محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
من جنوبی هستم و تجربه مسافرت با شناورهای مختلف را به قشم دارد.
متاسفانه و متاسفانه هیچ نظارتی بر روی کیفیت و میزان استقامت شناورها نیست. و جلیقه نجات که بسیار مهم و حیاتی است در بیشتر شناورها به مسافرها نمی دهند یا وجود ندارد در شناور.
آقاجري-حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
بنده دانشجوي ارشد بين بندرعباس-قشم و قشم-بندرپل زياد تردد دارم.يكبار تجربه كنيد متوجه ميشويد از ترمينال مسافري اسكله تا محل پياده شدن در مقصد هيچگونه سيستم و سازماندهي در حد 50سال پيش وجود ندارد.اميددارم با درآمد بالايي كه هست يك مقدار در جهت ساماندهي كليه بنادر و اين مرزبانان بي مزد بيشتر فكر كنيم ، نه اينكه ته لنجي كه تنها راه درآمد بنادر جنوبي است را با يك مصوبه تهران نشين ببنديم.مطمئن باشيد اين رويه ادامه داشته باشد فساد و ناهنجاريها در جنوب كه از پاكترين اجتماعات برخوردارند رو به فزوني خواهد برد.اميد كه به خود بياييم.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
حالا این دانشجوی ارشد بودن شما چه ربطی به غرق شناور داشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
یعنی به خاطر تحصیل مدام در رفت و آمدند و از وضعیت حمل و نقل مطلعند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
chera JELIGHE nejat ejbari nist!
shahram pakdel
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
من ساكن بندرعباس و دانشجوي دانشگاه قشم هستم خبر موثق دارم كه غرق شدن اين شناور توسط نيروهاي به اصطلاح امدادگر صورت گرفته و ناخدا سعي و تلاش خيلي زيادي كرده تا حدي كه پنج نفر مسافر توسط شخص ناخدا نجات پيدا كردن از طرفي اين بندگان خدا خيلي اصرار كردن كه پبه رواز ساعت 19 بايستي به فرودگاه بندرعباس برسند لذا ناخدا عليرغم مقاومت زياد به خواسته مسافران گوش ميكنه طبق آخرين مصاحبه نجات يافتگان ناشي بودن گروه امداد باعث بروز اين فاجعه شده و اگر گروه امداد هيچ اقدامي انجام نميداد مطمئن باشيد الان همه مسافران زنده بودن الان هم ديواري كوتاه تر از ناخداي بيچاره پيدا نميشه خدا كنه اين آخرين فاجعه باشد مسئولين از خواب ندانم كاري بيدار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
توضیح بیشتر لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
شما هنگام اصرار اونجا بودي و شنيدي يا علم غيب داري
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
دقیقا همینطوره و شناور ناجی باعث غرق شدن این عزیزان شده
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
براذر عزیز اگر میخوای یه حرفی بزنی خدا را در نظر بگیر . من از اقوام این عزیزانم . اینها اصلا بلیت هواپیما نداشتند . بلیت بر گشتشون با قطار بود . اون هم واسه سه روز بعد از این حادثه !!!
ارغوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
با سلام
حداقل یک عذر خواهی خشک و ساده من به جای وزیر و سازمان بنادر معذرت می خوام
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
دو دیدگاه می تواند وجود داشته باشد.

یکی اینکه، خوب بالاخره تعدادی از هموطنان به رحمت خدا رفتند که باعث تاسف است و چون کاری دیگر از دست کسی ساخته نیست و شرایط مملکتمان را هم می شناسیم، با دید انسانی و رحمت نگریسته و ناخدا را رها کنند تا دست کم یک هم میهن دیگر و خانواده اش گرفتار نگردند.

دیدگاه دیگر این است که بسیار منطقی و قانونی برخورد گردد، که البته لازم است قبل از آن کمبودها رفع شده و ظوابط برقرار شده باشد. 1- ناخدا مسوول است و اصولا قرار نیست ناخدا با حرف و اصرار مسافران دریانوردی کند. 2- ناخدا به اقتضای شغلش، از وضعیت هوا آگاه بوده و حتما اخطار هوای خراب را دریافت کرده و باید هم دریافت می کرده است. 3- چرا ناخدا از میزان سوخت قایق خود مطلع نبوده و آن را بررسی نکرده است!؟ 4- به فرض تصمیم ناخدا برای ترک اسکله، چرا مسوولین اسکله از حرکت شناور جلوگیری نکردند. 5- چرا شناورهای سبک مخصوصا شناورهای عمومی به دو موتور مجهز نیستند؟! در این مورد خلاء قانونی وجود دارد. بنده خودم شاهد خاموشی موتور این اتوبوس ها در مسیر قشم بندرعباس بوده ام. 6- چرا ناخدا برای تخلیه مسافران و کمک به آنها در پوشیدن جلیقه نجات در قایق نمانده است؟! 7- اتوبوسهای دریایی معمولا یک قایق بادی نجات Life Raft در بالای سقف کابین دارند، چرا ناخدا آن را باز نکرده تا مسافران به آن انتقال یابند!؟ 8- چرا به "کمک ناخدا" اشاره ای نمی شود. آیا "کمک ناخدا" در شناور حاضر نبوده!؟ برای کمک به مسافران در پوشیدن جلیقه نجات و باز کردن قایق بادی نجات، می بایست کمک ناخدا حضور می داشته. 9- برای استان های کنار خلیج فارس بخصوص هرمزگان که مسافر بسیار دارد، نجات هوا-دریا با چرخبال بسیار حیاتی است. در دریای توفانی و مواج امکان نجات دریا افتادگان حتی با حضور شناورهای کمکی زیاد هم ممکن است موفق نباشد.

شاید در این مورد اگر ناخدا را رها کرده و از این درس بسیار تلخ و دردناک برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی با تجهیز امکانات بنادر و شناورها، آموزش درست دریانوردان و تدوین و اصلاح و جدی گرفتن مقررات دریانوردی، بهره گرفته شود، گامی باشد برای بهبود دریانوردی و پیشرفت کشور عزیزتر از جانمان ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
این هم فراموش خواهد شد مثل خیلی‌های دیگه.
یک نفر ناآگاه
|
Netherlands
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
هیچ میدونستید پرسنل شناورهای ناجی عبارت است از یک ناخدا برای هدایت ، یک موتوریست برای راه اندای شناور و یک یا دو ملوان برای طناب انداختن یا حلقه نجات انداختن ؟
هیچ میدونستید که این شناورها فاقد نفر آتشنشان ، غواص و نجات غریق هستند ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
واقعا" چرا باید این شناور بنزین تمام کند هیچ کس در این خصوص نظری نداده .
پاسخ ها
غريبه آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
حتما كارت سوختش گم شده يا سهميش تموم شده بود . راستي چرا دوگانه سوز نيست ؟
اصلا بايد بيخيال ميشده و بادبانها را مي افراشته ....!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
می گویند ازابتداتا انتها اتوبوس دریائی مجوزنداشته است.من ساکن گناوه ام همین وضعیت در همین پارسال برای یکی از اتوبوسهای قراضه مسیرگناوه خارک اتفاق افتاد.حرف اقایون همین بوددران سانحه یک قایق موتوری 16 نفر رانجات دادتا ناجی رسیدزنده ای روی اب نبود.کی جوابگوی خانواده انها بود حتی بیشتر اجساد را هم خود خانواده ها پیدا کردند.هنوز در جنوب علی رغم امکانات اداره بندر مانند صد سال گذشته عمل می کنند.اگر ناوهای جنگی امریکا در ان مسیر بودندبهترین کمک رسانی می کردند.بدون منت زیرا دریا وکمک رسانی در دریاشیوه انهاست....یاعلی
نظرات بیشتر