استفاده از استاندارد یکسان برای کل کشور هزینه تحمیل شده از ساکنین کلان شهرها به شهرهای کوچک است.
میزان آلودگی هوا کاملاً به محیط جغرافیایی و میزان تمرکز جمعیت وابسته است. در کشورهای توسعه یافته استانداردهای اجباری آلاینده های منتشره از خودرو بطور منطقه ای تدوین و ابلاغ می شود.
اگر مسئولین امر در ایران نیز به این شیوه عمل کنند، امکان کنترل آلاینده ها در کلان شهرها را، ضمن مراعات ضعف خودروسازی ها در برآوردن اجبارات قانونی را خواهند داشت.
خودرو سازی در ایران را باید متوقف کرد
باید واردات خودرو به کشور آزاد شود.
این خوردو سازان داخلی کاری به جز ساختن وسیله کشتن ملت ایران ندارند. تازه این وسیله را به چند برابر قیمت واقعی به مردم بیچاره غالب می کنند.
بهتر است به آمار کشته های تصادف در ایران یک بازنگری شود.
واقعا چند درصد از این کشته دلیلش اتومبیل بی کیفیت و گران ایرانی است.
اجناس چینی بی کیفیت و باقیمت پایین اند. اما اتومبیل در ایران بی کیفیت و با قیمت گزاف است
دولت باید خودرو ارزان قیمت نه مازاراتی و پورشه بلکه خودرو ی مستضعف پسند را با گمرکی خیلی پایین به حد نیاز وارد کند تا حضراتبه اصطلاح خودرو ساز کمی به خود بیایند.
از سایپا می خواهی ماشین بخری فروش فوری که ندارد در فروش مدت دار هم نه اختیار مقدار واریزی نهایی را داری نه اختیار تعیین آپشن .
اگر کسی معلولیت داشته باشد نمی تواند خودرو فول اپشن بخرد.
هم قیمت نهایی معلوم نیست هم آپشن نهایی.
در شرایطی که در کشور های دیگر مردم خودرو سفارشی و اکثرا فول آپشن و دنده اتوماتیک سفارش می دهند و دریافت می کنند این چه وضعی ست؟
جایی که رقیب وجود نداشته باشه برا هر صنعتی پیشرفتی هم دیده نمیشه تو کیفیت محصول
منتظر آمارای بیشتر آلودگی باید بود چون خودرو مهمترین عامله ، چن سال قبل گوش نکردن حالا هم نمیکنن