با سلام
چرا دست می زنید به زخم دل مردم
مدیریت در سیستمهای اداری بطور نسبی یعنی:
1- بی لایقتی
2- بیسوادی
3- غیر تخصصی
4- بی تجربگی
5- بی توجه بودن به حلال وحرام
نتیجه : حال با توجه بودن به شرایط فوق چگونه باید رفتار کنیم تا در پست خود بمانیم و چطور تیپ افرادی را قبول داریم و با چه شرایط اخلاقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
اول از همه ممنونم از کار خوب
اما اگر من در این رابطه بخواهم دلایلی رو که خیلی به نظر من پررنگ هست بیان کنم اینه که اول امنیتشغلی در ادارات ما زیاد از حد معقول و منطقی بالا هستش که این خیال آدمای ناکارآمد رو حسابی راحت میکنه
دوم این که ترفیع و یا تنزل،مخصوصا تنزل در نظام اداری ما جایی نداره.
تعداد افراد ناکارآمد در هر سازمان بسیار بیشتر است و با هم متحد تر هستند.
فرد کارآمد باعث میشود افراد ناکاآمد تابلو بشوند.
بنابراین امنیت شغلی افراد ناکارآمد به خطر می افتد.چون فرد کارآمد توقعها را بالا میبرد.
وناگهان با یک زیرآبزنی گروهی فرد کارآمد از مجموعه رانده میشود.
علت دوم حسادت است.چون تحمل فردکارآمد برای همکاران سنگین است چون رقابت در همه جا وجود دارد.
علت سوم :فرد کاآمد ایرادات و بیسوادی بقیه را آشکار میکند و این به ضرر همه است.
چهارم اینکه تو کشور ما ایران همه خوابشان می آید -همواره خسته اند-حال هیچ کاری را ندارند-کار را ننگ میدانند-از تغییرات میترسند-
پنجم اینکه معمولا افراد کارآمد به یک نوعی بی سیاست هم هستند.
چون یک بعدی فکر میکنند خیلی زود منزوی میشوند.اهل دوستی نیستند فقط وفقط به هدف نگاه میکنند.وبقیه از اینگونه آدمها فراریند.
من فوق ليسانس دارم و كارمندم با كلي اموزش ضمن خدمت و ١٧ سال تجربه رييس اداره هستم و مي دانم تا ٢٠ سال ديگه هم رييس اداره خواهم ماند چون مستقلم و كارم را انجام مي دهم
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
lنمی خوای بازنشست بشی با این همه سابقه در حد المپیک تا یه جون بیکار جذب بشه
نظام طولی تصمیم سازی بدون دخالت افراد.
تهی شدن بدنه ی دولت از کارشناسان مستقل
کارسازی بله قربان گویی
دولت متمرکز
ایدیولوژیک شدن همه چیزی و ترس از ابراز نظر مخالف
سلام، بنده در حدود 20 سال پیش یک رئیس داشتم حرف خوبی می زد میگفت بنده هر موقع کا ر می کنم و در اتاقم باز است از اطراف و دور برم شروع به زیرآب زدن میکنند ولی وقتی کاری به کار کسی ندارم ودر اتاقم بسته است کسی اصلا ً با من کاری ندارد و زندگی آرام است . به نظر بنده این شاکله سیستم اداری ایران است
من 5 سال در سیستم اداری و رئیس بودم و اکنون استعفا داده ام. برای من با مدرک دکتری اداره جایی است که در آن اگر خوب کار کنی هیچ تفاوتی با کسی که فقط وقت کشی میکند نداری. معیار پیشرفت در سیستم اداری توانمندی و شایستگی نیست. بلکه وابستگی است. چیزی که اسم آن هم اکنون تعهد است.
چرا دست می زنید به زخم دل مردم
مدیریت در سیستمهای اداری بطور نسبی یعنی:
1- بی لایقتی
2- بیسوادی
3- غیر تخصصی
4- بی تجربگی
5- بی توجه بودن به حلال وحرام
نتیجه : حال با توجه بودن به شرایط فوق چگونه باید رفتار کنیم تا در پست خود بمانیم و چطور تیپ افرادی را قبول داریم و با چه شرایط اخلاقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟