانه رافت و دلسوزی بیمورد ماموران محترم پلیس راه مزید علت مهمی شده است. من خود بارها شاهد بودم که این عزیزان برای خلاف های خیلی خطر آفرین مانند سرعت غیر مجاز و سبقت خطرناک و عدم رعایت فاصله در بزرگراه ها در مقابل فقط اندکی خوش و بش و یا التماس رانندگان خلافکار کوتاه آمده و جریمه لازمه را نمیکنند و فقط با توصیه ای کوتاه آنها را راهی میکنند و یا حداکثر با یک جریمه خیلی کم مانند جریمه نبستن کمر باعث جری تر شدن این رانندگان میشوند از این عزیزان تقاضا دارم از این به بعد که خوشبختانه باز دارندگی جریمه ها نیز بیشتر شده بدون اغماض به جریمه رانندگان خاطی اقدام کنند تا انشاالله این بلای خانمان سوز در کشور ما کاهش یابد.
ممنونم از توجه شما
دکتر محمدی از تبریز
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
البته شاید اون رافت چندان هم کم هزینه نبوده است!!!
در این دو کارخانه خودرو سازی را تخته کنند و تا مردم ماشینهای ایمن دنیا را سوار شوند ، اونوقت خواهید دید که چقدر آمار کاهش می یابد. البته رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با هر اتومبیلی باید رعایت شود و حرفی در این خصوص نیست.
پاسخ ها
اشنا
||
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
پس ان یک میلیون تومان را از کجا بیاورند .میدونی که بی پولی چیه.
به نظر من اكثر مواردي كه دوستان گفتن درسته ولي همه اينها به دليل بي مسئوليتي مسئولين هست كه فقط توجيه ميكنن واصلا احساس نميكنن كه بايد جوابگو باشند وبجاي اينكه فكري بكنن فقط ابراز تاسف ميكنن !