بدست خويش خويشتن را به هلاكت نيندازيد
ازماست كه بر ماست
توجه كنيد به تعداد خودروهاي سرسام آور كه تردد مي كنند بايد با شدت و قدرت تمام طرح محدوديت تردد ايجاد نمود بعضي وقتها با زور و تنبيه و جريمه بايد جلوي يكسري بي نظمي ها را گرفت البته اگرخود مردم فرهنگ استفاده از خودرو را ياد بگيرند و رعايت كنند بهتر است صبح ها كه سوار سرويس مي شوم توجه مي كنم اكثر خودروهاي در حال تردد تك سرنشين هستند طبيعت و محيط زيست مادر انسانهاست كه متاسفانه ما انسانها اين مادر را به حال و روز بدي گرفتاركرده ايم غافل از اينكه خودمان را در اصل گرفتار كرده و بيچاره نموده ايم تيشه به ريشه خودمان زده و مي زنيم
آقای نوروزی لطفا بفرمایید چرا در شرایطی که جمعیت تهران بیش از حد مجاز بوده و سعی در کاهش آن است شهرداری تهران عملا سیاست افزایش جمعیت و توسعه شهر را در پیش گرفته است؟ گواه این مدعا هم که همه میبینیم توسعه شهر در تمام جهات(بدهیست بجز کوهستان و کویر!) و افزایش تراکم جمعیت و ساختمان با ساختن آسمانخراش ها در کوچه پس کوچه های باریک و کاهش تعداد درختان چه آینده ای را برای نسل ها بعدی رقم میزند؟!
چرا امكان استفاده از انرژي برق به جاي گاز براي مصارف خانگي فراهم نميشود؟
كشورهايي كه خودروي زيادتر و جمعيت بيشتري در شهرهاي مشابه تهران دارند چگونه مشكل را حل كرده اند؟
آيا استفاده از اسپريهاي اكسيژن كه اخيرا در بازار عرضه ميگردد مناسب است؟
سلام
از اصفهان پیام می فرستم.
لطفا در مورد آلودگی هوا و آب و خاک و... در اصفهان به صورت شفاف و رسمی اطلاع رسانی نمایید.
طبیعتا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی به تمامی افراد جامعه است.
هرچه زودتر زنگ خطر فاجعه زیست محیطی پیش آمده در اصفهان را به صدا در آورید قبل از آنکه دیر شود !!!!
یا شاید هم دیر شده است ...!!!!
آیا ایجاد دریاچه های مصنوعی در حاشیه تهران و کلانشهرهای آلوده تاثیری در پاکیزگی این شهرها دارد؟
باید کارهای بنیادی، در کنار راه حل های کوتاه مدت رو در نظر داشت و جدیت آلودگی هوی رو باید در نظر داشت.
مطالبی که بنده دارم ممکن است این میهمانان نتوانند پاسخ دهند ولی می گویم.
آیا در خصوص آمایش جمعیتی تهران فکر شده است آیا مناطق شهری بر اساس آمایش جمعیتی اجازه ساخت و ساز داده می شود مثلا در منطقه 14 و 15 در یک خیابان با عرض ده متر که داری 20 کوچه است اجازه ساخت 4 طبقه داده می شود با واحد های 50-60 متر آیا فکر نمی کنید اگر در آپارتمان فقط 3-4 نفر زندگی کگنند خیابان در صاعت صبح و غروب فقط جای آدمهای پیاده را ندارد اکنون که هنوز ساختمان ها چهار طبقه نشده این اتفاق افتاده بعد ترافیک درست می کند و آلودگی هوا را بدنبال دارد .
2- آیا توزیع مناطق اداری مناسب است و هر جا که این ساختمان ها بخصوص وزارت خانه ها می روند بدنبال خود ترافیک را می آورد
3- آیا توزیع و مکان یابی ساختمان ها و پاساژ های تجاری درست است و یا در میادین و خیابان های پر ترافیک مجوز می گیرند فقط کافی است شهرداری پولش را بگیرد و اجازه تجاری دهد.
4- آیا مسیر اتوبوس ها طوری طراحی شده که از خیابان های پر ترافیک عبور نکند
5- آیا در شرایطی که بخاطر آلودگی هوا طرح زوج و فرد توسعه یافت و وسعت بیشتری گرفت حق این نبود که شهرداری به دریافت روزانه اجازه ورود به طرح را می داد آنهم با مبلغی معادل مقدار جریمه و یا کمتر اگر این هم می خواست بشود بایستی چندین برابر جریمه شود که برای فرد صرفه اقتصادی نداشته باشد که بدون دلیل جدی باعث آلودگی هوا شود
6- آیا برنامه زمان بندی اتوبوسها دقیق و مشخص و نظارت شده اعمال می شود مثلا خط میدان ولیعصر به کوی نصر در بسیاری از ساعات دقیقا یکساعت بایستی سر ایستگاه مسافر بایستاد حتی مدیر خط پاسخ نمی دهد و خودرو های نظارتی مانند سمند ها هم پاسخگو نیستند و می گویند به هر کس هم بگویی پاسخ نمی دهند
7- کدام برنامه مدیریت کلان شهری تا کنون تهیه شده است چند درصد از قانون الودگی هوا که سالها است تصویب شده اجرا شده است برنامه جامع آلودگی هوا چقدر اجرا شده است
8- برای شهری که این همه آلودگی هوا دارد آیا درست است که زباله سوز خریداری شود و این همه زباله شهری را بخواهند بسوزانند با بهانه هایی که می آورند که این زباله سوز ها بدون آلودگی است مگر ساده اندیشی باشد چند سال دیگر اگر واقعا صادق هستید اجازه بازدی آزاد به مردم بدهند یا سایت زباله تهران را مشاهده کنند محل استقرار تولید کاز متان و زباله سوز را ببینند . و پرامتر های آلاینده بصورت آن لاین اندازه گیری شود و با نظارت محیط زیست و بهداشت روی سایت قرار بگیرد نه فقط خودشان اعلام کنند همه چیز خوب است.
8- آیا تاکنون درخت خطای آلودگی هوای تهران رسم شده آیا دلایل و سهم هر کدام تهیه شده یا یک پروژه به یکنفر داده اید و خواسته اید ظرف مدت محدودی همه چیزی را بررسی کنند موضوعات کوچک شود و به چند محقق یا دانشگاه داده شود و بررسی شود یا دلایل واقعی معلوم شود.
9- اگر آلودگی هوا در دنیا حل شده می توان در ایران هم حل نمود اگر اراده وجود داشته باشد
با سلام ؛
خود كرده را تدبير نيست...
براي مصون ماندن از آلودگيهاي فيزيكي ( ذرات معلق ) فيلترهاي فيزيكي بر دهان و بيني تا حدود زيادي موثر است و يا با چند روز تعطيلي و خروج از مركز آلودگي جواب ميدهد ، لطفا بفرمائيد با آلودگيهاي غير فيزيكي مانند پارازيتها ، صداهاي گوشخراش ، آلودگيهاي شيميائي اطراف پمپ بنزينها ، امواج مضر انواع و اقسام آنتنهاي نصب شده بر روي پشت بامها و پرچمهاي مرتفع اخير و ... چه كنيم...؟؟؟!!!
ازماست كه بر ماست
توجه كنيد به تعداد خودروهاي سرسام آور كه تردد مي كنند بايد با شدت و قدرت تمام طرح محدوديت تردد ايجاد نمود بعضي وقتها با زور و تنبيه و جريمه بايد جلوي يكسري بي نظمي ها را گرفت البته اگرخود مردم فرهنگ استفاده از خودرو را ياد بگيرند و رعايت كنند بهتر است صبح ها كه سوار سرويس مي شوم توجه مي كنم اكثر خودروهاي در حال تردد تك سرنشين هستند طبيعت و محيط زيست مادر انسانهاست كه متاسفانه ما انسانها اين مادر را به حال و روز بدي گرفتاركرده ايم غافل از اينكه خودمان را در اصل گرفتار كرده و بيچاره نموده ايم تيشه به ريشه خودمان زده و مي زنيم