كارشناس مسائل اجتماعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عليرغم داشتن تمدن هزاران ساله ؛ ما بي فرهنگيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در همه چي ، ما بي فرهنگيم .
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
متمدنین بی‌ فرهنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
استاد بي فرهنگي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
واقعا" هيچ بويي از فرهنگ نبرديم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حتی توی نقد خودمونم افراط میکنید. یا میگید باهوشترین و بهترین و غیره ماییم حالا هم که میخواهید نقد کنید میگید بدترین و بی فرهنگترین و غیره ماییم. بابا یه کم تعادل بد نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بی فرهنگ نبودیم...
بی فرهنگ شدیم...
صداي مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
احسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در تقسیم بندی ریشه های تصادفات در ایران دیدگاهها می تواند متفاوت باشد در نتیجه خود تقسیم بندی نیز متفاوت خواهد بود
مانند خیلی ها به نظر من سه علت اصلی در تصادفات تاثیر گذارند
1- افراد
2- قوانین
3- جاده ها
در سیستم آموزش رانندگی در ایران همواره به مهارتها توجه شده نه رعایت قوانین و رعایت نکات ایمنی. در بسیاری از کشورها نزدیک شده خودرو به عابر پیاده و حتی خودروهای دیگر خلاف است در صورتیکه در ایران مهارت تلقی می شود. راننده بعد از یک آزمون آئین نامه و شهر صاحب گواهینامه می شود و هیچگاه ارزیابی مجددی وجود ندارد.
در صورتیکه در بعضی کشورها در مرحله اول گواهینامه با محدودیتهای بسیار داده می شود. حتی تا زیر سن معین محدودیتهای مضاعفی اعمال می شود و ارتقا به مرحله بعد به رعایت نکات ایمنی بر می گردد.
قوانین- در قوانینی که دور برگردان را وسط یک اتوبان شهری می پذیرد، موتور سیکلت را به عن.وان عابر پیاده می داند در حالیکه ماز است 5 نفر کوچک و بزرگ را سوار کند و با سرعت بالا در خط سبقت اتوبان حرکت کند تعیین حق تقدم در چهاراهها را عرض خیابان تعیین می کند در حالیکه بعد از تصادف کارشناس باید با متر خیابان عریض تر را تعیین کند و مسئلین راهنمایی و رانندگیش اصلاح قانون را فقط در تغییر نظام جریمه ها می بینند خیلی لازم نیست در مورد قوانین توضیح داده شود
3- جاده ها- در مورد جاده ها نیز خیلی نیاز به توضیح نیست عدم وجود خط کشی در اتوبانهای شهری و حتی جاده ها، همین دور برگردان که عقبلا عرض شد، وجود تقاطعها بدون دید کافی، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده کافی و د مواردی حتی وجود تابلوهای متناقض .... خود نمونه هایی است از مشکلات راه
پاسخ ها
ناشناس
| Cambodia |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
گل گفتی برادر یا خواهر عزیز
چیمون درسته که این باشه متاسفانه
محمدرضا
|
Germany
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
به نظر من عوامل زیر عامل حوادث و از دست دادن جان افراد است.به ترتیب اهمیت:
1.نبود نیروی کافی پلیس برای نظارت در جاده ها
2.نبود فرهنگ درست رانندگی در بین مردم
3.قیمت پایین جریمه ها
4.نبود راه های کافی برای عبور و مرور که سبب برآشفتگی و عصبانیت افراد میشود
5.ترجیه دادن منافع شخصی به منافع دیگران که واقعا در تمام مسایل جامعه دیده میشه برای نمونه از راه دادن به دیگران سر باز میزنیم
6. عوامل سیاسی و تحریم که بر روی تک تک افراد جامعه فشار میاره
7.اتومبیل های بدون استاندارد و فاقد ایر بگ
8.تفاوت فاحش اتومبیل در بین اقشار جامعه که منجر به سر افکندگی کسی که پیکان دارد در مقابل کسی که بنز دارد میشود.در حالی که اتومبیل ارزان از کمترین حقی است که یک انسان از آن بهره میبرد
متشکرم
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مبلغ جریمه کم نیست.ماشینای شاهکار وطنی.علی دایی یادتونه.بل 180 چپ کرده و فقط کمی کسالت داشت
غلام رضا تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
با سلام
بدون تعارف باید بپذیریم که فرهنگ رانندگی در کشور ما بسیار پایین است و در این مساله همه به نوعی مقصریم. همه ما تصاویر ترافیک در بزرگراه های کشورهای پرجمعیت را دیده ایم که علی رغم شلوغی و ازدحام ماشین اما ردیف ماشینها بسیار مرتب است و در این موارد گره ترافیک حتی زودتر هم رفع می شود ، اما شما به هیچ وجه در هیچ کجای ایران نمی توانید ببینید که ماشینها همه مرتب و در لاین خود حرکت کنند.نمی توان همه تقصیر ها را بر گردن کیفیت پایین اتومبیل های داخلی انداخت. و یا به نحوه ساخت جاده ها ایراد گرفت. کشوری مثلا قزاقستان جاده هایش خیلی بهتراز ما نیست ولی آمار تصادفات و کشته هایش بسیار پایین است.به نظر بنده مشکل اصلی فرهنگ ماست. صبر و حوصله ما پایین است. همه سعی در به اصطلاح زرنگ بازی داریم. حقوق دیگران برای ما اصلا اهمیت ندارد.
بنده برای راه حل پیشنهاد می کنم که جریمه اعمال خطرناک را حد زیادی حتی بالاتر ببرند. و جاده های اصلی کشور را مجهز به دوربین کنند و در مورد کارهای خطرناک رانندگی هیچ اغماضی صورت نگیرد. نیز حداقل سن رانندگی را بالاتر ببرند.همچنین هر ده سال یکبار، متقاضیان تمدید به طور جدی از لحاظ سلامت روان بررسی شوند و واقعا اغماض نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
از نظر مسئولین و کارشناسان ذیربط ایرانی، فرهنگ رانندگی عامل این تصادفات است. از نظر مسئولین و کارشناسان خارجی جاده و خودرو . بهمین خاظر هم هست که هرروز پیشرفت میکنند. قطعا تصادف با تلفات انسانی ناشی از آن دو مقوله جدا از هم هستند.
كارشناس تصادفات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عدم مسئوليت پذيري خودرو ساز و وزارت راه و شهر سازي جديد ( راه و ترابري سابق ) .
Ali
|
Sweden
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آموزش رانندگی مانند هر چیز دیگر باید از کودکستان شروع شود.
گرفتن گواهینامه باید سخت تر شود و همراه با معاینه روانی باشد.
راننده با تخلف زیاد باید گواهینامه اش گرفته شود.
استاندارد ماشینها باید بهتر و معاینه آنها جدی تر شود.
استاندارد جاده ها باید بهتر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست عزیز وقتی یک مامور بی تعهد با گرفتن مبلغ بسیار ناچیز همه این موارد را خنثی میکند ، شما چه انتظاری از مردم دارید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خودروي ملي !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
از خودرو ملي .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مشکل از فرهنگ که چه عرض کنم، از بی فرهنگی جامعه ایرانیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقيقا و صد در صد

بي فرهنگي
جاده و ماشين اگه خرابه راننده بايد فكر داشته باشه مگه نميبينه و نميدانه !!!!؟؟؟؟
خودرو ساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
زمين كجه :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
گفت جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست
نظرات بیشتر