فرهنگ رانندگی در کشور ما درست نشده و فکر نمیکنم حالا حالاها درست بشه نتیجه اش همینه که متاسفانه شاهدش هستیم
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
اینقدر مایوس و تسلیم بدبختی نباشید . به خودتان حرکت بدهید تا ببینید چگونه مشکلات حل می شوند . ما فقط مرثیه خوانی بلدیم و لی بقیه دنیا برای حل مشکلات عمل می کنند و موفق هم می شوند
در کنار عوامل اصلی (کیفیت نازل خودروها و جاده های درب و داغون) یک چیز دیگه هم هست: ما همیشه رانندگانی رو که حماقت میکنن (مثلا وسط اتوبان لایی میکش یا ترمز دستی میکشن که دور 180 درجه بزنن) تحسین میکنیم اما راننده ای رو که قانونمداره مسخره میکنیم. حتی عابرهایی رو هم که قانون رو رعایت میکنن مسخره میکنیم. خود من بارها شده که وقتی دیدم چراغ قرمزه پشت چهارراه وایسادم یا اگه جایی پل عابر پیاده هست راهم رو دورتر کردم که از پل رد بشم اما مردم انگار نه انگار. اصلا به این فکر نمیکنن ممکنه: 1) راننده تازه کار باشه و نتونه به موقع واکنش بده؛ 2) ترمز مشکل پیدا بکنه و....
خون تمام كساني كه در جاده ها تصادف ميكنند به گردن مسئولين مملكته.
جاده ها خراب، ماشينهاي با ايمني پايين، مردمي كه زير باز فشار مشكلات بي اعصاب شدهاند و ...
با سلام-من فكر ميكنم صرف نظر از همه عواملي كه در بالا بودن آمار تصادفات در كشور ذكر شده مهمترين عامل (كه متاسفانه دوست نداريم بپذيريم) فرهنگ رانندگي درايران است.رانندگي تنها چيزيست است كه ما ايرانيها اجازه نميدهيم در آن كسي حقمان را ضايع كند .اگر راننده مقابل كوچكترين اشتباهي مرتكب شود همانجا ميخواهيم اشد مجازات رابرايش در نظر بگيريم.واقعا اگر شخصي دچار اشتباه محااسباتي شود وسبقتي بگيرد اگر برايش راه را باز نگهداريم چه اتفاقي خواهد افتاد. آيا واقعا مقابل وي كم آورده وبازي را باخته ايم .به خدا اينگونه نيست.
کشتار توی جاده ها از آن چیزهائی است که نمیتوان با دروغ و ادعا ماهیتش را قلب کرد. اگر امکان ماست مالی جریان با دروغ و ادعا وجودداشت، از این هم خبردار نمیشدیم. جاده چالوس عجیب آزمایشگاهی است برای امتیاز توحش از تمدن.
كيفيت پايين خودرو در كنار رعايت نكردن قانون و جاده هاي ناامن به ترتيب بيشترين نقش را در تصادفات دارند. كساني كه تا چند سال قبل پيكان مدل49 كه تخت گاز از 90كيلومتر بيشتر نميرفته سوار ميشدند حالا به لطف خودرو سازان وطني سوار پژو و پرايد شدند و ميخوان تا ميتونن گاز بدن. نكته ديگر اعصاب خراب مردم هست. تو خيابون و پشت رول همه مي خوان باهم كشتي بگيرن. چند روز پيش تو ترافيك سنگين بودم و وقتي سر بريدگي خواستم دور بزنم صداي بوق بيجهت ماشين پشت سري رو شنيدم كه بهش توجه نكردم. وقتي دور زدم يههو ديدم راننده مزداوانت پياده شد و با لگد به درب ماشينم كوبيد. و شروع كرد به فحاشيواقعا هيچ جاي دنيا ميشه اين چيزارو ديد؟
تمام موارد اظهار شده خیلی بجا است اما:
من خودم بارها شاهد اشتباهات هموطنان در این زمینه بوده ام واگر از آنها انتقاد کرده ام یا در مقام مجادله بر آمده ان ویا به تمسخر ،عکس العمل نشان داده اند بعنوان مثال:در بیشتر نقاط حساس، دخالت پلیس در امر ترافیک غیر کارشناسانه میباشد وباعث ترافیک بیستر میشود.ازجمله : 1-ورودی اتوبان مدرس به اتوبان صدر 2-تقاطع آفریقا و دستجردی 3- انتهای اتوبان صیاد شیرازی و.....
در این رابطه رانندگانی که به اجبار پشت ترافیک مانده اند پس از رهایی میخواهند جبران مافات کنند که این امر باعث تصادف میگردد.
همانطور که خیلی از دوستان درج نموده اند نقص در سیستم خودروها از اهم دلایل تصادفات منجر به جرح وفوت میشود وکسی گوشش بدهکار نیست، در این زمینه،چند وقت پیش در یک سایت خارجی خواندم که یکی از شرکتهای خودرو ساز ،به علت اینکه در سه مورد تصادف بنا به گزارش پلیس ،عامل نقص سیستم ترمز گزارش شده است(آنهم تصادفی که فقط خسارت مالی داشته و منجر به جرح و فوت هم نشده)فراخوان 40 هزار خودروی تولیدی آن مدل را برای کنترل ورفع نقص داده بود و از این بابت کلی هم خسارت دیده بود، اما سال بعد با فروش بیشتر خسارات وارده را جبران کرد.