البته من کاملا منتقد عملکرد خودروسازان هستم ولی در این قسمت حق با ایشان است. این همه هزینه برای تولید خودرویی با استاندارد یورو 4 در این شرایط در حالیکه به سبب بنزین امکان استفاده از آن نیست. هیچکس نمی تواند انکار کند که مشکل آلودگی بنزین تولیدی است و نه فقط خودرو. چه اینکه این خودروها از قبل هم وجود داشته و بدتر هم بوده اند ولی شرایط اضطرار در این مدتی که بنزین تحریم شده به وجود آمده است
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
عزیز جان چرا حرف می زنید
از چهار سال پیش تا الان بیشتر از چنصد هزار تا خودرو به خودرو های تهران و سایر کلان شهر ها اضافه شده چه ربطی داره به بنزین
بنزین فبلا سرب دار بود که بدتر بود
آلودگی هوا
مصرف سرانه بنزین بیش از متوسط جهانی
ایمنی بسیار پایین
آمار بالای کشته ها ، مجروحین و معلولین حوادث جاده ای
نوسازی خودرو های فرسوده
دلال بازی در بازار و.....
تمام این موارد یک راه حل داره: آزاد سازی واردات خودرو با تعرفه زیر 10 درصد! همین نیازی هم به دوختن آسمان به زمین و هزار کار عجیب و غریب نیست!
کسانی هم نگران اشتغال بخش تولید خودرو هستند ( بدون توجه به تعدیل نیروهای گسترده اخیر) با واردات گسترده خودرو و گسترش مراکز ارائه خدمات و بخش های وابسته قسمت اعظم شاغلین در قسمت تولید توسط این بخش ها جذب خواهند شد!
ولی کو گوش شنوا!
یه قول معروف نرود میخ آهنین در سنگ!
تو دنیای امروز هر کشوری روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری میکنه. تو ایران هم محور توسعه کشاورزی هستش وقتی تو زمینه خودرو رقبای بسیار قوی در دنیا داریم که هیچ وقت بهشون نمیرسیم، چرا باز هم باید تو این صنعت هزینه کنیم و چند برابر به کشور ضرر بزنیم.
به نظر من خودروسازها باید برن تو کار کشت و صنعت.